שאלו כל אישה, פאשניסטה או לא פאשניסטה, וכולן יגידו לכם כי הופעה מושלמת כוללת תכשיט מתאים ומרשים. תכשיטים, בין אם טבעות, שרשראות, עגילים או כל דבר אחר, כבר זמן רב אינם נחשבים רק כאומנות נוצצת לאוכלוסיה עשירה, אלא נחשבים כפריטי אופנה לכל דבר.

כלים
תכשיטים פריט אופנה לכל דבר ועניין
תכשיטים פריט אופנה לכל דבר ועניין

אמנם בעבר היה נהוג לראות בתכשיטים כדבר יקר ערך, תוספת המתאימה לאירועים מסויימים אשר נראתה בעיקר על גבי נשים אמידות או ממעמד גבוה, אך כיום אין זה המצב. כיום תכשיטים נחשבים כפריטי אופנה לכל דבר; ניתן למצוא תכשיטים פשוטים או יומיומיים שניתן לענוד כל יום, ישנם טרנדים ואופנות מתחלפות גם בתחום זה, ומגוון הסגנונות הרחב הקיים הופך אותם לפריט שיש לשלב עם ההופעה הכוללת, בדומה לשאר פריטי האופנה.

שינוי זה בא לידי ביטוי ברוב עולם האופנה. כך למשל, ניתן היום למצוא כמעט בכל חנות או בוטיק אופנה פריטים דקורטיביים נוספים מלבד פרטי הלבוש וההנעלה. כיום גם כובעים, תיקים, משקפי שמש ופריטים נלווים אחרים נחשבים כחלק מהמושג "אופנה", ואף נמכרים בחנויות וברשתות האופנה. בדומה לכך, גם תכשיטים אינם נמכרים בחנויות ייעודיות המוכרות רק תכשיטים, אלא גם בחנויות אופנה שונות. בחנויות אלו ניתן למצוא מגוון רב של תכשיטים: משרשראות ועגילים ועד סיכות יוקרתיות או קשתות מעוצבות לשיער. תכשיטים אם כן, הפכו לחלק בלתי נפרד מפרטי האופנה.

יתרה מזו, השינויים בתחום האופנה הפכו את התכשיטים לזמינים גם עבור המין הגברי. בעבר, לא היה נהוג שגבר יענוד על עצמו תכשיט כלשהו מלבד טבעת הנישואין שלו. כיום, השינוי בתחום האופנה, יחד עם השינוי בתפיסת המינים הקונבצנציונלית והפתיחות ההולכת וגוברת בתחחומי המין והמגדר, יצר מצב בו לא נדיר כלל לראות גברים עונדים תכשיטים שונים, כולל כאלו שנתפסו בעבר כשתכשיטים "נשיים" לחלוטין כמו עגילים, צמידים ועוד.

הסיבה העיקרית לשינוי זה נובעת מהעובדה או מההבנה כי התכשיט הינו פריט משלים הכרחי לפרטי האופנה המסורתיים כמו שמלות, חולצות, מכנסיים ונעליים. כיום, גם מעצבי אופנה מהגדולים בעולם נוהגים לשלב בתצוגות האופנה שלהם תכשיטים ופעמים רבות ניתן לראות כי הופעת הדוגמנית על המסלול בשמלה חשה, מושלמת על ידי שרשרת מתאימה או תכשיט אחר המשלים את המראה הנוצץ.

סיבה נוספת שהופעת תכשיטים לפריטי אופנה נפוצים ופולאריים היא הירידה בעלות הייצור. כאמור, עולם התכשיטים כיום מתפתח, ומאפשר מגוון תכשיטים רחב, מעבר לתכשיטי הזהב משובצי היהלומים שהיו נהוגים בימים עברו. כיום ניתן בקלות למצוא תכשיטים תכשיטים המעוטרים בזירקונים במקום ביהלומים, תכשיטים המצופים זהב, תכשיטי גולדפילד ועוד, המהווים תחליף זול יותר לתכשיטים היוקרתיים. כך, תכשיטים כבר אינם נחלתם הבלעדית של בני המעמד העליון, וכעת הם זמינים עבור רובנו.

תעשיית האופנה תמיד הייתה ידועה בחדשנותה ובתפיסה האקלקטית שלה. בהתאם לכך, חל שינוי משמעותי בתפקידם ובמקומם של התכשיטים בעולם זה. תכשיטים אינם נתפסים כאומנות נפרדת או רק שמוצר משלים לבגד מסוים, אלא כפריטי אופנה לכל דבר, אשר הולכים ותופסים מקום של כבוד בתעשיית האופנה.