ביסטרו בר חדש בשם ״A23״, נפתח לאחרונה במלון בוטיק בתל אביב. מבקרת המסעדות של Thepulse, שרי כהן, יצאה לבדוק האם הבאזז מוצדק?

כלים
״בוראטה״ בA23, מפתיע. (צילום:שרי כהן)
״בוראטה״ בA23, מפתיע. (צילום:שרי כהן)

מסעדות ובתי קפה בבתי מלון הם כבר מזמן חלק בלתי נפרד מעולם הבילויים שלנו, אבל כמעט תמיד כשאני חושבת על להגיע לארוחה במסעדה של מלון, עולה בי המחשבה שאולי עדיף להמיר את הבילוי הזה בבילוי יותר תוסס ומעניין. בילוי יותר אטראקטיבי עם אוירה צעירה שמשרה פחות תחושת כבדות או דייט ראשון. כששמעתי שנפתח בר במלון חדש בלב תל אביב, מלון בוטיק, היתי מאוד סקרנית לדעת האם יביא עימו משהו שונה וזו הסיבה שבחרתי ללכת אליו.

הזמנתי מקום לביסטרו בר החדש במלון A23, הקרוי על שם הרחוב בו הוא ממוקם, ארלוזרוב 23. עוד לפני שנכנסתי למסעדה, משהוא במיקום של הבר גרם לי לתחושה טובה, מיקום פינתי ברחוב שקט שמתחבר לרחוב התוסס ביותר בתל אביב, דיזינגוף כמובן. מיקום פינתי שמושך תשומת לב במראה החיצוני היוקרתי שלו וכשנכנסים אליו מרגישים את תחושת החמימות הפנימית, מן תחושה של סלון קטן בבית, שדרכו נכנסים למעלית המובילה לחדרי המלון. תאורה עדינה וחמה, פרקט יוקרתי וכיסאות מרופדים ונוחים למדיי.

המלון עתיד לפעול ממש בשבועות הקרובים וימנה כ21 חדרים שונים בעיצובם זה מזה. הבר בבעלות קבוצת הביר גארדן בתל אביב, קבוצת שותפים בעלי ניסיון עשיר בעולם האירוח ובתחום הקולינרי. על רוב התפריט המגוון אחראית השפית היצירתית, סבינה ולדמן מ״משחקי השף״, שאכן מביאה יצירתיות והפתעות למנות המוגשות במקום. אליה מצטרפים צוות אנשים מוכשרים ממסעדת ״קלארו״ בתל אביב. הביסטרו בר מציע חווית אירוח בכל שעות היום ועד אחרון הלקוחות. חווית אירוח שתספק מענה לאירוח בוקר, צהריים וערב וזה מה שמיוחד במקום הזה, שיש תפריט מגוון ומנות מותאמות לכל שעות היממה, כך שאם היתה לי חווית בוקר מדהימה, ייתכן ואחזור לחווית ערב שונה במקום או שמא הבוקר יהפוך לבראנץ׳ מפנק.

A23 נפתח כביסטרו בעיצוב אירופאי ביום ובר שוקק עם אוכל סקסי ומפתיע בשעות הלילה. ההפתעה היתה שאפילו באמצע השבוע הבר היה מלא באנשים. המקום מציע ארוחות בוקרֿ ובראנץ׳ כל יום עד השעה 17:00 וצהריים עיסקיות מ 12:00 ועד 17:00, כאשר בשעה זו מתחילה שעת ה happy hour, חמישים אחוז על האלכוהול ועל מנות נבחרות מתפריט האוכל.

אז התיישבתי בבר כהרגלי ועברה בי תחושה של משהו מרענן, מודרני, תחושת קלילות של ממש. כנראה שהתחושה שעברה בי היא לא רק ממראה המקום הנעים או מצלילי המוזיקה הנעימים שהיו במקום, אלא מהקוקטייל המדהים שעליו המליצה הברמנית, אבטיח ״שפריץ איטלקי״ שאיתו פתחתי את הערב הנעים הזה. היה זה אחד מקבוצת הקוקטיילים המיוחדים המותאמים במיוחד לתפריט הערב, קוקטיילים עשירים בעשבי תיבול ופירות ישראליים על בסיס יין. הקוקטייל היה מרענן בצבעו ובטעמו, יין מבעבע יבש ולימון, בכוס של קוביות אבטיח מתוק. האבטיח ממתיק את היין מדקה לדקה והטעם אכן מדהים ומרענן. המשכתי עם קוקטייל נוסף מקבוצת הקוקטיילים, ״מרגריטה גויאבה״, שרדונה, גויאבה, ליקר, ליים וכתר לימון פרסי. תחושה של חגיגת פירות מרעננת שהחזירה אותי לימי קיץ חמים.

תפריט הקוקטיילים המיוחד מביא תחושת קלילות ורעננות למקום, כאשר לכל שעה ביום מותאמת קבוצת קוקטיילים שונה. אולם, מי שבכוונתו להגיע לארוחה קלאסית יותר, יוכל להתיישב במרפסת הסגורה שמשקיפה אל הרחוב. בנוסף, בשבועות הקרובים תיפתח החצר האחורית של המקום שבה יוצב בר אלכוהול ותשמש גם לאירועים מיוחדים במקום. כמו כן, בחלק הקדמי של המקום צפוי להיפתח איזור ישיבה חיצוני ולאורכו תהיה ספה ארוכה נוחה לישיבה ולבילוי נוח במקום.

