לראשונה בישראל: בזק משיקה פלטפורמה להגנת סייבר היקפית ולשליטה וניהול כלל המכשירים המחוברים לרשת האינטרנט הביתית. האירועים הגלובליים האחרונים מעידים כי איומי הסייבר נוגעים לכלל המכשירים המחוברים לאינטרנט, החל מסנסורים פשוטים, דרך מכשירי IoT וכלה בציוד טכנולוגי מורכב המחובר לרשת, ולכן יש צורך בפלטפורמת הגנה כוללת.

כלים
השירות החדש פותח בשיתוף חברת הסטארט-אפ "SAM", בניהול יוצאי 8200
השירות החדש פותח בשיתוף חברת הסטארט-אפ "SAM", בניהול יוצאי 8200

 

בזק מציגה "חליפת הגנה" שלמה לרשת האינטרנט הביתית ולכלל מכשירי הקצה המחוברים אליה, וזאת באמצעות כלי הגנה מתוחכם וייחודי היושב בנתב הביתי ועוצר מתקפות מגוונות המכוונות כנגד המכשירים המחוברים אליו, הפלטפורמה מגיעה עם אפליקציית ניהול ושליטה של הרשת הביתית מכל מקום בכל בית בישראל יש היום בין 5 ל-10 מכשירים מחוברים לרשת, ועל פי מחקרים מהעולם, עד שנת 2020 נגיע ל-25 ואפילו עד 50 מכשירים מחוברים בכל בית.

גיל רוזן, סמנכ"ל השיווק והחדשנות בבזק, "אם פעם היתה לנו דלת אחת לחדירת סייבר הביתה, היום יש לנו עשרות דלתות, כאשר כל מכשיר הופך לנקודת כניסה וחשיפה לתקיפות סייבר"

השירות החדש פותח בשיתוף חברת הסטארט-אפ "SAM", בניהול יוצאי 8200

בזק מכריזה היום על השקת פלטפורמה להגנת סייבר היקפית ולשליטה וניהול כלל המכשירים המחוברים לרשת האינטרנט הביתית (סמארט-נט), ביניהם מחשב נייד ונייח, סמארטפון, קונסולת משחקים, טלוויזיה, ממיר, בייבי-מוניטור וכדומה.

למעשה, בזק מציגה "חליפת הגנה" שלמה לרשת האינטרנט הביתית ולכלל מכשירי הקצה המחוברים אליה, וזאת באמצעות כלי הגנה מתוחכם וייחודי העוצר מתקפות מגוונות המכוונות כנגד המכשירים המחוברים. מדובר בפלטפורמה ראשונה מסוגה בארץ, השונה במהות משירותים אחרים הקיימים בשוק.

הפלטפורמה של בזק מוטמעת כבר בנקודת הכניסה הפיזית של האינטרנט לרשת הביתית - על גבי נתבי בזק הקיימים כבר היום בבתי הלקוחות. בנוסף, הפלטפורמה מאפשרת ללקוחות לשלוט ברשת הביתית ולפקח על המכשירים המתחברים אליה מכל מקום. הניהול והשליטה מתבצעים באמצעות אפליקציית ניהול, וזאת על גבי הסמארטפון. עלות השירות החדש עומדת על 9.90 שקל בחודש, ללא התחייבות, כאשר לרגל ההשקה, בזק מציעה ללקוחותיה (קיימים וחדשים) שלושה חודשים ראשונים בחינם. השירות יהיה זמין בעוד כשבוע (23/5/17). חשוב לציין שהשירות רלוונטי ללקוחות פרטיים, זאת לעומת שירות סייבר לעסקים שקיים בבזק כבר מספר שנים.

גיל רוזן, סמנכ"ל השיווק והחדשנות בבזק, "היום, עם התרחבות מגמת ה-IoT לכל תחום בחיינו, האתגרים שלנו בכל הקשור להגנה מפני תקיפות ברשת הופכים מורכבים יותר. הפתרון שבזק מציעה הוא מהפכני בחשיבתו, כיוון שהוא מגן על כל האינטרנט בבית, ועל כלל המכשירים המחוברים אליו באופן אוטומטי, כשהוא 'יושב' ממש בנתב הביתי, כלומר בשער הכניסה של תעבורת האינטרנט לבית. אם פעם היתה לנו דלת אחת לחדירת סייבר לבית, היום יש לנו עשרות דלתות, כאשר כל מכשיר הופך לנקודת כניסה לבית וחשיפה לתקיפות סייבר. חשוב להבין כי הבית של כל אחד מאתנו הפך להיות חכם יותר, כאשר בכל בית בישראל יש היום בין 5 ל-10 מכשירים מחוברים לרשת, ועל פי מחקרים מהעולם, עד שנת 2020 נגיע ל-25 ואפילו עד 50 מכשירים מחוברים בכל בית".

