אפריל 2017 - הרשות לפיתוח ירושלים, בשיתוף עיריית ירושלים ומשרד ירושלים ומורשת – מזמינים אתכם למגוון פעילויות אביביות, משפחתיות וחינמיות לכל הגילאים – לקראת ובמהלך חופשת הפסח: פרימוורה אביב הגיע – פרימוורה באה! בית הנסן שמחים לארח בפעם השלישית יומיים של מכירה חגיגית ומקורית לקראת פסח! 

כלים
תערוכות, סיורים וחגיגה של פעילויות בחוה"מ פסח בירושלים לכל המשפחה - חינם
תערוכות, סיורים וחגיגה של פעילויות בחוה"מ פסח בירושלים לכל המשפחה - חינם

 

בימי המכירה יעמדו לרשות המבקרים דוכני מכירה של מעצבים ויוצרים הנבחרים כולם בקפידה יתרה, חנות מוצרי פרינט מטעם פרימוורה שתייצג את מיטב המעצבים והמאיירים, סדנא להכנת עציצי בטון בהדרכתה של ליענה אלון- מעצבת מוצר מוכשרת הפועלת בירושלים.

בנוסף, על החזית הקולינארית יופקד משק עפאים וכמובן דוכני שתייה אלכוהולית.

בין המוצרים הנבחרים שיעמדו למכירה: כוסות פורצלן צבעוניות של המעצב ערן ברבקוב במחירים של בין 30 שקלים ל-100 שקלים, מידוף אקולוגי בהרכבה עצמית של Ruche במחיר של 480שקלים, טבעות של Studio Oh במחיר של 190- שקלים, שעוני עץ של suit-case במחיר של 126 שקלים, שובכים לבנים של TouchWood ב-130 שקלים, מחזיק ספרים ומשקפיים של Uligo ב-229 שקלים ועוד. (מצורפות תמונות של מקצת המוצרים שיימכרו באירוע לשימוש חפשי, קרדיט: יח"צ)

האירוע יתקיים בחצר בית הנסן, גדליהו אלון 14, ירושלים, בטרסות תחת עצי הפרי, ביום חמישי, ה-6.4 בין השעות 17:00-22:00 וביום שישי ה-7.4 בין השעות 9:00-15:00.

"סודות" – תערוכה חדשה של הסטודנטים לתואר שני בבצלאל במסלול עיצוב, בהנחית מיה דבש:

בתפר שבין גילוי והסתרה חבוי עולם חמקמק. הסוד מכיל בתוכו פחד, פוטנציאל לחשיפה אשר עלולה לשנות את האופן בו הסביבה תופסת אותנו, אולי אפילו להעמידנו בסכנה. מצד שני, ישנם פרטים המקבלים את יופיים וערכם מעצם היותם סמויים מן העין. היכן שוכנים אותם סודות נסתרים?

התערוכה ״סודות״ מבקשת לגעת בהשפעה של חשיפה והסתרה, באופני הסתרה ובמציצנות. במנגנוני גילוי, הסתרה והצפנה, בכוח של שמירה ובשחרור.

דרך עבודותיהם של מעצבים ואמנים רב-תחומיים ניתנת לצופה הזדמנות להתבוננות כנה, לעתים חושפנית או מציצנית על דבר הסתר החבוי מן העין. בין קירות הגלריה נחבאים מכלים להסתרת סודות, כתבי סתרים מוצפנים, חללי הצצה ואף מרחבים המזמינים את המתבונן לתהליך חשיפה ווידוי.

בין העבודות המוצגות: ניצן סט עוסקת בעבודתה בתופעה ישראלית של יער נטוע המכסה על חורבות, דרך עיניה; עבודה מותאמת חלל שנוצרה על ידי האמן תומר ספיר; ״מרוסיה באהבה״ של ולריה מוניס, המאחדת שני עולמות מנוגדים אך בעלי חשיבות זהה בתרבות הרוסית; עבודתם של דב גנשרוא ועמי דרך מציגה שלוש מגירות מתוך סדרה הנמצאת באוסף מוזיאון תל-אביב לאומנות.

התערוכה פתוחה לקהל הרחב בימים א'-ה' בשעות 10:00 עד 18:00. יום ו' 10:00-14:00, עד ה-21.04.

