משלחות עסקיות ואנשי עסקים שונים מגיעים לישראל למטרות ביקורים עסקיים כל הזמן אלו יכולות להיות משלחות אשר המארחת הרשמית שלהם היא המדינה (דוגמת מוסד ממשלתי כלשהו, ארגון הפועל החסות המדינה וכו') ורבות מאותן משלחות הן אורחות של גופים וארגונים פרטיים, ובכללן לא מעט חברות עסקיות.

כלים
מתורגמן
מתורגמן

רבים מאנשי העסקים והמשלחות העסקיות הללו מגיעים לישראל לכמה ימים בלבד, כאשר הם מצוידים במגוון דעות קדומות ורשמים שקיבלו מאינספור מקורות מידע ותקשורת.

כיצד מומלץ להתכונן ולהכין ביקור עסקי של אנשי עסקים מחו"ל בישראל ועל מה מומלץ לשים דגש על מנת שהביקור יעבור בשלום וישיג את יעדו?

לעשות את ההפרדה בין המדינה לארגון העסקי המארח

כאשר מדובר בביקורים עסקיים, חשוב לדאוג כי אנשי המשלחת המגיעים לבקר יבינו כי הם מגיעים על מנת לעשות עסקים עם חברה או ארגון מסוים, ולא עם מדינת ישראל כולה. לאנשים רבים בעולם דעו שונות ומנוגדות על ישראל, ולא מעט מהם מחזיקים בדעות שליליות אודות המדינה ומדיניות הממשלה. לכן, חשוב להבהיר לאורחים כי הם מתארחים על ידי אותה חברה או ארגון, וכי הוא אינו מייצג את הממשלה או המדינה.

ההפרדה הזו חשובה מאוד גם על מנת שהביקור יישאר ענייני לכל אורכו. כאשר אתם, כאנשי עסקים, יזמים או מנהלים בחברה עסקית מסוימת, מזמינים אנשי עסקים ומשלחות מחו"ל, תרצו לשמור את הפוקוס של הדיון במהלך הביקור בצד העסקי ובנושאים הרלבנטיים לתחום העיסוק של החברה, ולסיבה בגללה הגיעו לכאן אותם אנשי עסקים. גלישה לשיחות פוליטיות למיניהן עלולה על פי רוב להזיק לביקור ולמטרה שלכם מאירוח אותה משלחת.

כל זה אינו מונע מכם כמובן להציג את המדינה בפני האורחים, במידה והם מעוניינים בכך. אין כל בעיה לקחת אורחים עסקיים מחו"ל לטיולים באתרים ההיסטוריים והטבעיים המרהיבים של ישראל, לדאוג כי הם מקבלים הסברים והדרכה מקצועית במהלך הסיור וכו'. פשוט עדיף להישאר במישור ההיסטורי/טבעי/ארכיאולוגי וכו', במקום לגלוש לנושאים גיאו פוליטיים...

מתורגמן איכותי והקפדה על אירוח ברמה הגבוהה ביותר

כמובן שהפרטים הטכניים באירוח אנשי עסקים ומשלחות מחו"ל חשובים גם כן, במיוחד כאשר מדובר באורחים עסקיים שאנו מעוניינים שירצו לעבוד איתנו ולעשות איתנו עסקים. לכן, מתורגמן איכותי וטוב הוא אחד השירותים הבסיסיים והחשובים ביותר שיש לדאוג להם לקראת הביקור – מתורגמן לסינית, יפנית, רוסית או כל שפה אחרת הוא בעל מקצוע חשוב מאין כמוהו לרושם שתצליחו לייצר ולהשאיר בקרב המבקרים. לדוגמה, כאשר אתם, כחברה ישראלית, מארחים משלחת מסין של אנשי עסקים השוקלים לקנות מכם מוצר כלשהו, מתורגמן מסינית שיהיה מקצועי ויעביר את המסרים בצורה מדויקת ובזמן אמת יכול להפוך את כל הביקור לנעים וקולח יותר, ולכן להגביר משמעותית את הסיכויים להצלחתו.

בנוסף, חשוב כמובן להקפיד גם על מלון איכותי, שירותי הסעות מקצועיים וכל שאר הפרטים הטכניים אשר יתנו את הרושם החד משמעי כי השקעתם באותו ביקור, וכי זוהי הדרך בה אתם מתנהלים, גם במישור העסקי...