כשאנחנו נוסעים לחו"ל, הרבה פעמים עולה אצלנו השאלה, האם להשתמש בתחבורה ציבורית או לשכור רכב? יש מי שבוחר להשתמש בתחבורה ציבורית, מתוך חשש שהוא לא יכיר את הדרכים והוא עלול ללכת לאיבוד, חוסר היכרות עם תרבות התחבורה המקומית וכן לעיתים זה נתפס כבזבוז זמן, נסיעות, חניות וכדומה.

השכרת רכב בארץ
השכרת רכב בארץ

לעומת זאת, יש לא מעט שבוחרים דווקא לשכור רכב בחו"ל, מתוך רצון לחסוך בזמן, הרי הרבה יותר מהר להגיע ממקום למקום עם רכב מאשר להמתין לאוטובוס או רכבת ולנסוע איתם, וכן זה מאפשר להגיע לאזורים שעם תחבורה ציבורית, סיכוי קטן שנוכל להגיע ועוד בכזו קלות.

מה לגבי השכרת רכב בארץ, האם היא משתלמת? האם נכון יותר לשכור רכב בארץ או להשתמש בתחבורה ציבורית? הרי בישראל, אנחנו מכירים את תרבות הנהיגה, מכירים את הדרכים, אם אנחנו בטעות הולכים לאיבוד, אז תמיד אפשר לשאול מישהו ולחזור אל המסלול הנכון.

השכרת רכב בארץ, מתבצעת במספר מקרים, כפי שנציג מיד ולאחר מכן נסביר מדוע היא משתלמת לפעמים, יותר מהחזקת רכב באופן קבוע או שימוש בתחבורה ציבורית.

השכרת רכב בארץ – מתי נהוג להשתמש בשירות זה?

ראשית, תיירים שמגיעים לארץ, ישראלים לשעבר, או כל מי שמגיע לישראל מחו"ל ומעדיף שלא להשתמש בתחבורה ציבורית.

שנית, כל מי שהרכב שלו מושבת או שאין לו רכב,והוא מעדיף לא להתנייד באוטובוסים או מוניות אלא להשתמש ברכב שכור.

שלוש, מי שמתגורר באזורים עירוניים ואין לו רכב, אז בשביל להגיע לאזורים מחוץ לעיר, הוא משתמש בשירותי השכרת רכב.

ארבע, כשמדובר על קבוצות גדולות של אנשים אשר מבקשים להגיע למקומות בהם אין תחבורה ציבורית (או בשעות שאין תחבורה ציבורית), לעיתים משתלם להם לשכור רכב יותר מאשר לקחת מונית.

השכרת רכב בארץ – מדוע היא משתלמת

השכרת רב בארץ משתלמת משלוש סיבות עיקריות, כפי שנוכל לראות מיד.

הסיבה הראשית היא, אם מסתכלים על עלות רכב, מרגע רכישתו דרך התחזוקה השוטפת שלו עד למכירתו, הרי שמגיעים לסכומים של עשרות אלפי שקלים ומעבר לכך. ישראל נחשבת לאחת המדינות היקרות ביותר בכל מה שקשור לרכישה והחזקת רכב. דרך השכרת רכב, ניתן לחסוך את עלויות הרכישה, ביטוחים, טסט ותיקונים, במיוחד כשניתן לשכור את הרכב לתקופה מוגבלת על פי הצורך.

הסיבה השנייה היא, מי שיש לו רישיון ולא מחזיק רכב, יודע שמאוד קשה בישראל להסתמך על תחבורה ציבורית. אוטובוסים לא מגיעים תמיד בזמן, רכבות מאחרות, בשישי-שבת אין תחבורה ציבורית, ובמהלך השבוע השימוש בתחבורה זו, הוא מאוד בעייתי. לכן עדיף להשכיר רכב, לפחות למקרים חשובים גם אם לא לכל הזמן.

הסיבה השלישית היא, מי שגר בעיר, יכול להשתמש באופניים או בתחבורה ציבורית כמו מוניות וקווים מסוימים של אוטובוסים, אך בו בזמן, בשביל לנסוע אל מחוץ לעיר, הוא יכול לשכור רכב. כך הוא גם חוסך וגם נהנה מהטוב שבשתי העולמות.