חשש ממשי בעיכוב הגשת הדו״חות כספיים של החברות הציבוריות המובילות במשק כאלף עובדי פירמת ראיית החשבון הגדולה במדינה - עובדי ארנסט אנד יאנג (ey) נוטשים ברגעים אלו את משרדיהם.

יו״ר ההתאגדות בפירמה אהד כהן אומר כעת באסיפה ״האסיפה היום היא רק יריית הפתיחה"
יו״ר ההתאגדות בפירמה אהד כהן אומר כעת באסיפה ״האסיפה היום היא רק יריית הפתיחה"

העובדים יורדים אל רחבת הבניין המרכזי בת״א (רח עמינדב 3) לאסיפת מחאה על רקע הסחבת וגרירת רגליים מצד ההנהלה חתימת הסכם קיבוצי ראשון בחברה ובענף ראיית החשבון כולו.

יצויין כי התאגדות העובדים בפירמה נוסדה לפני כשנה ופחות מיממה לאחר הקמתה הכירה ההנהלה ביציגות העובדים שבחרו להתאגד בהסתדרות הכללית. במהלך החודש האחרון חלה התקדמות במו״מ בין שני הצדדים, אך אמש בחרה ההנהלה לפוצץ את המו״מ מרתוני והקשיחה את עמדותיה .

יו״ר ההתאגדות בפירמה אהד כהן אומר כעת באסיפה ״האסיפה היום היא רק יריית הפתיחה. אם ההנהלה לא תתעשת, לא נהסס לפתוח בעיצומים אשר ישפיעו בוודאות על ביקורת הדו״חות הכספיים של שליש מהחברות הציבוריות הגדולות במשק שאמורים להיות מוגשים עד סוף חודש מרץ. אנחנו אוהבים את הפירמה ורוצים להמשיך לעבוד בה, אבל גם לנו מגיעים תנאי העסקה טובים ומשופרים באופן משמעותי מהמצב כיום".

עוד אומר כהן כי ״ההנהלה צריכה להפנים שקיים מודל חדש ביחסי העבודה בפירמה. מודל שבנוי על הדדיות והסכמה בין שני הצדדים ולא ע״י הכתבות חד צדדיות של חברי הנהלה״