על רקע גילויי האנטישמיות בארצות הברית: ספר חדש של היזם מייקל אייזנברג מזהיר את יהדות ארה"ב: עלו לישראל או שתיעלמו. ספר חדש של היזם מייקל אייזנברג מציג פרשנות חדשה לסיפור מגילת אסתר וקורא ליהדות ארצות הברית להסיק את המסקנות ולעלות לישראל. הספר מופץ בימים אלה בחנויות הספרים

כלים
צילום: אייל מרילוס
צילום: אייל מרילוס

רגע לפני פורים ועל רקע גילויי האנטישמיות בארצות הברית, ספר חדש של היזם מייקל אייזנברג מציע פרשנות חדשה לסיפור מגילת אסתר וקורא ליהדות ארצות הברית להפסיק לקפוא על השמרים ולעלות לישראל. בספרו 'ככה יעשה ליהודי', מציע אייזנברג פרשנות חדשה למגילת אסתר לפיה מרדכי היהודי אינו גיבור אלא אופרטוניסט, המשתמש בעם היהודי כדי להפוך את עצמו לבכיר, עשיר ומקורב, תוך כדי שהוא מנסה להפוך את פרס למרכז החיים היהודיים. אל מול היהדות המתחדשת הצנועה בארץ ישראל, הוא מעצים את הקיום היהודי בפרס. אך הניצחון הוא ניצחון פירוס. היהודים שנשארים בגולה נעלמים וזהותם אובדת. הם חדלים להיות יהודים.

מדובר למעשה בקריאת השכמה ליהדות ארה"ב- או שתעלו, או שתיעלמו. דרך קריאה מחודשת זו של המגילה, קורא אייזנברג לישראלים לקחת אחריות על העם היהודי ולהפוך את ישראל למקום שטוב יותר לחיות בו לא רק רוחנית אלא גם, ואולי אפילו בעיקר, כלכלית – גישה אותה מיישם אייזנברג מידי יום בהיותו אחד מבכירי היזמים ומשקיעי ההון סיכון בארץ.

בין הדברים כותב אייזנברג בספרו: "...שושן היום היא ניו־‌יורק, בואנוס איירס, ברלין, לוס אנג'לס, לונדון. הדילמות של מרדכי באימפריה הפרסית, אל מול התרבות השלטת ושעטת הגלובליזציה הראשונה, ניצבות במלוא עצמתן גם היום בפני היהודים השוכנים בתפוצות ובפני הישראלים בגולה, שיכולים יותר מאי־‌פעם, לקפוץ החוצה ולנסות לכבוש את העולם. מותר להם, אך המחיר צריך להיות נקוב והוא צריך להיות על השולחן: אין חלופה לזהות יהודית-ישראלית. מי שלא יחבור למדינה היהודית, יאבד בדורות הקרובים את יהדותו ואת ישראליותו..."

אייזנברג, בין הבולטים במשקיעי הון הסיכון בישראל, הוא מראשוני המשקיעים ב- WeWork, אשר מוערכת כיום בלמעלה מ- 16 מיליארד דולר ובמגוון חברות אחרות ביניהם Wix, , Gigya ואחרות. אייזנברג עלה לארץ לאחר שסימן לעצמו משימת חיים, אותה קיבל מהרב יהודה עמיטל ז״ל- ליצור 10,000 מקומות עבודה בישראל. מאז הוא עובד על כך במרץ, כאשר המניע, הטמון גם בספר, הוא לא רק ליצור רמת חיים גבוהה יותר אלא גם כדי למשוך את יהדות העולם ולהציל אותה מהתבוללות והיעלמות.