החלטתי להתחיל את הארוחה עם נישנוש קליל שיספוג את אלכוהול הקוקטיילים, ״קרוקט תירס״, קרם תירס וגבינות בציפוי פירורי לחם בטיגון, מוגש לצד רוטב איולי צ׳יפוטלה. הרגשה ממכרת לכל ביס נימוח עם נגיעות קראנץ׳. לא יכלתי להפסיק עד שסיימתי את כל המנה! כבר אז התאבון שלי החל להיפתח.

המשכתי עם ״הבוראטה״ שהגיעה לידיי, מנת מוצרלה ממולאת שמנת, על פסטו אפונה, סלסה ורדה וגרידת לימון. הדבר הראשון שיצא מפי זה וואו! לכאורה נראית גבינת מוצרלה שמנה, הזכירה לי סוג של ביצה עלומה וכשחותכים אותה ישנה הפתעת שמנת בפנים והטעם- מדהים. מנה קלילה ולא כבדה, טעימה להפליא, מצולחתת באופן יצירתי ומוקפד, יפה להפליא. לא התחשק לי להרוס את היופי שלה כלל. הגבינה היתה קשורה בסרט ירוק שהיתי צריכה לפתוח, ממש כמו מתנה עטופה שבפנים מתחבאת לה הפתעה טעימה ביותר, שמנת. שילוב הטעמים עם רוטב הסלסה יצר שלמות מנה אמיתית.

הגעתי למנה העיקרית, דג ים צלוי על הפלאנצ׳ה, טורטליני לחם וכרישה שרופה ברוטב שמנת ומרווה. מנה כל כך טעימה ומדוייקת, קלילה ולא מוגזמת. חתיכה יפה של דג צלוי ועוד מספר טורטליני פזורים בצלחת, טעימים למדיי. במחשבה שניה לא היתי מתנגדת שיהיו שם עוד כמה חתיכות טורטליני, שיהיו לטבילה ברוטב המדהים הזה. אמנם הדג נגמר מהר, אך המנה היתה בגודל סביר לחלוטין. אין ספק שהיתה פה תחושה של הפתעות באוויר. כל מנה בצבע, כל מנה טעימה, מפתיעה ומיוחדת במינה.

דג ים וטורטליני לחם (86 ש״ח) צילום:שרי כהןדג ים וטורטליני לחם (86 ש״ח) צילום:שרי כהן

לצד הדג הזמנתי קרפציו קולורבי, שהרגיש מעין סלט אוורירי לצד המנה העיקרית. פרוסות דקיקות של קולורבי ועלים טריים בויניגרט הדרים, מונחות על גבינת טולום. גם במנה הזו היתה הפתעה מסתתרת, בין פרוסות הקולורבי התחבאה לה גבינת הטולום הטעימה, שהשתלבה מצויין עם טעם הקולורבי המתובל היטב. פרוסות דקיקות כמו סלט מרענן ביום קיץ, טעמים עדינים ומדוייקים. בזמן זה כבר היתי די שבעה מהמנות שהיו בגודל סביר ומספק, אך מנה מיוחדת בתפריט משכה את תשומת ליבי ולא יכלתי לוותר עליה. ״מנת הקינוח״, כך אני קוראת לה. ״וופל שורט ריב״, בשר מפורק בבישול ארוך עם גלייז רום, מייפל ובצל כבוש. כל המרכיבים מוגשים על וופל דקיק וקראנצ׳י. הבשר היה עשוי כל כך טוב, רך ונימוח. הסיפוק הוא ממש כמו לאכול וופל בלגי ועליו שוקולד. חתיכה של וופל ברוטב טיפה מתקתק עם הבשר והטעמים פשוט מדהימים.

וופל שורט ריב (64 ש״ח) צילום: שרי כהןוופל שורט ריב (64 ש״ח) צילום: שרי כהן

הקינוח האמיתי איתו סיימתי את הערב היה ״אקלייר שוקולד דולצ׳ה״, קרמל מלוח ובוטנים. פוטוגני בטירוף וטעים. סנדוויץ׳ מתוק עם הפתעות בוטנים ושוקולד ברוטב קרמל.

אקלייר שוקולד דולצ׳ה (36 ש״ח) צילום:שרי כהןאקלייר שוקולד דולצ׳ה (36 ש״ח) צילום:שרי כהן

לסיכום,הופתעתי ובגדול. בילוי לילה בבר המלון בהחלט משתווה לכל בילוי לילי אחר ואף יותר. מחירי המנות נעים בין 36-86 ש״ח ואכן מספקות מבחינת איכות וגודל.

החוויה היתה כל כך מושלמת שהחלטתי לחזור למקום לארוחת הבוקר מושחתת כבר ביום שאחרי!

A23, ארלוזרוב 23 תל אביב. 03-6583250. לא כשר.

עדכונים אחרונים

פבר 28, 2024

נגד הזרם

מתכונים
אוק 31, 2023

אופים באהבה

מתכונים
סלמון כשר
אוק 26, 2023

האם דגים צריכים שחיטה?

מתכונים