שירות הסמארט-נט מבוסס על פלטפורמה שפיתחה חברת הסטארט-אפ הישראלית "SAM", שמייסדיה בוגרי יחידת 8200. הפלטפורמה מוטמעת כתוכנה המופעלת על נתבי בזק בבתי הלקוחות ובמקביל היא מתקשרת באופן רציף עם מנוע ענני המתעדכן בזמן אמת על תקיפות ואיומי סייבר חדשים. במידה והתוכנה המוטמעת על נתבי בזק מזהה התנהגות שנראית חריגה ולא תקינה היא שולחת דיווח ללקוח, ואם יש צורך אף חוסמת את הפעילות. השירות מגן מפני גישה או התקפה מרחוק על ידי האקרים על כל מכשיר המחובר לרשת הביתית, מגן על שינויים לא מאושרים בנתב כגון איפוס נתב, הפניית פורטים, שינוי שם רשת והצפנה ושינוי ספק אינטרנט. כמו כן, השירות מגן גם בפני מתחזים ברשת וחוסם ניסיונות גניבה של מידע רגיש (Anti-Phishing) כמו שמות משתמש וסיסמאות, פרטים פיננסיים ועוד על ידי התחזות לאתרים לגיטימיים ברשת. שירות הסמארט-נט של בזק לא מסתכם רק בהגנה על כלל המכשירים, אלא מאפשר לראשונה גם ניהול ושליטה מלאה על האינטרנט בבית, מכל מקום, זאת באמצעות אפליקציה אישית ומתקדמת. הדבר מתבטא באפשרות למנוע גישה של מכשירים "אורחים" לא רצויים ברשת, ניתוק מיידי של כל מכשיר שאינו מורשה להשתמש ברשת הביתית, אפשרות לחסימת גלישה של מכשיר וכדומה. בנוסף, ניתן לראות בזמן אמת מי מחובר לאינטרנט הביתי ולקבל התראה בזמן אמת על כך, דבר שמאפשר שליטה וניהול זמני הגלישה בבית, למשל הורים מול ילדים, המרבים לצרוך וידאו או משחקים על גבי הסמארטפון, או באמצעות קונסולת המשחקים, ועל ידי כך לאפשר להורים לנהל את השימוש באינטרנט הביתי ולהפוך את הבית לחכם עוד יותר.

מסקר שבזק ערכה לקראת השקת השירות עולים כמה נתונים מעניינים. בכל בית בישראל יש בממוצע 5 מכשירים מחוברים לרשת, כאשר 12% מהנשאלים דיווחו על לפחות 10 מכשירים מחוברים לרשת בבית. 83% מהנשאלים ציינו כי הם מרגישים שאין להם מספיק כלים להתמודד עם הסכנות ברשת, כאשר 61% מהנשאלים ציינו כי הם חוששים מפרצת אבטחה ברשת. נתון מעניין במיוחד מראה כי מעל 50% מהנשאלים מציינים כי לא חושבים שניתן לפרוץ לרשת הביתית באמצעות טלוויזיות או מצלמות חכמות.

בנוסף, 56% מהנשאלים ציינו כי חוו לפחות פרצה אחת של אבטחה ברשת, כאשר הנתונים התחלקו לזיוף או גניבה של פרטי אשראי (12%), השתלטות תוכנה זדונית על המחשב (15%), פריצה לחשבון המייל (12%), פריצה או זיוף של חשבונות ברשתות חברתיות (11%) ו-31% ציינו כי סבלו מווירוס ברשת. הסקר בוצע עבור בזק באמצעות מכון TNS וכלל מדגם מייצג של 500 מרואיינים בגיל 18+.

"ההתמקדות של בזק בהובלת מהלכים דיגיטליים ופתרונות IoT חכמים הנוגעים לכל תחום בחיינו, משקפת את האסטרטגיה שבזק מובילה בשנה וחצי האחרונות, המדברת על החיים החכמים ובאה לידי ביטוי בכל שירות שהחברה משיקה", סיכם רוזן.