דון קישוט - בביצוע הבלט הרוסי מסנט פטרבורג בהופעות בתל אביב, בבאר שבע ובחיפה החל מתאריך 12 באפריל. אחרי ביקורה בישראל והציגו בהצלחה עצומה את "אגם הברבורים" ו"היפייפיה הנרדמת" בשנת 2015 להקת הבלט הקלאסי מסנט פטרבורג מגיעה לביקור נוסף עם היצירה הסוחפת "דון קישוט", על פי הכוריאוגרפיה של מריוס פטיפה והמוסיקה של לודוויג מינקוס. זהו אחד מחמשת מופעי הבלט הפופולאריים בעולם.

כלים
להקת "הבלט הרוסי" מסנט פטרבורג
להקת "הבלט הרוסי" מסנט פטרבורג

אודות הבלט הרוסי: להקת "הבלט הרוסי" מסנט פטרבורג נוסדה בשנת 1990 על ידי רקדנים בעלי שם עולמי, ביניהם אלכסנדר ברוסקין, שפרשו מתיאטרון "מרינסקי". בתוך 25 שנה הפך "הבלט הרוסי" לאחת הלהקות המצליחות בעולם. התיאטרון ערך עד כה מעל 50 סבבי הופעות בינלאומיים והשתתף בעשרות פסטיבלים יוקרתיים.

סולני הלהקה והעומדים בראשה הם זוג הרקדנים אנה ואלכסנדר וויטין. בני הזוג חרטו על דגלם להפיץ את היצירות הקלאסיות של הבלט כפי שהן. הם דואגים לטפח דור חדש של רקדנים ומקנים להם את היסודות הקלאסיים ושומרים על הרמה המקצועית הגבוהה ביותר, במטרה לחשוף את הקהל לפנינים של היצירות שנותרו עוצמתיות באותו האופן בו הוצגו לראשונה.

הופעות הבכורה של הבלט דון קישט בלהקה יתקיימו בחודש פברואר בארמון הרמיטאג' בסנט פטרבורג בפברואר 2017.

אודות היצירה: "דון קישוט" הוא עיבוד ליצירה הספרותית הנודעת של מיגל דה סרוואנטס אודות האביר הרומנטי שחלקה הראשון פורסם בשנת 1605. ליצירה פורסמו יותר מעשרים תרגומים לעברית. דמותו של האביר הלוחם בטחנות הרוח עובדה גם לקולנוע וזכתה ליצוגים רבים באמנות הפלסטית, וגם לבלט המפורסם למוסיקה שהלחין לודוויג מינקוס וכוריאוגרפיה של מריוס פטיפה שהועלתה לראשונה בתיאטרון הבולשוי בשנת 1869. מינקוס נולד וגדל באוסטריה, אך נודע בעיקר בזכות יצירות הבלט שכתב בעת שחי תקופה ארוכה ברוסיה.

גם פטיפה הצרפתי הגיע לרוסיה לאחר שלמד מחול בצרפת, אך נודע בעיקר בפעילותו כרקדן וכוריאוגרף ברוסיה. שגם בעולם הבלט "דון קישוט" זכה לעיבודים רבים וביצועים, אחד המפורסמים שבהם הוא של קרלוס אקוסטה בבלט המלכותי הבריטי. בשנות השמונים תיאטרון הבלט האמריקאי הציג את אחת הגרסאות המוכרות בכיכובו של מיכאיל ברישניקוב. הגרן פה דה דה מתוך היצירה הוא אחד מקטעי המחול האהובים ומבוצע רבות בערבי גאלה ובמופעים של סולנים בכירים.

מועדי ההופעות בישראל:

תל אביב-יפו, המשכן לאמנויות הבמה – האופרה הישראלית

יום רביעי 12.04 בשעה 20:00 חוה"מ פסח

יום חמישי 13.04 בשעה 20:00 חוה"מ פסח

יום שישי 14.04 בשעה 20:00 חוה"מ פסח

הזמנות בתל אביב-יפו בלבד ניתן לבצע גם בקופת המשכן בטלפון 036927777

באר שבע, משכן האמנויות הבמה – האולם הגדול

יום שני 17.04 בשעה 20:00 מוצאי חג שני פסח

חיפה, אולם רפפורט

יום שלישי 18.04 בשעה 20:00

להזמנות לכל המועדים כנסו לאתר .

מחירי כרטיסים 164-324 ₪.

הפקה בישראל: רומן רבינוביץ'

The Russian Ballet theatre (St.Petersburg State ballet)

Leading by Anna and Alexander Voytin

דרך מנחם בגין 44 ת"א 03.5238080