אנאה לוקווד (Annea Lockwood) מגיעה לביקור ראשון בישראל, כאורחת של המרכז לאמנות דיגיטלית בחולון. תזמורת החריקות תבצע את יצירתה החדשה של לוקווד - Water and Memory בבכורה עולמית.

כלים
annea_2014_photo by Nicole Tavenner
annea_2014_photo by Nicole Tavenner

 

ביחד עם חברי הסדנה לאלתור וקומפוזיציה אקספרימנטלית מהתכנית ללימודים מתקדמים במוסררה יבצעו יצירה נוספת שלה בקונצרט מיוחד שיתקיים במוצ"ש 27 במאי בשעה 20:00 במרכז

המרכז לאמנות דיגיטלית בחולון יארח את מחלוצות המוסיקה האקספרימנטלית העולמית, המלחינה אנאה לוקווד (Annea Lockwood) בביקורה הראשון בישראל.

לוקווד ילידת ניו זילנד שמתגוררת כיום בארצות הברית, נחשבת לחריגה ולחתרנית בסצנת המוזיקה האקספרימנטלית העולמית. היא לימדה מוסיקה אלקטרונית בואסר קולג׳ ויצירותיה משלבות הקלטות או סאונדים הלקוחים מהטבע, ושימוש בכלים לא קונבנציונליים. היא ידועה גם בזכות סידרת יצירותיה (1969-1982) בהן היא שרפה והטביעה פסנתרים תוך כדי הקלטתם.

במסגרת ביקורה תעבוד לוקווד עם תזמורת החריקות על יצירתה החדשה Water and Memory שנכתבה בהזמנת תזמורת החריקות של המרכז לאמנות דיגיטלית בחולון ותבוצע על ידה בבכורה עולמית. בנוסף, תעבוד לוקווד עם סטודנטים מהתכנית ללימודים מתקדמים באמנות הסאונד ומוסיקה אקספרימנטלית מוסררה, על יצירתה Monkey Trips, שתנוגן באותו ערב.

היצירות יבוצעו בקונצרט שיערך במרכז לאמנות דיגיטלית, ג'סי כהן, חולון, במוצ"ש ה-27 במאי בשעה 20:00.

תזמורת החריקות, שחבריה נפגשים ומנגנים יחד זו השנה הרביעית, מבוססת על הרעיון שכל אדם המעוניין לנגן יכול לעשות זאת ולהיות שותף ביצירת יצירה מוזיקלית בעלת משמעות עבורו. הדגש הוא על חווית המבצעים בתהליך היצירה ובביצועה ולא על התוצר הסופי.

מנחי התזמורת: המלחין אמנון וולמן, הצ’לן דן וינשטיין ואמן הסאונד תום סולוביציק. חברות התזמורת: ג'וליה אלמוג, ציפי דבאח, דובה לבנון, רותי לוי, דינה מנחם, דורית פינטו, לאה פוני, שוש צ'רכי, עדה רחמים.

היצירה Water and Memory שנכתבה, כאמור במיוחד עבור תזמורת החריקות של המרכז, מורכבת מקולות זמזום, עברית אונמטופיאית, הינדי ותאילנדית, אובייקטים קטנים מחופים מקומיים וזיכרונות אישיים של מים.

היצירה Monkey Trips, שכתבה לוקווד בשנת 1995 מבוססת על ששת מצבי התודעה של הקיום האנושי לפי הבודהיזם, אותם אנו מדמים למציאות ויוצרים שוב ושוב בחיי היום יום. המשתתפים מתבקשים לתת את פרשנותם האישית לכל אחד ממצבי התודעה כאשר כל מצב תודעה מיוצג על ידי סולן מתחלף מהאנסמבל. היצירה תבוצע על ידי חברי הסדנה לאלתור וקומפוזיציה אקספרימנטלית מהתכנית ללימודים מתקדמים במוסררה : נבו בן כנען (קלירנט בס), אור רימר (ויולה), איתמר ויינר (סינטיסייזר), דניס מישקביץ (Ipad), יונתן גירון (צ׳לו), חובב לנדאו (חליל), גליה עייני (מקלדת, מחשב), חגי אייזנברג (גיטרה)

ביקור אנאה לוקווד (Annea Lockwood)בישראל הוא בתמיכת מועצת הפיס לתרבות ואמנות