מדברי ראש הממשלה בנימין נתניהו בכנס הסייבר-טק: "איראן מנסה לחדור לתשתיות קריטיות באזור, במדינות המערב וגם במדינות רבות שאינן במערב. "האינטרנט של הדברים" עלול להיות מנוצל ע"י שחקנים שטניים לצרכים אפלים ועם השלכות מסוכנות. אף על פי כן, מה שאתם רואים היום רק ילך וייעשה חמור פי כמה בעתיד אם לא נפעל יחד. זאת הסיבה שבכוונתי לדון בנושא של שיתוף פעולה בתחום הסייבר במהלך פגישתי הקרובה בוושינגטון עם הנשיא טראמפ.

ראש הממשלה בנימין נתניהו בכנס הסייבר-טק
ראש הממשלה בנימין נתניהו בכנס הסייבר-טק
רודי ג'וליאני, שהוא יועץ מיוחד לנשיא טראמפ בנושא ביטחון בסייבר, ביקר אצלי עכשיו ושוחחנו על חלק מההיבטים הללו. אני חושב שישראל וארה"ב, שהן שתי מעצמות מובילות – ארה"ב כמובן היא המעצמה המובילה במאבק לביטחון בסייבר וישראל נמצאת שם אף היא – אני חושב שזה קריטי שנחזק את כל מה שכל אחד מאתנו עושה בכוחות עצמו באמצעות שיתוף פעולה, הן ברמת הממשלות והן ברמת תעשיות ביטחון הסייבר שלנו.

אין עדיין אפשרות לקיים שיתוף פעולה רחב מאוד בתחום הביטחון בסייבר בין ממשלות רבות, אבל חשוב שיהיה שיתוף פעולה בין ממשלות מסוימות, ובייחוד ממשלות בעלות חשיבה דומה, וזה משהו שעשוי לצאת מהדיון ביני לבין הנשיא טראמפ. קיימנו כבר שיחות חשובות עם הממשל האמריקאי, אבל אני חושב שיש להרחיב זאת ולהכיר בכך שישנו אינטרס מובהק של מדינות תרבותיות ומדינות דמוקרטיות להגן על עצמן ועל אזרחיהן מפני מתקפות סייבר. ככל שנעבוד יותר יחד, כך נהיה חזקים ובטוחים יותר.

אני קורא לכל הנוכחים כאן להשקיע בישראל, לשתף פעולה עם חברות ישראליות. אני בטוח שעד מהרה תתוודעו לרוח הפועמת כאן ותחושו אותה. היא עוצמתית, חזקה וידידותית. אני חושב שאנחנו באמת יושבים על חוד החנית של הטכנולוגיה החדשה הזאת ואנו זוכים להצלחות רבות בשמירה על ביטחוננו. זה לא מקרה שבכל הזעזועים שפוקדים את המזרח התיכון כולו ומעבר לו, ישראל היא אי של ביטחון. אנחנו השקענו בביטחון שלנו ויצרנו דרכים מוצלחות, לא רק בתחום הדיגיטלי, אלא לעתים גם בתחום הפיזי.

כולנו ניצבים על הציר של נתוני עתק, קישוריות ובינה מלאכותית – הזדמנויות גדולות, אך גם אתגרים גדולים. בישראל אנו מנצלים את ההזדמנויות הללו ומתמודדים עם האתגרים הללו. אני מזמין אתכם לעשות את שני הדברים הללו יחד איתנו. זוהי תקוותי הכנה שמדינות ברחבי העולם ישלבו ידיים כדי למגר את האיומים המשותפים לנו ולנצל את ההזדמנויות האדירות הניצבות בפנינו. אין מקום טוב יותר לעשות זאת מאשר במדינת ישראל".