הקיץ הולך ומתקרב, כאשר כבר באביב אנו חווים מעת לעת ימים חמים במיוחד. מכיוון שקשה מאוד לעבור את מזג האוויר החם של הקיץ הישראלי בלי פתרונות קירור הולמים, חשוב להתחיל ולחפש אחר פתרונות אלו כבר עכשיו. השוק מציע לנו 2 פתרונות קירור עיקריים – מאווררים ומזגנים. כאשר לכל אחד מפתרונות אלו יש את היתרונות והחסרונות שלו וקיימת חשיבות גבוהה לבחור מתוכם את הפתרון אשר יענה על צרכנו ועל דרישותינו בצורה הטובה ביותר. אז אם אתם מתלבטים איזה פתרון קירור יספק מענה טוב יותר לצרכים שלכם, להלן סקירה של יתרונות וחסרונות של כל אחת מהאפשריות.

כלים
מאווררים
מאווררים

מאווררים – יתרונות וחסרונות

המאווררים של היום זה לא המאווררים של פעם ולא מדובר בעוד קלישאה - כיום ניתן למצוא מגוון רחב של מאווררים המבוססים על טכנולוגיה מתקדמת ומגיעים לעוצמות קירור גבוהות במיוחד. אחד היתרונות המרכזיים של מאווררים על פני מזגנים טמון בעלויות – מעבר לעובדה שהמחיר ההתחלתי של המאוורר (וגם של המשוכלל ביותר) יהיה נמוך משמעותית ממחירו של המזגן. מעבר לכך, מאוורר צורך הרבה פחות חשמל – כך שהחיסכון הגדול, יבוא לידי ביטוי דווקא בחשבונות החשמל אותם נקבל בעונת הקיץ – חשבונות שיהיו קטנים להפליא מהחשבונות אותם היינו מקבלים במידה והיינו משתמשים במזגן. יתרון נוסף של מאווררים, טמון בעובדה שמדובר באמצעי קירור בריאותי בהשוואה לאמצעי קירור אחרים. מאווררים אף אינם כרוכים בעלויות התקנה וגם לא צריך לעבוד קשה בכדי להתקין אותם, ניתן לעשות זאת בקלות ובתוך זמן קצר.
החסרון העיקרי של מאווררים בהשוואה למזגנים טמון בעובדה, שיכולת הקירור שלהם היא קטנה יותר וכך גם גודל השטח אותו הם יכולים לקרר – אבל קחו בחשבון, שגם אם תפעילו 2 או 3 מאווררים בו זמנית, עדיין צריכת החשמל שלהם תהיה נמוכה משמעותית מזאת של מזגן אחד קטן.

מזגנים – יתרונות וחסרונות

ישנם סוגים וגדלים רבים של מזגנים, כאשר מי שבוחר לעשות שימוש במזגנים, חשוב תחילה שיתכנן בצורה מקיפה את כמות המזגנים, את סוג המזגנים ואת גודלם ורק לאחר מכן יבצע את הבחירה והרכישה.
היתרון העיקרי של מזגנים הוא עוצמת הקירור אליה הם יכולים להגיע – ניתן לשלוט בקלות בטמפרטורה ולהגיע עד לכדי טמפרטורה נמוכה במיוחד. יתרון נוסף של המזגנים, טמון בעובדה שהם יכולים לקרר שטח גדול מאוד של הבית וכאשר מדובר במזגן מפוצל, באפשרותו לקרר את הבית כולו.
החסרון העיקרי של מזגנים טמון בעלויות שלהם – הן בעלות ההתחלתית והן בעלויות הגבוהות של החשמל – כאן, חשוב לשים לב ולבחור במזגן אשר נחשב לחסכוני בחשמל.
חסרון נוסף של מזגן, טמון במורכבות ההתקנה – מה גם שיש לחשב את עלות ההתקנה, מכיוון שברוב המקרים לא ניתן להתקין את המזגן באופן עצמאי.