"רפסודיה וינאית" אנסמבל סולני תל אביב בקונצרט שלישי בסדרה הקלאסית הגדולה בניצוחו ברק טל, ייבצע בבכורה את "עטרי"- יצירתה הייחודית של נעמה פרל לתזמורת מיתרים, שמפגישה בין הצלילים העממיים של תימן עליהם גדלה, לבין עולם התזמור המערבי אותו למדה מגיל צעיר.

כלים
יצירתה הייחודית של נעמה פרל לתזמורת מיתרים, שמפגישה בין הצלילים העממיים של תימן עליהם גדלה, לבין עולם התזמור המערבי
יצירתה הייחודית של נעמה פרל לתזמורת מיתרים, שמפגישה בין הצלילים העממיים של תימן עליהם גדלה, לבין עולם התזמור המערבי

בקונצרט יתארח גם הכנר הווירטואוז איתמר זורמן, זוכה תחרות צ'ייקובסקי לכינור לשנת 2011 שייבצע עם האנסמבל את "רפסודיה וינאית" של קרייזלר. עוד בתוכנית המגוונת, רונדו של שוברט לכינור ולתזמורת, ורביעיית המיתרים אופ.80 של מנדלסון בעיבוד של ברק טל לתזמורת לכלי קשת. חיפה, אודיטוריום רפפורט: מוצ"ש 11 בפברואר 2017, בשעה 20:30 תל אביב, מרכז ענב: יום א', 12 בפברואר 2017, בשעה 20:30

אנסמבל סולני תל אביב, בניהולו המוסיקלי של ברק טל, יקיימו את הקונצרט השלישי בסדרה הקלאסית הגדולה "רפסודיה וינאית" בניצוחו של טל, ב 11 בפברואר בחיפה, ולמחרת ב 12 בפברואר בתל אביב.

האנסמבל יבצע בבכורה עולמית את היצירה "עטרי" ATARI, לתזמורת מיתרים של המלחינה נעמה פרל שגדלה בבית דתי והתחנכה על שורשי המוסיקה התימנית. היצירה ATARI מפגישה באופן הרמוני בין הצלילים העממיים של תימן לעולם התזמור המערבי. פרל שאבה השראה לכתיבת היצירה ולשמה, ממקצב הריקוד התימני הגברי המכונה "עטרי", שמאופיין בקפיצות ובתנועה מהירה ורציפה של כפות הרגליים ובתנועות מאולתרות של הגוף, לצלילי המוסיקה. פרל מספרת על היצירה, "היא נפתחת ברונדו סוחף, ממשיכה למלודיה עממית תוך מעבר דרך אזורי צבע, מרקמים ומקצבים שונים ומגוונים, שמעניקים בכל פעם משמעות שונה וחושפים רובד נוסף". לקראת סופה של היצירה, חוזרים הצלילים הראשוניים למקור, והיא מסתיימת בפרץ אנרגיה מתחדשת.

בהמשך התוכנית יארח האנסמבל את הכנר הסולן איתמר זורמן, זוכה פרס צ'ייקובסקי לשנת 2011, שגדל על ברכי המוזיקה הקלאסית. זורמן יבצע עם האנסמבל את הרונדו לכינור ותזמורת של שוברט, וכן "רפסודיה וינאית" של קרייזלר לכינור ולתזמורת. עוד בתוכנית המגוונת, רביעיית מיתרים אופ. 80 של מנדלסון בעיבוד של ברק טל לתזמורת לכלי קשת.

ברק טל, Barak Tal , המייסד, המנצח והמנהל המוסיקלי של אנסמבל סולני תל-אביב משנת 2001, הופיע על בימות מרכזיות בעולם, בפסטיבלים בינלאומיים ובשידורי רדיו וטלוויזיה רבים בארץ וברחבי אירופה. כמנהל מוסיקלי של האנסמבל, טל שיתף פעולה עם גדולי הסולנים הבינלאומיים, וכמנצח אורח הופיע עם מרבית התזמורות בארץ ותזמורות בגרמניה, ברוסיה, בפולין, באסטוניה, בפינלנד, ואחרות. בשנת 2012 מונה ברק טל למנהל המוסיקלי של מקהלת זמרי קולגיום, תפקיד בו כיהן במשך כשנתיים. והוא מקדיש מזמנו לעבודה בחינוך מוסיקאים צעירים. לאחרונה הוא הקים מחדש את התזמורת הסימפונית הצעירה חיפה ע"ש אליעזר החתי ז"ל, והוא מכהן כמנהל המוסיקלי של תזמורת זו.

נעמה פרל, Naama Perel היא מלחינה, כותבת ומעבדת להרכבים מוסיקליים שונים, מקאמריים ועד לתזמורות ומקהלות ויוצרת מוזיקה מקורית. פרל התחנכה על ברכי המוזיקה העממית של תימן, כחלק מההווי המשפחתי ובגיל צעיר החלה ללמוד מוזיקה ונגינה בכלי נשיפה ובגיטרה בסגנונות שונים, החל מג'אז, מוזיקה קלאסית ופלמנקו. היא בעלת תואר ראשון בחינוך מוזיקלי במגמת ניצוח מקהלות ממכללת לוינסקי, אותם שילבה עם לימודי קומפוזיציה, עיבוד ותזמור בבית הספר רימון, והשלימה לימודי קומפוזיציה אצל פרופ' עודד זהבי. בימים אלו היא עוסקת גם בחינוך מוסיקלי במסגרות לימודיות שונות, ולומדת תואר שני בקומפוזיציה באוניברסיטת חיפה.

איתמר זוֹרְמן, Itamar Zorman הוא כנר ישראלי, זוכה תחרות צ'ייקובסקי לכינור 2011, בנם של המלחין משה זורמן והפסנתרנית אסתרית בלצן. מוריו הראשונים לכינור היו סאלי בוקל, דוד חן ונאוה מילוא, ובהמשך למד באקדמיה למוזיקה ולמחול בירושלים אצל חגי שחם. בעל תואר מאסטר ותעודת אמן מג'וליארד בניו יורק, שם למד אצל רוברט מאן וסילביה רוזנברג. בשנת 21011 זורמן זכה בתחרות הקונצ'רטו בג'וליארד ולאחרונה סיים את לימודי ההמשך באקדמית קרונברג בגרמניה עם הכנר כריסטיאן טצלף. הוא הופיע עם כל התזמורות בישראל, כולל התזמורת הפילהרמונית הישראלית, תזמורת סאנט פטרסבורג ומשתתף בקביעות בפסטיבלי מוזיקה יוקרתיים. הוא נגן, מייסד ומוביל בפרויקט הקאמרי הישראלי (פרס שרת התרבות ע"ש בנימיני למבצעי מוזיקה 2011) ובשלישיית הפסנתר "ליסנדר", Lysander Piano Trio, עטורת פרסי המוזיקה הקאמרית בארצות הברית.

קונצרט 3 – "רפסודיה וינאית"

מנצח: ברק טל

סולן: איתמר זורמן - כינור

בתוכנית:

נעמה פרל: "עטרי" ATARI לתזמורת כלי קשת. בכורה עולמית!

שוברט: רונדו לכינור ולתזמורת.

קרייזלר: "רפסודיה וינאית" לכינור ולתזמורת.

מנדלסון: רביעייה אופ' 80, בעיבוד ברק טל לתזמורת לכלי קשת.

Naama Perel: "Atari" for attiring orchestra. World premiere

Schubert: Rondo for violin and orchestra

Kreisler: "Viennese Rhapsody" for violin and orchestra

Mendelssohn: String Quartet op.80, Arranged by Barak Tal for string orchestra