ביהמ"ש לענייני משפחה בחיפה, הכריע כי התובעת אחות שנושלה מהירושה, תושבת הצפון, תקבל סך של מיליון דולר כמחצית מהעיזבון/הירושה שהותירה אם המשפחה, לאחר שב"כ עו"ד גיא אופיר, מומחה לדיני משפחה וירושה, הצליח לשכנע את ביהמ"ש, כי, האם המנוחה כתבה את צוואתה בנוכחות אחת מבנותיה בלבד ובה הורישה לה את כל רכושה הנאמד בשני מיליון דולר

עו"ד גיא אופיר. צילום: שרית נס
עו"ד גיא אופיר. צילום: שרית נס

הקרב על המיליונים. "חשוב שהציבור ידע שצוואה אשר נערכת בכתב יד בנוכחות מי מהנהנים, קרי הזכאים לרשת עפ"י הצוואה, הינה צוואה פסולה" , אמר השבוע ב"כ של האחות התובעת, עו"ד גיא אופיר.

עו"ד גיא אופיר הוסיף ואמר, " סעיף 35 לחוק הירושה אוסר נוכחות נהנה בשעת עריכת הצוואה ומהטעם הפשוט שיכול ובנוכחותו של הנהנה, יש בכדי להשפיע על חופש רצונו ושיקול דעתו של המצווה ולפגוע בכלל המנחה של חופש האדם לצוות כרצונו כשהוא משוחרר מכל לחץ מכל סוג שהוא".

כאמור, לאחר קרב משפטי שנמשך למעלה משנתיים, קיבל בית המשפט לענייני משפחה בחיפה, את עמדתו של ב"כ של התובעת עו"ד גיא אופיר, כי "הנתבעת, האחות ניצלה את העובדה שהתבעת, שהתה בחו"ל מטעם מקום עבודתה בחודשים שקדמו למותה של אם המשפחה כדי להחתים את האם על הצוואה שבה הורישה לה את כל רכושה" וקבע כי התובעת תקבל כמיליון דולר, המהווים מחצית מהעיזבון.