המדענים באים - מדעני מכון ויצמן יגישו - מדע על הבאר 2017 והפעם: מארחים אמנות. זה יקרה ביום שני, 15 במאי, בשעה 20:30. - עשרות מדענים בכירים ומספר תלמידי מחקר מצטיינים ממכון ויצמן למדע יגיעו ל-51 ברים נבחרים בתל-אביב, וישוחחו עם הבליינים, על השאלות המדעיות הפתוחות ועל החיים "על הקצה" בחזית המדע העולמית.

כלים
חווייה מדעית מרעננת, "מדע על הבאר"
חווייה מדעית מרעננת, "מדע על הבאר"

 

מה סוד הפיסיקה של כוסות בירה ורעידות אדמה? עד מתי נוכל להמשיך ולשבור שיאים בספורט? מהו, באמת, כוח הכובד? איך לערבב את קוקטייל התרופות המושלם? מדוע כוכבים מתפוצצים? האם אפשר לחשב ולתכנן חיסונים במחשב? האם, או מתי, נפגוש חוצנים? כיצד ריחות משפיעים על ההתנהגות? מה בין מוח, שפה ומחשב? מה יכולים עטלפים ללמד אותנו על המוח שלנו? האם אפשר לתרגם צלילים לדימויים וההיפך? במה חברת האדם דומה לחברת הנמלים

מדע והעיר הגדולה: מכון ויצמן למדע רואה לעצמו חובה וזכות לחלוק את הידע המדעי, ואת תחושות ההתלהבות מההרפתקה הגדולה של הרחבת הידע האנושי. זו הפעם השמינית שמדעני המכון מביאים את בשורת המדע לברים בתל-אביב, והפעם ה-12 במניין הארצי. מדובר בסיפור הצלחה מהדהד, ששינה את הרגלי הבילוי והכניס מרכיב חדש, מקורי ובלתי צפוי לחיי הלילה בעיר הגדולה. "מדע על הבר" מהווה מודל לחיקוי, וארגונים רבים – בארץ ובעולם הולכים בעקבות המכון ומקיימים אירועים שונים "על הבר".

מדע ואמנות: לאחר שלצד המדענים הופיעו מיטב סופרי ומשוררי ישראל, ולאחר מכן כוכבי תיאטרון גשר, הפעם יארח מדע על הבר אמנים ישראליים עכשוויים, ואוצרי אמנות: גיא גולדשטיין, דורית פלדמן, אליהו אריק בוקובזה, רונית שורק, ליאת דניאלי, קארין עדן, סיגל מיילין ונטלי איילון. האמנים והמדענים ישתפו את הקהל בדו-שיח של מדע ואמנות שיאיר מזוויות שונות את השאלות העמוקות שמעסיקות אותם - ואותנו.

מדע על הבאר בשיתוף "טיים אאוט תל-אביב", בית-הספר חמד"ע, ו"מרבע לשבע ועד חצות".