נשיא המדינה נפגש היום עם משלחת של מנהיגים מאינדונזיה - נשיא המדינה ראובן (רובי) ריבלין, נפגש היום, רביעי, כ' בטבת, 18 בינואר, עם משלחת של מנהיגים מאינדונזיה המבקרים בארץ במסגרת יוזמת אוסטרליה ישראל (AIJAC). הנשיא סיפר לקבוצה על היותו צאצא למשפחה שעלתה ארצה לפני למעלה מ200 שנה, והתיישבה בירושלים, "במשך שנים ארוכות חיינו בירושלים יחד בהרמוניה, יהודים, נוצרים ומוסלמים ללא קושי".

נשיא המדינה נפגש היום עם משלחת של מנהיגים מאינדונזיה. צילום: מארק ניימן/לע"מ
נשיא המדינה נפגש היום עם משלחת של מנהיגים מאינדונזיה. צילום: מארק ניימן/לע"מ

עוד אמר הנשיא והדגיש: "לא נגזר עלינו לחיות יחד, נועדנו לחיות יחד. אבותיי האמינו, וגם אני מאמין, שכולנו יכולים לחיות יחד. אנו מאמינים כי מדינת ישראל היהודית והדמוקרטית, איננה דמוקרטיה ליהודים בלבד אלא לכל אזרחיה". עוד אמר הנשיא: "אין לנו מלחמה עם האסלאם, אך יש מי ששוללים לחלוטין את זכות קיומה של מדינת ישראל, דוגמת איראן, חמאס וחיזבאללה, בשם השאיפה הפאן איסלמית הרחבה, ולא בשם ארצות".

עוד אמר הנשיא לחברי המשלחת כי: "בירושלים כל בני הדתות יכולים לעבוד את אלוהים כל אחד על פי אמונתו ודרכו ועל כך ישראל תמשיך להגן, לא משנה מה נאמר בתעמולה האנטי ישראלית. תעמולה זו נועדה להתריס נגד ישראל ולהסית את העולם האיסלמי נגדנו אך אין בה ממש".

הנשיא הביע תקווה להמשך שיתוף פעולה נרחב יותר בין העמים, באינדונזיה וישראל. הנשיא ציין כי החיבור בין בני אדם הוא החשוב עבור עתיד כולנו.

בשם המשלחת פנתה אל הנשיא פרופ' Istibsjarob , נשיאת המועצה להשכלה גבוהה באינדונזיה ואמרה:

"כבוד גדול עבורנו להתארח כאן, בבית הנשיא בירושלים. גם באינדונזיה על 17 אלף האיים המרכיבים אותה, ואזרחיה בני הדתות השונות, יש קבלה והבנה כי כולנו אזרחי המדינה, על אף האמונות השונות".הקבוצה הוסיפה לדבר אודות חשיבות הדיאלוג בין בני דתות ותרבויות שונות ועל חשיבות המפגש בין אנשים ויצירת אמון בין בני הדתות השונות.

במפגש השתתפו אנשי חינוך, מנהיגים אזרחיים ופוליטיים אינדונזיים ומנהיגים דתיים מהמדינה.