ח"כ לוי-אבקסיס בכנס של "דרכנו": "אני לא אומרת שתהיו אופטימיים, אני אומרת שתהיו אקטיביים. תדרשו את המדינה בחזרה, כי רב המשותף על המפריד. נותנים לנו לריב בינינו לבין עצמנו כדי להימנע מלשנות. "המדינה משסה את המגזרים אלה באלה. הקיבוצים מול עיירות הפיתוח, חרדים מול דתיים לייט ועוד - והאנשים בשלטון נהנים מהקיטוב הזה."

חה"כ אורלי לוי אבקסיס. צילום: טל הררי / דוברות הכנסת
חה"כ אורלי לוי אבקסיס. צילום: טל הררי / דוברות הכנסת

אנחנו אומרים על אמריקה שהיא ארץ ההזדמנויות הבלתי מוגבלות. אני רוצה שילדים בארץ יוכלו להגיד את זה גם, אבל באמת. לא משנה הילד הוא חרדי, מערבי, מזרחי, דתי לייט, אני לא רוצה שננסה לאחד את כולם במעין כור היתוך כפי שניסו בעבר. אני רוצה שכל אחד ואחת עם הזהות הייחודית שלהם יזכו להזדמנות שווה. וגם שלכל אחד ואחת תהיה הזדמנות לתרום. מי יכול לומר שהוא לא רוצה לתרום לאוכלוסיה שלו?

אנחנו צריכים ליצור אופציות, נתיבים שונים. כשיש לך זכויות שוות ויש לך חובות שוות, לא זהות, אבל שוות, אפשר ליצור תחושת שותפות.

כל הצלחה היא פועל יוצא של הזדמנות. תפקידנו כחברה הוא לספק את ההזדמנויות. הצלחת לתת לו את ארגז הכלים? חוץ מהסיפוק האישי, הרווחנו גם כלכלית - גידלנו אזרח מן השורה, אולי מוביל, במקום נטל על החברה."

בנוגע לפרשיות שחיתות של בכירים בפוליטיקה, אמרה ח"כ לוי-אבקסיס: "אנחנו זמניים. יש לנו תאריך תפוגה. אפילו דוד המלך היה מסתכל למעלה ואומר "אני עפר ואפר". אנחנו צריכים לזכור למה באנו ומה תפקידנו בכוח. לציבור יש גם תפקיד ואחריות: להעמיד קווים אדומים, לומר עד כאן. בבית שלי הדוגמא האישית היתה הכי חשובה. כל הזמן אמרו לי "לא לעשות בושות", כי באתי מבית שצריך לתת דוגמא".

על תכניותיה להמשך, אמרה ח"כ לוי-אבקסיס: "הליכוד שגדלתי עליו בא לתת פתחון פה גם לאלה שהודרו מקבלת החלטות. הוא ידע לשנות, לעשות גם שלום וגם חברתי. היום נשאר השם והרעיון איננו. בכל מקום שאני מגיעה שואלים אותי למה אני לא מצטרפת למפלגה כזו או אחרת. המסר שלי הוא שהאזרחי, החברתי הוא המשותף והוא רב על השונה. ולכן אני מאמינה שצריך להיות גוף חדש, שלא עוסק בקיטוב, שמכיל גם את אלה וגם את אלה. גוף שידגיש את הערכים הבסיסיים שמציעים עתיד טוב יותר גם לילדים מפה וגם לילדים משם.

אני רואה עצמי כנושאת דגל של רעיון שקיים גם בלעדי, אבל אני שמחה שיש כאלו שרואים אותי ראויה לעמוד בראש. יש לי עוד הרבה מה לעשות ועוד הרבה תכניות, ואני מקווה שהאמון של הציבור ימשיך איתי גם לגוף הזה."