תערוכה חדשה בגלריית חנקין במסגרת העונה הישראלית לעיצוב בחולון: ארכיאולוגיה של זיכרון. תערוכה קבוצתית המציגה עבודות פיסול, הדפס, טקסטיל אריגה וצילום המאתגרות כל אחת בדרכה את מערכות היחסים בין אמנות, עיצוב ומלאכה, אוצר : משה רואס

כלים
צילום: רון ארדה
צילום: רון ארדה

התערוכה הקבוצתית ׳ארכיאולוגיה של זיכרון׳ היא תערוכה חדשה שתיפתח בגלריית חנקין בחולון ותציג את עבודות פיסול, הדפס, טקסטיל אריגה וצילום המאתגרות כל אחת בדרכה את מערכות היחסים בין אמנות, עיצוב ומלאכה. 

11/5/17 – 18/6/17

משתתפות בתערוכה : רותי אגמון, חנה אופק, רינה ארבל, צילה גולדשטיין, אירית גרוס, דבורה דודאי, דבורה חזן, יהודית הנדלזלץ, אתי יפה, חואני מוקמל, טליה מוקמל, זהבה מור, גונית פורת, דורית קו, רותי קוק, חדוה קליין, נחמה קלמנסון, עיניה שוב, אורנה שחר.

התערוכה היא תולדה של עבודת סטודיו מתמשכת לאורך השנה וחצי האחרונות במסגרת קורס של עמותת אמנים יוצרים. בתהליך שנע הלוך ושוב בין חפצים וסיפורים, בין מחקר של העבר ויצירה חדשה, בין חומר למשמעות, נוצרו עבודות המבקשות לקחת את הצופה למסע לעבר מחוזות מדומיינים המהווים מעין שער לצדדים הנסתרים של היום יום.

הקורס, בהנחייתו של משה רואס, הניע חקירה אינטנסיבית של אופני עבודה עם חומרים לצד ההתמודדות עם האפשרות לספר סיפור ולטעת אותו בתוך החומר. בעוד שכל אחת מהעבודות מציעה שפה חומרית וציר התייחסות עצמאי, התערוכה ככלל מחפשת ליצור מרחב שוטטות, אתר עליה לרגל שבו מתקיימים עולמות קדמוניים, מדומיינים ועתידיים. חלל שבו ניתן להאט ואולי אף לעצור לרגע את תנועת החיים היומיומית לטובת התבוננות בתהליכי היווצרות ופירוק של עולם החומר.

עמותת אמנים יוצרים שמה לעצמה כמטרה לשמר את מלאכות המחשבת (קראפט) מן העבר, ולפתחן לאפיקים חדשים. העמותה מאגדת בתוכה שני תחומים: תחום אומנויות (אריגה, רקמה, ציור, הדפס, נייר, פיסול, צורפות ועוד) ותחום קרמיקה.