שיתוף פעולה ראשון מסוגו בין אייקאסט למרכז הרפואי שניידר במהלך אשפוז, בהמתנה לבדיקות ובעת ליווי חולים - בבית החולים שניידר מאזינים לספרים מוקלטים. שיתוף פעולה ראשון עם אייקאסט ספרים מוקלטים יאפשר לשוהים בבית החולים להאזין לספרים ולהנעים את זמנם. אירוע השקה לפרויקט ייערך בקרוב בהשתתפות הסופרים ינץ לוי ומאיר שלו והמאייר יוסי אבולעפיה.

כלים
אייקאסט מחזירה אנשים לעולם הספרים
אייקאסט מחזירה אנשים לעולם הספרים

המרכז הרפואי שניידר ואייקאסט ספרים מוקלטים מתחילים בשיתוף פעולה שיאפשר להורים ולילדים שמגיעים לבית החולים להאזין ליותר מ-1,000 ספרים ללא תשלום. במסגרת השהות בשניידר לצורך בדיקה, טיפול או אשפוז יוכלו הילדים ומלוויהם ליהנות מהאזנה לספרים מוקלטים למשך שבוע ימים. ההטבה תאפשר גישה לכל הספרים המוקלטים הקיימים בקטלוג אייקאסט למבוגרים ולילדים במגוון גילאים.

ינץ לוי, מאיר שלו ויוסי אבולעפיה ישתתפו באירוע השקה לשיתוף הפעולה הייחודי שיתקיים ביום שני, ה-27.2.17, בין השעות 10:00 עד 12:00 בבית החולים שניידר בפתח תקווה. במסגרת אירוע ההשקה הם יקריאו מספריהם שהוקלטו באייקאסט וישתפו את הילדים בחוויותיהם מאחורי הקלעים של הספרים המוקלטים.

מחקרים עדכניים מצביעים על תרומתם הברורה של הספרים המוקלטים לעידוד קריאה בקרב ילדים: בין היתר, ההאזנה לספרים מביאה לשיפור עצום בהבנת הנקרא ומגבירה את המוטיבציה לקרוא. בנוסף, שילוב של קריאה והאזנה לספר בו זמנית משפר את מהירות הקריאה ומביא לניצול מקסימלי של פוטנציאל הלמידה.

אייקאסט מחזירה אנשים לעולם הספרים – במציאות המודרנית העמוסה היא מאפשרת לאנשים רבים שוויתרו על הקריאה לשלב שוב את הספרים בפעילות היום-יומית שלהם באמצעות האזנה. ספרים המוקלטים ניתן להאזין בכל זמן ומכל מקום – בפקקים, תוך כדי עשיית פעילות ספורטיבית ואפילו בזמן ביצוע מטלות הבית. הקטלוג של אייקאסט פונה לכל גיל ומתאים לחובבי כל ז'אנר: כ-1,200 כותרי מקור ותרגום, ספרי עיון, ספרות לנוער, וספרי ילדים ופעוטות במגוון רחב, המוקראים על ידי הסופרים עצמם או על ידי שחקנים וקריינים ידועים, זמינים להאזנה באתר ובאפליקציית ״אייקאסט ספרים מוקלטים״.