נשיא המדינה וראש ממשלת גיאורגיה, Giorgi Kvirikashvili. יום שני, י"א בטבת תשע"ז, 9 בינואר 2017 ביקורו הממלכתי של נשיא המדינה בגיאורגיה נשיא המדינה ורעייתו היו אורחי הכבוד בארוחת ערב ממלכתית שערך לכבודם נשיא גאורגיה בארמונו.

צילום: חיים צח/ לע"מ
צילום: חיים צח/ לע"מ

בפתחה נשאו שני הנשיאים דברי ברכה נשיא המדינה ראובן (רובי) ריבלין, ורעייתו הגברת נחמה ריבלין, היו הערב, שני, י"א בטבת, 9 בינואר, אורחי הכבוד בארוחת ערב ממלכתית שערך לכבודם נשיא גאורגיה בארמונו, בפתחה נשאו שני הנשיאים דברי ברכה.

בדבריו התייחס נשיא המדינה לחשיבות שיתוף הפעולה של מדינות העולם החופשי נגד הטרור ואמר: "אנו יודעים כי יותר מתמיד – דמוקרטיות חייבות לעבוד יחד, בשיתוף פעולה מלא מול אתגרים משותפים, משינוי במזג האוויר לטרור הגלובלי ולאיומים האזוריים. ובאשר לטרור, לצערי, אנו מכירים היטב את כאבו ואת המחיר הכבד שאנו משלמים למען עצמאותנו ולמען ערכי הדמוקרטיה והחירות. מכאן, אני יודע כי תצטרף אליי בשליחת תנחומיי למשפחות ההרוגים ותפילותיי לפצועים מפיגוע הטרור שאירע בירושלים אתמול." נשיא גאורגיה אמר בדברי הברכה שלו: "זה לא רק ביקור של מנהיג במדינה שאנחנו כל כך מעריכים. זהו ביקורו של נשיא של אומה שהיה לה חלק בבניית היושרה והערכים של האומה שלנו. אנחנו מציינים היום ערכים משותפים, שנים של חיבור. ציינתי היום את תנחומינו אל משפחות הקורבנות שאיבדו את חייהם בפיגוע אמש. אנחנו עומדים לצידכם ומחזקים אתכם." מוקדם יותר היום נפגש נשיא המדינה עם ראש ממשלת גיאורגיהGiorgi Kvirikashvili , בפגישתם דנו השניים בחיזוק היחסים בין ישראל וגיאורגיה והעמקת שיתופי הפעולה בתחומי החקלאות, הטכנולוגיה והמדע ותחומים נוספים.

מחר, יום שלישי, יניח הנשיא זר בקבר החייל האלמוני, ייפגש עם נציגי הקהילה היהודית ויו"ר הפרלמנט הגיאורגי. בשעות הערב ימריא הנשיא חזרה לישראל.