תואר אקדמי פרקטי מאפשר השתלבות מהירה בשוק העבודה ומונע הרבה התלבטויות. כיום ניתן ללמוד במסלול כזה במקצועות סיעוד, משפטים, פיזיותרפיה, ריפוי בעיסוק והוראה ויש לכך הרבה יתרונות. הנה כל הפרטים

כלים

בחירת תואר לימודים נשענת בדרך כלל על השאלה האם הוא מעניק יתרון פרקטי בשוק העבודה. הימים בהם סטודנטים פנו להשכלה גבוהה רק כדי להעשיר את הידע שלהם פחות או יותר הסתיימו, וכיום כמעט כולם רוצים לצאת עם משהו ברור ומוכח ביד. השאלה איך עושים זאת בצורה נכונה ובדיוק בגלל זה הכנו רשימה מסודרת של מקצועות מעשיים עם ערך מוסף:

1. סיעוד

לימודי סיעוד מתאימים למי שרוצים לעבוד כאחים או אחיות ולהשתלב בענף הרפואה. הלימודים מיועדים להכשרת אחים ואחיות מוסמכים והם מעניקים ידע אקדמי תיאורטי ומעשי רחב.

במהלך הלימודים נחשפים הסטודנטים לעבודה בבתי חולים, קופות חולים, טיפות חלב ומשרדי בריאות ואחריהם ניתן לקבל תעודת רישוי ממשלתית של משרד הבריאות. בנוסף, אחים ואחיות מוסמכים יכולים להירשם ללימודי המשך לתואר שני ולהתמחות בלימודי מנהל מערכות בריאות.

2. משפטים

לימודי משפטים מייצגים את אחד המסלולים האקדמיים המבוקשים ביותר בארץ ובעולם. הם מתאימים מטבע הדברים למי שרוצה לקבל הכשרה כעורך דין, אך ניתן להגיע אליהם גם בדרך לקריירה במגזר המוסדי או הציבורי.

תואר ראשון במשפטים מאפשר לשלב התמחות או קדם התמחות במשרדי עורכי דין כבר במהלך הלימודים וניתן להשיג אותו בשורה ארוכה של מכללות ומוסדות אקדמיים ברחבי הארץ.

3. פיזיותרפיה

לימודי פיזיותרפיה מיועדים לסטודנטים שרוצים להשתלב בעבודה רווחית ולהתמחות במקצוע טיפולי-שיקומי מבוקש. הלימודים שייכים למשפחת המקצועות הפרא-רפואיים ובמהלכם ניתן להכיר מגוון רחב של טכניקות להקלה על מטופלים.

תנאי הקבלה ללימודי פיזיותרפיה גבוהים יחסית ורק בסיומם ניתן להשתלב בעבודה שיקומית וטיפולית. הלימודים נמשכים בדרך כלל 4 שנים, בוגרי התואר זכאים לתעודת B.P.T ואפשרויות התעסוקה נעות בין קליניקות פרטיות לבתי חולים ציבוריים.

4. ריפוי בעיסוק

תחום הריפוי בעיסוק שייך גם הוא למשפחת המקצועות הפרא-רפואיים, אך בו מתמקדים בהובלת מטופלים הסובלים מהפרעות שונות ומגוונות יותר. מקצועות ריפוי בעיסוק כוללים עבודה עם ילדים בעלי איחור התפתחותי, בעלי מוגבלויות, נפגעי תאונות דרכים, קשישים ומבוגרים ועוד.

מלבד תואר שני בריפוי בעיסוק או בתחום קרובים כמו הפרעות בתקשורת, בוגרי התואר הראשון יכולים להגיש מועמדות לעבודה עם אוכלוסיות שונות.

5. הוראה

אין צורך להרחיב על מקצוע ההוראה, אך לא רבים לוקחים בחשבון את הערך המוסף של התואר הפרקטי. זהו נכון להיום אחד המסלולים המבוקשים ביותר לקריירה מתגמלת בענף החינוך.

במהלך לימודי הוראה יכולים הסטודנטים לבחור תחום התמחות שקרוב לליבם, ולהשפיע באופן ישיר על עיצוב דורות העתיד. היתרון של הלימודים הוא בשילוב בין הפרקטי והמעשי ובתחושת הסיפוק.

עדכונים אחרונים

ינו 29, 2024

מקצועות מבוקשים ומתגמלים לשנת 2024

גם על רקע המלחמה, שוק העבודה ממשיך להתפתח ויוצר הזדמנויות חדשות במגזרים שונים. בתקופת…
נוב 30, 2023

שליטה באמנות האנימציה: המשמעות של קורסי אפטר אפקטס במכללות לאנימציה

בתחום כמו אנימציה, חשוב להישאר מעודכנים תמיד. ככל שהתעשייה מתפתחת, כך גם הכלים והטכניקות…
אוק 24, 2023

התפקיד המכריע של ההכנה בתהליך החטיבה: הדרכת תלמידי כיתות ו' מחוננים

להכנה לחלוקה יש תפקיד מכריע בהדרכת תלמידי כיתות ו' המחוננים. תהליך זה חיוני כדי להבטיח…
אוג 03, 2023

מה חשוב ללמוד כשיוצאים לעבודה בהייטק

בעולם הטכנולוגיה המתפתח במהירות, חיוני להישאר בקדמת העקומה ולהצטייד בכישורים ובידע…
מרס 01, 2023

כל מה שחשוב לדעת על לימודי ניהול

תוכנית הלימודים בתואר ראשון בלימודי ניהול עוסקת בתיאוריות ובפרקטיקות של הניהול העסקי.…
ינו 16, 2023

סטודנטים? כך תקלו על עצמכם בתואר

לימודי תואר ראשון הם חוויה מרתקת ומעצימה, אבל גם תובענית מאוד.