פרויקט "דרך שיר" בגן ערבה מעלות - נרד זיו, גננת בגן ערבה מעלות, מפעילה פרויקט מיוחד עם ילדי הגן שנקרא "דרך שיר". נרד זיו מספרת: "רעיון הפרויקט משותף לי ולגננת גן "אלון" בישוב הר חלוץ במסגרת לימודינו בתכנית "אופק חדש". הרעיון הוא הכרת ארץ ישראל ואתריה באמצעות שיריה הקלאסיים והמוכרים וטיולים ברחבי הארץ."

כלים
צילום: שלמה שרביט
צילום: שלמה שרביט

הגננות בחרו חמישה שירים ישראלים קלאסיים ושורשיים, שכותביהם ומלחיניהם הם עמודי התווך של המוזיקה הארץ-ישראלית: "קום והתהלך בארץ", "בוא איתי אל הגליל", "חג יובל", "הכל פתוח", ו"יש לי חבר". בין כותביהם: יורם טהרלב, נעמי שמר, אהוד מנור ואחרים.

נרד מוסיפה: "בגן אנו מלמדים את השירים בקבוצות ובמליאה. לכל הילדים מחברת "דרך שיר", בה הם מדביקים את מילות השיר ומקשטים. אנו מסמנים את הישובים והאתרים על מפת ארץ-ישראל גדולה ע"י דבקיות בולטות. יש לנו פינת "דרך שיר" מתחלפת בגן, הכוללת את מילות השיר הנלמד מודפסות בגדול, שם הכותב, שם המלחין וקורות החיים שלהם, בתוספת תמונות שלהם, ספרים שכתבו ושירים אחרים שנכתבו או הולחנו על-ידם, תמונות שההורים שולחים, שלהם ושל ילדיהם מטיילים ברחבי הארץ."

עיריית מעלות תרשיחא סייעה בשילוט מסלול "דרך השיר"- שלטים ופוסטרים נתלו מהיציאה מהגן ועד לפארק המים הקרוב בשכונת רבין. בשלטים מופיעים השירים השונים הנלמדים בגן והם מהווים הזמנה לכל אנשי הקהילה להצטרף לדרך ולשיר את השירים להנאתם.

בשבוע שעבר נערך בגן "ערב שיא" בו הילדים וההורים שרו והתנועעו לצלילי ומילות השירים הללו. על דש חולצת הילדים הודבק מפתח סול ועליו הכיתוב: "מקהלת גן ערבה" לגאוות הילדים והוריהם.

נרד מסכמת: "ברצוני להודות לצוות הנפלא של הגן- עדנה הסייעת, תמי הגננת, תמי הסייעת, תמר ואסתר על עזרתן המרובה וכמובן להורים, על שיתוף הפעולה המלא ולעיריית מעלות תרשיחא על הסיוע בהפקת שלטי המסלול. עוד אציין כי, ביום העצמאות אנו מתכוונים לשיר בטקס המשותף לגנים את "יש לי חבר" עם גן פעמונים תרשיחא, בערבית ועברית, פרויקט מיוחד במינו."