רשות הטבע והגנים תקיים תערוכה מציוריו של וולטר פרגסון – מהאמנים הבולטים בעולם בתחום ציור בעלי החיים. התערוכה תציג מציוריו ואיוריו של וולטר פרגסון לאורך השנים ותיפתח ב- 18 במרץ 2017 בגן לאומי ירקון-תל אפק כחלק מאירועי שבוע שמירת הטבע שרשות הטבע והגנים תציין בישראל, כחלק מאירועי שבוע שמירת טבע, שיצוין במהלך חודש מרץ, תקיים רשות הטבע והגנים תערוכה ממבחר יצירותיו של האמן וולטר פרגסון, להוקרת האיש שהיה מהאמנים הבולטים בעולם בתחום ציור בעלי חיים.

כלים
יצירותיו של האמן וולטר פרגסון
יצירותיו של האמן וולטר פרגסון

פרגסון נולד בניו יורק ועלה לארץ בשנת 1965. הוא שילב בעבודתו שני תחומים אותם אהב וטיפח: אומנות ומדע. במשך כ-30 שנה היה מאייר מדעי במחלקה לזואולוגיה באוניברסיטת תל אביב, עבודתו התבססה על לימוד קפדני של בעלי החיים, תוך התבוננות בטבע, בתמונות ובפוחלצים שסיפקו לו הזדמנות להבחין בפרטים הקטנים ולצור תיאור מדויק של האובייקט שבחר לצייר. נוסף על אהבתו לבעלי חיים התעניין מאוד בפרהיסטוריה ובחקר התנהגות האדם הקדמון, הוא אף פרסם מספר מאמרים בעיתונות מדעית על אף שלא היתה לו הכשרה פורמאלית בנושא. בתערוכה הוקדש פרק גם לתחום זה.

לאורך השנים צייר אלפי איורי טבע בטכניקות שונות , בין היתר אייר ספרים בישראל ובעולם. בכך הפך ליקיר אוהבי הטבע בישראל.

כאדם אוהב טבע, פתח את ביתו בבית ינאי במשך שנים כבית מרפא לחיות פצועות. בהתנהגותו, בציוריו, ובאורח חייו, חינך דורות של אוהבי טבע בארץ.

פרגסון ידוע לרבים בישראל במיוחד בזכות איוריו לשתי חוברות שהפיקה רשות שמורות הטבע (לימים רשות הטבע והגנים) בשנות ה-70 על הטבע הישראלי – ציפורים ויונקים בבתי הגידול שלהם. עבור גילאי 40-60 של היום החוברות מהוות פיסת נוסטלגיה משמעותית, והיא הייתה עבורם ה"נשיונאל ג'יאוגרפיק" של היום.

בדצמבר 2015 נפטר פרגסון בהיותו בן 85.

התערוכה תתקיים בגן לאומי ירקון ( מתחם תל אפק – אנטיפטריס) ותיפתח החל מה-18 במרץ 2017 , במסגרת שבוע שמירת הטבע הישראלי, שתציין רשות הטבע והגנים במטרה להעלות את מודעות הציבור לחשיבות שמירת המינים שבסכנת הכחדה.

התערוכה תהיה פתוחה לקהל הרחב עד ה-30 למאי 2017 ללא תשלום נוסף מעבר לאגרת הכניסה לגן הלאומי . חינם למנויי מטמון של רשות הטבע והגנים.