את המסורת הזו אי אפשר להפסיק וגם מזג האוויר ההפכפך בחול המועד פסח לא השפיע: כ-60,000 איש מכל רחבי הארץ השתתפו במהלך ימי חול המועד פסח 2017 בפסטיבל הבינלאומי לפיסול באבן 'אבן בגליל' במעלות תרשיחא שנערך על שפת אגם מונפורט.

כלים
צילום: שלמה שרביט
צילום: שלמה שרביט

המבקרים הרבים בשלושת ימי הפסטיבל נהנו משלל פעילויות ואטרקציות חינם לכל המשפחה כולל הופעות, הפעלות ומופעים, תיאטרון רחוב ומוזיקה, הצגות לילדים, מתחמי יצירות ואמנות, מתחמי הפעלות ותחרויות נושאות פרסים, ירידי אמנים, ירידי דוכנים ומזון, מתחמים מוסיקליים ועוד. אומן הבלונים הבינלאומי גידו ורהוף התארח בפסטיבל זו השנה השנייה והקים יחד עם אנשי צוותו מיצג בלונים של 4 פנים אנושיות שהורכב מ-30,000 בלונים על מי האגם. כמדי שנה, בלב הפסטיבל כיכב סימפוזיון הפיסול הבינלאומי שעמד השנה בסימן '60 שנה למעלות תרשיחא'. בשנה זו בחרה ועדת ההיגוי של פסטיבל 'אבן בגליל' ב-14 פסלים מ-10 מדינות שונות שיצרו 14 פסלי אבן מרהיבים שיצטרפו כבר בימים הקרובים אל 360 הפסלים שכבר פזורים ברחבי העיר מעלות תרשיחא.

הפסטיבל המוצלח איפשר לקהל הרב ליהנות מפיתוחו של האגם הנמצא בתהליכים מתקדמים, עם חלק מרכזי מרחוב המפלים האקולוגי שנפתח בתחילת הפסטיבל והעשיר את יופיו של אגם המונפורט לדברי שלמה בוחבוט, ראש עיריית מעלות תרשיחא: "השנה הפסטיבל היה מיוחד במינו, במסגרתו פוסלו יצירות יפיפיות מאבן לרגל חגיגות ה-60 להיווסדה של העיר.

כמו כן, השקנו במסגרת האירוע חלק מרחוב המפלים כאשר בקרוב נשיק את כל הרחוב המיוחד הזה ונפרסם מכרז ליזמים לבניית שטחי מסחר ובילוי מצדדי הרחוב. במקביל, העבודות לפיתוח הצד המערבי של האגם מתקדמות בקצב מהיר ובקרוב נקים את פארק האקסטרים היחיד מסוגו בארץ, נשדרג את האמפיתיאטרון, נקים כיכר פיסול ואמנים, נשדרג את הטיילת מסביב לאגם ונוסיף חניות חדשות. האגם יהפוך לאחד המקומות היפים בארץ ואנו נקיים בו אירועים ססגוניים לכל המשפחה. נתראה בפסטיבל הפיסול בשנה הבאה!"