להעיר ת'עתיקה:

ההצגה הכי טובה בעיר העתיקה: ספרי ההיסטוריה של ירושלים מספרים לנו בפירוט רב על המלחמות והקונפליקטים שעברו על העיר. אבל הסיפורים הקטנים, שיתופי הפעולה המפתיעים והאנשים האלמוניים שמאפשרים את חיי היום יום הנורמליים בעיר, את אלה לא נמצא בספרים. עכשיו נוכל לפגוש אותם פנים אל פנים בסיורים המלווים בהצגות רחוב המספרות את סיפורם של האנשים של ירושלים, גיבורי היומיום של העיר.

במהלך אפריל ובחוה"מ פסח תוכלו לפגוש את האנשים שהפכו את ירושלים למה שהיא – סוחר התבלינים מהתקופה העות'מאנית, הנזירה הצלבנית מהתקופה הממלוכית, הקבצן מהתקופה הרומאית ועוד ועוד, אנשים פשוטים שחיו בירושלים, אהבו אותה, ועשו הכל כדי לחיות בה בשלום.

ההצגות והסיורים יתקיימו בכל 20 דקות בכל ימי חמישי בחודש אפריל בין השעות 17:00-20:00, ובחוה"מ פסח, 12-13.4, בין השעות 16:00-21:00. הצגה באנגלית תתחיל בכל אחד מימי הפעילות בשעה 18:00 בשער יפו. הכניסה חופשית. מצורפות תמונות (לשימוש חפשי, קרדיט: אלעד ברמי)

פיקניק משפחות בגיא בן הינום:

בפארק היפה של ירושלים, גיא בן הינום, יתקיים פיקניק משפחות שהוא חגיגת אביב צבעונית ומקושטת. מחצלות, פופים ומקומות ישיבה ימתינו לכם במקום, וברקע תנוגן מוסיקה באווירת חופש משפחתי.

פעילות משפחתית לכל הגילאים תתקיים לאורך כל היום: הופעת שירי הילדים האהובה "ילד פעם", מסיבת הורים-ילדים, ג'ימבורי לקטנטנים ופינות הפעלה. וגם פינות שקטות למי שלא צריך יותר מקרני שמש אביבית מלטפות.

את הארוחה והשתייה תוכלו להביא מהבית ולתפוס לכם פינה משפחתית. בנוסף - במקום יחכה לכם "הטריילר" של השף יוסי שרף עם אוכל משובח ושווה לכל כיס, ותוכלו לרכוש סלסלות פיקניק מעוצבות ומפנקות – במחירים נמוכים.

סמנו ביומן: יום רביעי, ה-12.04, חוה"מ פסח, 10:00-17:00, גיא בן הינום.

Game On - האבולוציה של המשחקים בבית הנסן:

צעירים, מבוגרים ומשפחות בכל הגילאים מוזמנים לארבעה ימים שכולם משחקים וטכנולוגיה – ממשחקי הקופסא האהובים והמוכרים, דרך משחקי הוידאו והפינבול, Wi ודיגר ועד למשחקי VR (מציאות מדומה) ו-AR (מציאות רבודה). עוד בתכנית: טורניר פיפא בפלייסטיישן מול שחקני כדורגל מקצועיים, טורניר שש בש עם הדאבל הירושלמי, בית הבראה לצעצועים, הקרנות סרטים שנוצרו בהשראת משחקים, הופעות חיות, הרצאות על עתיד עולם המשחקים, על השפעתם על המח שלנו ואפילו על תורת המשחקים, סדנאות סטופ מושן ובישול מולקולארי; לחובבי הז'אנר - אלוף הארץ בשח מט בן 12 יתחרה מול 10 מתמודדים בו זמנית.

חגיגת המשחקים ועוד הפתעות רבות ממתינות לכם בחול המועד פסח בין התאריכים 12-15.4, בין השעות 10:00-23:00 וביום ו׳ 10:00-16:00. שימו לב: האירועים כולם ללא עלות, אך יש להירשם לסדנאות מראש. פרטים ותכניה מלאה בעמוד הפייסבוק או באתר בית הנסן.