שלומי: מסיג גבול שהציב מכולה על אדמות מדינה נאלץ לפנותה בעקבות פעולות אכיפה של רמ"י מכולה שהוצבה על אדמות המדינה ללא היתר ובניגוד לחוק, פונתה עצמית ע"י מסיג הגבול, שזהותו אינה ידועה, שניסה להשתלט על הקרקע, בעקבות פעולות אכיפה של מפקחי החטיבה לשמירת הקרקע ברשות מקרקעי ישראל.

צילום: רשות מקרקעי ישראל
צילום: רשות מקרקעי ישראל

הסגת גבול במקרקעי ציבור היא עבירה פלילית שדינה עד שנתיים מאסר בפועל פלישה לאדמות המדינה במרכז הישוב שלומי, באזור פנינת הצפון, פונתה בפינוי עצמי ע"י מסיג הגבול, שזהותו אינה ידועה לרשות, ככל הנראה תושב האיזור שהשתלט על שטח של כ-100 מ"ר, אדמות מדינה המיועדות למגורים. מסיג הגבול השתלט על הקרקע הציבורית, ללא היתר ובניגוד לחוק והציב עליה מכולה לשימושו האישי.

הפלישה לקרקעות המדינה אותרה ע"י מפקחי רשות מקרקעי ישראל במסגרת הפעילויות השוטפות שמקיימת החטיבה לשמירת הקרקע ברשות מקרקעי ישראל, לאיתור עבירות מקרקעין ופלישות אל אדמות המדינה.

בעקבות איתור הפלישה אל אדמות המדינה מפקחי רשות מקרקעי ישראל תלו על המכולה התראה המורה למסיג הגבול לפנות את הקרקע.

בעקבות ההתראה ולאחר שנוכח בנחישותם של המפקחים לפנות את הקרקע ולהחזירה לציבור, החליט הפולש לפנות את הקרקע ולהימנע מתביעות פליליות וכספיות המוגשות כנגד מסיגי גבול. הפולש פינה את המכולה מהמקום והשיב את הקרקע לקדמותה.

המפקחים תפסו חזקה בקרקע, השיבו אותה למאגר הקרקעות הציבורי והציבו במקום שילוט המתריע מפני פלישות נוספות.

ערן ליבנה, מנהל מרחב שמירה צפון - חיפה ברשות מקרקעי ישראל, אומר: "מסיג הגבול תפס בכוח קרקע ציבורית, המיועדת למגורים, מבלי לקבלה בדרך מסודרת ולשלם את תמורתה לקופה הציבורית כפי שמתחייב בחוק. פלישות מסוג זה עלולות לעיתים לעכב פרוייקטים משמעותיים של יחידות דיור רבות, ואנו קוראים לציבור לדווח לרשות מקרקעי ישראל בכל חשד להסגת גבול בקרקעות הציבוריות. נחישות המפקחים הביאה לפינוי העצמי ובכך נחסך בזבוז משאבים מיותר מהקופה הציבורית. מפקחי רשות מקרקעי ישראל ימשיכו לפעול להגנה על הקרקעות הציבוריות מפני עברייני מקרקעין, לטובת הציבור כולו".