פסטיבל אופוס 2107 ב 22/27  באפריל: בהשתתפות סולנים נחשבים לרבות הכנר קוליה בלאכר והנשפן ראדק באבורק, ערב הוקרה חגיגי לחיים טאוב עם ביצוע בכורה עולמי ליצירה של עודד זהבי. חיים טאוב, כנר, שימש כנגן ראשי בתזמורת הפילהרמונית הישראלית בין השנים 1959-1988. הוא החל את לימודיו עם המלחין והויולן עדן פרטוש ומאוחר יותר למד בג'וליארד עם איוון גלמיאן. טאוב הופיע בעולם כסולן, וכחבר "רביעיית תל אביב" הנודעת. טאוב מרבה לערוך כתות אמן בארץ ובחו"ל.

כלים
Kolja blacher. credit: Bernd Buehmann
Kolja blacher. credit: Bernd Buehmann

תלמידיו הנודעים כוללים את הכנרים: גיא בראונשטיין, גיל שחם, רועי שילוח וכן הוויולנים עמיחי גרוס ואורי קם. עודד זהבי, מלחין, זוכה פרס ראש הממשלה לקומפוזיציה, פרופסור למוסיקה באוניברסיטת חיפה.

יצירותיו בוצעו ע"י תזמורות חשובות בארץ ובחו"ל, ביניהן התזמורת הפילהרמונית הישראלית בניצוח זובין מהטה, ואלרי גרגייב, אנטוניו פפאנו, לאונרד סלטקין ופרדריק שזלן ועוד. מכהן כמרצה אורח בביה"ס למוסיקה בקליבלנד מטעם פרויקט שוסטרמן לאומנים ישראליים.

קוליה בלאכר (גרמניה), כנר. הופיע כסולן עם התזמורות החשובות בעולם לרבות, הפילהרמונית של ברלין, הפילהרמונית של מינכן, הפילהרמונית של לונדון ואחרות. כיהן ככנר ראשי בפילהרמונית של ברלין וכן בתזמורת פסטיבל לוצרן, שתיהן בניצוחו של קלאודיו אבאדו. כנגן קאמרי הוא נוהג להופיע בקביעות בפסטיבלים חשובים עם גדולי הנגנים בעולם, וכן מנגן בטריו עם הפסנתרן קיריל גרשטיין והצ'לן קלמנס האגן. חלק ניכר מזמנו, מקדיש לנגינת קונצ'רטים מאת מלחינים מודרניים. בלאכר משמש כפרופסור לכינור בביה"ס "האנס אייזלר" בברלין, עיר הולדתו, ומנגן על כינור סטרדיווארי Tritton משנת 1730.

roberto_paternostro. credit: moritz schell

אלכסנדר ברנשטיין - צילום: יח"צ