פרופ' רן קורנובסקי, מנהל מערך הקרדיולוגיה במרכז רפואי רבין (בתי החולים בילינסון והשרון) ומבכירי הקרדיולוגים בארץ, נבחר לנשיא האיגוד הקרדיולוגי בישראל. המינוי הוכרז במהלך הכינוס השנתי לקרדיולוגיה שהתקיים בת"א. 

כלים
פרופ' רן קורנובסקי, נשיא האיגוד הקרדיולוגי בישראל - מנהל מערך הקרדיולוגיה במרכז רפואי רבין (בתי החולים בילינסון והשרון). צילום: בנימין אדם
פרופ' רן קורנובסקי, נשיא האיגוד הקרדיולוגי בישראל - מנהל מערך הקרדיולוגיה במרכז רפואי רבין (בתי החולים בילינסון והשרון). צילום: בנימין אדם

פרופ' רן קורנובסקי: "אני רואה במינוי לנשיא האיגוד הקרדיולוגי בישראל זכות ומחויבות גדולה. לקרדיולוגיה הישראלית יש מוניטין מצוין ברחבי העולם, בזכות האיכויות המיוחדות שלה בקליניקה ובמחקר ובחדשנות טכנולוגית יוצאת דופן. ישראל מפגינה תוצאות מצוינות בכל הקשור למניעה וטיפול במחלות לב בסקרים הבינלאומיים בהם אנו שותפים. יחד  עם זאת, מחלות הלב הינן מהגורמים השכיחים ביותר לתחלואה ולתמותה בעולמנו ואף בארץ. בשנים האחרונות, עם ההתקדמות הרפואית הניכרת בתחום רפואת הלב, קיימת בישראל ירידה מתמדת בתמותה ממחלות הלב שכעת מהוות את הגורם השני בשכיחותו לתמותה בישראל. גם שיעור ההישרדות בארץ לאחר התקף לב הוא מהגבוהים בעולם המערבי. במאבק נגד מחלות לב והתקפי לב המטרה הינה לצמצמם באופן ניכר את שיעורם באמצעות שיפור באמצעי המניעה והטיפולים המתקדמים  בקרב כלל האוכלוסייה וחולי הלב בפרט."

פרופ' קורנובסקי מסביר באילו נושאים עיקריים בוחר להתמקד במהלך כהונתו:

אני מתכוון להוביל מהלכים שיגבירו את המודעות לאיכות ובטיחות רפואת הלב ברמת המטופל. אני סבור שיש הרבה מה לעשות בתחום זה באמצעות הובלת מסר של איכות ובטיחות המלווה בפעילויות קונקרטיות עשויה לשפר את רפואת הלב ברמה הלאומית וברמת הפרט.

כנציג הבכיר של הקרדיולוגים בישראל אעשה את המיטב על מנת לייצג את האיגוד הקרדיולוגי בפני הפורומים הבינלאומיים החשובים בעולם עימם האיגוד נמצא בקשר שוטף, כולל האיגודים הקרדיולוגים באירופה, בצפון אמריקה, במזרח הרחוק ובמדינות ויבשות נוספות.

האיגוד בראשותי יהיה מחויב לטפח את הדור הצעיר של הקרדיולוגים בישראל, המתמחים המצוינים שלנו במחלקות השונות, ולאפשר להם לממש את החזון המקצועי שלהם ואת שאיפותיהם המקצועיות בקליניקה ובמחקר. האיגוד הקרדיולוגי מחלק מדי שנה מלגות השתלמות לרופאים שסיימו את מסלול התמחותם וששואפים להשתלם בתחומי הקרדיולוגיה השונים בחו"ל. האיגוד הקרדיולוגי ימשיך לפעול על מנת להרחיב את האפשרויות הללו הן בארץ והן בחו"ל על מנת לתמוך בהכשרות של הרופאים הצעירים המהווים את דור העתיד של הקרדיולוגים במדינת ישראל, אני רואה בכך חשיבות רבה.

הקרדיולוגיה הישראלית נודעת בעולם כחדשנית וכפורצת דרך, זאת בזכות הממשק ההדוק והאינטימי בין קהילת הקרדיולוגים למגזר חברות-הזנק (סטארט אפ) הרבות במדינת ישראל. האיגוד הקרדיולוגי בראשותי יפעל על מנת לחזק את הקשר הנ"ל באמצעות הנעת פעילויות משותפות בין המגזרים העוסקים ברפואה ובטכנולוגיה תוך שימת דגש על צרכי המטופל והתגברות על חסמים בטיפול המיטבי המיושם כיום.

האיגוד יהיה מחויב להמשיך לפעול למען קידום האינטרסים של חולי הלב על מנת לממש את יכולתם ליהנות ממגוון הטיפולים החדשניים ביותר ומצילי החיים במסגרת הדיונים להכללת תרופות וטכנולוגיות חדשות במסגרת סל הבריאות לשנים הבאות.  זוהי זירת פעילות חשובה ביותר ותחרותית ברמה הלאומית ובמהלך הקדנציה שלי הנהגת האיגוד תבצע את המהלכים הדרושים בתחום זה.

 אודות האיגוד הקרדיולוגי בישראל

האיגוד הקרדיולוגי בישראל הינו האיגוד המקצועי הרשמי של הקרדיולוגים במדינת ישראל, מהווה חלק מההסתדרות הרפואית ופועל ברשות המועצה המדעית. מטרת איגוד הינה לקדם את המניעה והטיפול במחלות לב, קידום הידע המקצועי והמדעי, הגברת המודעות ושמירה על בריאות הלב בקרב האוכלוסייה.  האיגוד, שבתחילת דרכו נקרא "החברה הקרדיולוגית בישראל",  נוסד ב- 26.11.1952, בחיפה (לפני 65 שנים), ובשנת 1987 שונה שמו ל-"האיגוד הקרדיולוגי בישראל". כיום מונה האיגוד כ-850 חברים, אשר כוללים חברים מן המניין, חברים נלווים (מתמחים ורופאים מתחומים שונים), כירורגי לב וקרדיולוגים של ילדים. האיגוד הקרדיולוגי בישראל הוא חבר מלא ב-European Society of Cardiology ב- World Heart Federation וכן משמש סניף ישראלי של האיגוד האמריקאי לקרדיולוגיה הAmerican College of Cardiology הן האיגוד האירופאי והן האמריקאי מקיימים מושבים משותפים עם האיגוד הישראלי במסגרת הכנס השנתי שלהם ושלנו. לאיגוד 10 חוגים Working Groups באמצעותם מקיים האיגוד פעילות מדעית ענפה. בנוסף מקיים האיגוד פעילות חינוכית, מקצועית ומחקרית האירוע המרכזי של האיגוד הקרדיולוג מתקיים מידי שנה באפריל בשיתוף עם האיגוד הישראלי לכירורגית לב וחזה, בהשתתפות קרדיולוגים, רופאים מסקטורים שונים, אחיות טכנאים ופרה רפואיים. לכינוס מוזמנים מרצים מחו"ל .במסגרת הכינוס מתקיימת תערוכה של חברות תרופות ומכשור רפואי.