ערב הקבוצות כלל מפגש של אנשי טיפול בקבוצות קטנות ובקבוצה גדולה בהנחיית אנשי מקצוע, לשוחח על התמודדותם עם קשיי המטופלים והתהליכים הרגשיים במחלקות. על משתתפי ערב הקבוצות, נמנו גם עמיתים מומחים העובדים במרכז הרפואי לבריאות הנפש "מזור" (לשעבר "מזרע") בעכו, אנשים שהיו מטופלים בעבר באשפוז פסיכיאטרי והמהווים כיום חלק מהצוות המטפל בביה"ח במהלך הערב דנו המשתתפים בשאלות רבות המעסיקות בחיי היומיום את הצוות בביה"ח  ובהן:  עיסוק בשאלה כיצד לתת את הטיפול המיטבי נוכח הלחצים הרבים שישנם בבית החולים ועוד

כלים
ערב קבוצות התבוננות על תהליכים הטיפול ועבודת הצוות  צילום - איגור פודליפסקי
ערב קבוצות התבוננות על תהליכים הטיפול ועבודת הצוות צילום - איגור פודליפסקי

 

יום עיון מיוחד ומרתק התקיים במרכז הרפואי לבריאות הנפש "מזור" (לשעבר "מזרע") בעכו,  שכלל התבוננות לעומק בצוות בית החולים והתמודדותו בשינויים בבית החולים וכיצד ניתן לסייע למטופלים באמצעות שינויים אלה.

במהלך יום העיון, שאורגן ע"י דר' עדו פלג וגב' מרית יפה מילשטיין, המנחים בקביעות אחת לחודש קבוצה גדולה של צוות בית החולים חולקו המשתתפים  ל-5 קבוצות קטנות, שהונחו על ידי פסיכולוגים מביה"ח וכמו כן, הורכבה קבוצה אחת גדולה שמנתה  כ-60 איש, שקיימה דיון בהנחייתם של יו"ר המכון הישראלי לאנליזה קבוצתית. מרית יפה מילשטיין, שהינה מטפלת בפסיכודרמה ושילוב אומנויות. מדריכה ואנליטיקאית קבוצתית, ודר' עדו פלג. במהלך הדיונים בערב זה התבצעה בדיקה והתבוננות כיצד הצוות הרפואי מרגיש בבית החולים, מה התנאים שיאפשרו לצוות יכול להעניק את הטיפול המיטבי ביותר עבור המטופל ובנוסף, הגורמים המגבילים אותו במתן סיוע רגשי ולסייע רגשית למטופל. בנוסף, נבחנו היחסים בין אנשי הצוות בבית החולים והיחידות העובדות בתוכו.

במהלך הערב, שוחחו המשתתפים גם על משמעותן של חוויות התפרקות רגשית, אותן חווים המטופלים של המטופלים וכיצד ניתן לסייע  להם בצורה הטובה ביותר על מנת שיהיה ביכולתם לחזור ולנהל אורח חיים שגרתי.