התחום של אילוף כלבים זהו תחום מרתק במיוחד ואנחנו רואים שיש היום הרבה יותר כלבים מחונכים ומאומנים, כאשר הם נמצאים בשירות האנושות בכמה וכמה תחומים. והרבה יותר אנשי מקצוע המאלפים אותם. כך למשל נוכל לפגוש את מאלפי הכלבים אשר העיסוק העיקרי שלהם הוא להקנות לכלב הרגלים והתנהגויות הולמים ונורמטיביים עבור הכלב, יש את המטפלים ההתנהגותיים שמלמדים את הכלב את כללי ההתנהגות של הכלב הטוב והממושמע, ויש היום אפילו פסיכולוג לכלבים.

כלים
קורס אילוף כלבים - ללמוד מקצוע מהנה ורווחי
קורס אילוף כלבים - ללמוד מקצוע מהנה ורווחי

למה אנחנו משקיעים כל כך הרבה בכלב? מה ייצא לו ולנו מכל האילוף, האימון, הקניית ההרגלים, הטיפולים הפסיכולוגיים, וכל מה שאנחנו משקיעים בהם?

התשובה היא כי הכלב יותר מכל בעל חיים אחר משרת את האדם בנאמנות רבה, לומד את הצרכים שלו ומתנהל בהתאם לכך. הכלב לעולם לא יבגוד בבעליו גם אם יפגוש אנשים יותר נחמדים ויותר חביבים שיסכימו לאמץ אותו. לכן, אנחנו רואים את כל עולם האפשרויות הרחב והמגוון שעומד לרשות האנושות בכל הנושא של כלבים מאולפים.

כדאי ללמוד אילוף כלבים?

אז כפי שכבר ציינו, מדובר בתחום מאוד מפותח, כאשר אדם הבוחר ללמוד את המקצוע ולרכוש את הכלים כיצד להפוך ולהיות מאלף כלבים (או במקרה של בחורה שרוצה לעבור קורס ולהיות מאלפת כלבים) הוא יוכל אחר כך למצוא עבודה רבה בתחום בעקבות השימוש הרב של האנושות והעזרה הרבה שהיא מקבלת מהכלב המאולף.

איפה נמצא את הכלב המאולף?

  • הכלב בשירות האדם – אנחנו מוצאים את הכלבים הביתיים, שאחת מהמטרות החשובות של אילוף הכלבים הינה לשם כך, כדי שהוא יסייע לאדם בביתו, ועל הדרך ישמש כגורם רתיעה עבור בעלי חיים ואפילו גנבים שייבהלו מהנביחות הרמות שיזעיקו את בעל הבית בעת אשר גורם זר ייכנס הביתה.
  • הכלב כחיית מחמד – גם ילדים וגם מבוגרים נהנים מאוד מגידול של חיית מחמד. כאשר אנחנו רוצים לגדל חיית מחמד חשוב לנו מאוד שהיא תהיה עצמאית והיא לא תדרוש מאתנו טיפול אינטנסיבי ושוטף. הכלב עונה על ההגדרה הזו באופן מושלם כאשר מדובר בחיה עצמאית לחלוטין כאשר חוץ מקנייה של אוכל וטיול מסביב לשכונה לצורך עשיית צרכים אין כל טיפול נוסף שיש לדאוג עבור הכלב בחיי היום יום. (מלבד כמובן ביקורים אצל הווטרינר ואצל הספר).
  • הכלב כמדריך של העיוור – יותר מכל מזוהה הכלב ככלב נחייה עבור העיוורים. העיוור שנעזר בכלב זוכה להקלה משמעותית בכל ההתנהלות שלו בחיים, גם בבית וכמובן גם בחוץ, שם הוא משמש ממש במקום זוג עיניים עבור העיוור. ההשקעה של אילוף בכלב למען העיוור זוהי השקעה גדולה ומורכבת הרבה יותר אך כולנו יודעים שזה שווה. העיוור חש את עצמו הרבה יותר בטוח והוא הופך להיות הרבה יותר עצמאי כאשר לרשותו עומד הכלב הנאמן והמסור.
  • הכלב בשירות המשטרה – כולנו מכירים את יחידת הכלבנים שעובדת בשירות המשטרה. הכלבים שעובדים בשירות המשטרה הם כלבים מאולפים וחכמים במיוחד. הם מסוגלים לאתר נעדרים, לסייע באיתור של חשודים, ויש כאלה שמסוגלים להתריע גם על נשק שנמצא באזור.

בקצרה, הבנו כי הכלב נמצא בשירות האנושות בהרבה מאוד תחומים והוא מסייע לאדם המוגבל כמו גם לאדם הבריא שחפץ להיעזר בכלב.

בגלל השימוש הרב בכלב, קיימת דרישה גבוהה של צוותות המאומנים בדיוק לשם המטרה של אילוף כלבים. אדם שלומד את המקצוע לעומק, יכול להתפרנס בכבוד ממקצוע שכולו חוויה אחת גדולה.

אז אם אתה מחפש ללמוד מקצוע שיש בו הרבה אקשן וכיף, חוויה שתחזיר לכם בגדול, לכו על אילוף כלבים. אתם תיהנו מכל רגע!

המאמר באדיבות פורטל הכלבים ilovedogs.co.il

עדכונים אחרונים

ינו 29, 2024

מקצועות מבוקשים ומתגמלים לשנת 2024

גם על רקע המלחמה, שוק העבודה ממשיך להתפתח ויוצר הזדמנויות חדשות במגזרים שונים. בתקופת…
נוב 30, 2023

שליטה באמנות האנימציה: המשמעות של קורסי אפטר אפקטס במכללות לאנימציה

בתחום כמו אנימציה, חשוב להישאר מעודכנים תמיד. ככל שהתעשייה מתפתחת, כך גם הכלים והטכניקות…
אוק 24, 2023

התפקיד המכריע של ההכנה בתהליך החטיבה: הדרכת תלמידי כיתות ו' מחוננים

להכנה לחלוקה יש תפקיד מכריע בהדרכת תלמידי כיתות ו' המחוננים. תהליך זה חיוני כדי להבטיח…
אוג 03, 2023

מה חשוב ללמוד כשיוצאים לעבודה בהייטק

בעולם הטכנולוגיה המתפתח במהירות, חיוני להישאר בקדמת העקומה ולהצטייד בכישורים ובידע…
מרס 01, 2023

כל מה שחשוב לדעת על לימודי ניהול

תוכנית הלימודים בתואר ראשון בלימודי ניהול עוסקת בתיאוריות ובפרקטיקות של הניהול העסקי.…
ינו 16, 2023

סטודנטים? כך תקלו על עצמכם בתואר

לימודי תואר ראשון הם חוויה מרתקת ומעצימה, אבל גם תובענית מאוד.