‏מגזין האיכות הישראלי לילדים - מוציא לאור את גיליונו ה-198, "גלים", העוסק בשלל נושאים הקשורים בגלים: מהמחקר המדעי על הגלים לסוגיהם ותכונותיהם הכימיות והפיזיות, דרך יצירות אמנות וספרות על הגלים והים וסיפוריהם של מצילים בחופים וגולשי גלים, ועד ליצירת גלים משיפודים וסוכריות.

כלים
גיליון חדש של מגזין הילדים "עיניים": קול, מים, אלקטרומגנטיות ותקשורת
גיליון חדש של מגזין הילדים "עיניים": קול, מים, אלקטרומגנטיות ותקשורת

בין הכותבים בגיליון: הסופר והמרצה לפיזיקה ולמתמטיקה אשר קרביץ; היסטוריון האמנות, האוצר והמרצה דוד איבגי; האמנית תלמה שולץ, מנהלת סדנת המיחזור באגף הנוער במוזיאון ישראל; ד"ר אמיר בן שלום ממוזיאון המדע; ד"ר יאיר סוארי ​מבית הספר למדעי הים; העיתונאי, עורך ומנחה הטלוויזיה דב אלפון; סופרת הילדים שהם סמיט; המעצב והמרצה עידו ברונו; המציל דוד אבוטבול וכן תרגומים של דנה כספי לסיפור של הסופרת הפינית טובה ינסון ושל ליאור שטרנברג לשיר של המשורר הבריטי מייקל לונגלי.

בגיליון מוקדשים לנושא "גלים" גם המדורים הקבועים והמיוחדים של "עיניים", שבהם משתתפים הילדים קוראי המגזין: "הקומיקס שאינו נגמר" בהדרכת אמן הקומיקס מישל קישקה; "הסיפור שאינו נגמר" של הסופר עמית ויסברגר; "שיחה בהרבה עיניים", של עורך "עיניים", תמיר ראונר; "עיניים שלי", של הפסיכולוג נפתלי ישראלי; "התצלום שלי" עם הצלם צור קוצר ו"צייר לי ציור" עם האמנית טליה קינן.

בין המאיירים, הציירים והצלמים שיצירותיהם מלוות את הגיליון נמנים עמוס אלנבוגן, מירה פרידמן, מרינה גרצ'אניק, נעם נדב, מוקי שוורץ, טליה קינן, גיא מורד, ויטלי קורסונסקי, ענת אבן אור, ולי מינצי, הילה פלד, מורן יוגב, מישל קישקה וצור קוצר.

"גיליון 'גלים' ממשיך את התפיסה של מגזין "עיניים", לפיה המגזין אינו 'רוכב על הגל' ומתאים את עצמו להלכי הרוח המשתנים בתקשורת הישראלית, ואינו מגביל את עצמו למים הרדודים בלבד, אלא ממשיך לנווט בדרכו העצמאית והייחודית", אומר תמיר ראונר, מו"ל, מייסד ועורך "עיניים".