טקס יום השואה הבינלאומי בעמותת "יד עזר לחבר" בחיפה: יו"ר העמותה שמעון סבג: נמשיך לאתר את ניצולי השואה שסובלים ממחסור ונסייע להם ככל שרק נוכל. השר החדש איוב קרא: "תפקידנו כמדינה להבטיח ששואה כזאת לא תחזור לעולם" - בטקס נחנך גם מוזיאון לניצולי שואה שהוקם במתחם העמותה בעלות של כמיליון שקל.

כלים
טקס יום השואה הבינלאומי בעמותת "יד עזר לחבר" בחיפה
טקס יום השואה הבינלאומי בעמותת "יד עזר לחבר" בחיפה

"אני ניצב כאן כל שנה ולא מבין למה יש עוד ניצולי שואה רבים שלא צמיד מצליחים להגיע לארוחה חמה בכל יום" כך אמר שמעון סבג מנכ"ל עמותת "יד עזר לחבר" בטקס האזכרה השנתי של יום השואה הבינלאומי שהוא עורך במתחם העמותה בחיפה, שם מתגוררים ניצולי שואה רבים ואחרים שמגיעים לשם לקבל ארוחה חמה מדי יום ולהינות מפעילות חברתית.

בטקס, בהשתתפות שרים, חברי כנסת, אישי ציבור וקהל של כ-1,500 איש בהם, מתנדבי עמותת יד עזר לחבר הבטיח שמעון סבג כי "נמשיך לאתר את ניצולי השואה הסובלים ממחסור ואני מבטיח להמשיך ולסייע להם ככל שרק נוכל".

דובר השגרירות הנוצרית הבינלאומית בירושלים דיויד פרסונס אמר כי אחד הציווים בתנ"ך הוא לזכור "וחובתנו לזכור ולא לשכוח מה שעוללו הנאצים ליהודים באירופה". עוד אמר כי "הנוצרים האוונגליסטים בכל העולם יעשו הכל שזיכרון השואה לא ימחה לעולם ושלא תחזור בשום מקום בעולם". בסיום דבריו הוא אמר כי השגרירות הנוצרית תיתן תרומה להשלמת מוזיאון השואה שנחנך במהלך הטקס, בהשקעה של כמיליון שקל. במוזיאון שהוקם במתחם "יד עזר לחבר" יש אוסף עדויות מרגש של ניצולים, חזיון אור קולי, ספר תורה ותשמישי קדושה שניצלו מהגיטאות וממחנות ההשמדה ועוד.

Ayub kara nitzolat shoa f1938

השר החדש איוב קרא סיפר כי נחשף לסיפורי השואה כאשר בילדותו הוריו נהגו לארח בביתם שני ניצולי שואה שהתגוררו אצלם לסירוגין. בדבריו אמר השר בין השאר " התפקיד שלנו כמדינה להבטיח ששואה כזאת לא תחזור עוד לעולם".

סגן יו"ר הכנסת ח"כ ירון מזוז אמר כי הוא מלווה את פעילותו של שמעון סבג והעמותה כבר שנים רבות ונפעם כל פעם מהאנרגיות ומהפעילות שלו למען ניצולי השואה. מרדכי ליבר, ניצול שואה מפולין עורר התרגשות רבה בקרב הקהל כאשר במהלך דבריו פרץ בבכי כשסיפר על ילדותו בגיטו ועל אמו ששלחה אותו ליער ומאז לא ראה אותה יותר.

בטקס הודלק לפיד הזכירון, ניצול שואה אמר קדיש, חזן נשא תפילת אל מלא רחמים, תלמידי בית ספר יזרעאליה הופיעו בקטעי מוזיקה ושירים בעברית ואידיש.

HADLAT NER ff0b0

שמעון סבג , בן למשפחה ניצולת שואה מסלוניקי, שייסד לפני כ-20 שנה את "עמותת יד עזר לחבר" שהיא "בית חם לניצולי שואה", הראשון בישראל והיחיד שפועל מכספי תרומות ואשר הפכה מתחם שלם בשכונת הדר בחיפה למקום משגשג מטופח שמשרה רגעים של אושר ותשומת לב למאות ניצולי שואה מידי יום. חלקם הגדול מתגורר כאן וזוכה לבית חם ארוחות חמות טיפול רפואי פסיכולוגי ותרופתי לפי הצורך כל זאת לצד פעילויות חברתיות.