ח"כ ד"ר יפעת שאשא ביטון (כולנו) ביקרה היום במד"א וסיירה במוקד הלאומי המשולב בקרית אונו: "אני אהיה השגרירה שלכם". ח"כ ד"ר יפעת שאשא ביטון ביקרה הבוקר (ה') במוקד הלאומי המשולב של מד"א בקרית אונו * במסגרת הביקור נחשפה לפעילות מד"א, לפרויקט "נאמני חיים", לפרויקט "אמבולנס המשאלות" ולאתגרים עמם מתמודד מד"א כארגון - אלי בין, מנכ"ל מד"א: "אנו מודים לח"כ שאשא ביטון על ביקורה ומודים לשר האוצר על תמיכתו הרבה במד"א ובפעילותו"

כלים
מנכ"ל מד"א: "מודים לשר האוצר על תמיכתו הרבה במד"א ובפעילותו"- צילום: דוברות מד"א
מנכ"ל מד"א: "מודים לשר האוצר על תמיכתו הרבה במד"א ובפעילותו"- צילום: דוברות מד"א

חברת הכנסת ד"ר יפעת שאשא ביטון, מסיעת "כולנו", ביקרה הבוקר במד"א וסיירה במוקד הלאומי המשולב של מד"א בקריית אונו. חברת הכנסת נפגשה עם החובשים והפאראמדיקים במוקד ושמעה על פעילותם וטיפולם המסור בפניות הרבות המגיעות מידי יום למוקד החירום 101 של מד"א.

בפני ח"כ שאשא ביטון הוצגה סקירה מקיפה על אנשי הצוות במד"א, ההכשרות שעוברים פרמדיקים וחובשים והפעולות שהם מבצעים בשטח, לצד סקירה על צי רכבי מד"א על סוגיהם, אמבולנסים, ניידות טיפול נמרץ, אופנועים ומסוק מד"א והוצגה בפניה החשיבות שבהפעלת פינויים מוסקים. לצד זאת הוצג בפני חברת הכנסת הסבר על המענה הטלפוני המהיר של מד"א המתקבל בתוך פחות מ-4 שניות, והנתונים בדבר הגעתם המהירה של כונני מד"א לכל קריאה בזמן ממוצע של פחות מ-5 דקות ברחבי הארץ.

עוד הוצג לחברת הכנסת פרויקט "נאמני חיים" של מד"א לצד סקירה מקיפה על אפליקצית "מד"א שלי", פרויקט "אמבולנס המשאלות" ושיתוף הפעולה של מד"א עם ארגונים בין-לאומיים כחלק מארגון הצלב האדום הבין-לאומי, לצד פעילות ההתנדבות ההומניטארית שמד"א לוקח בה חלק ופעילות הנוער הענפה של מד"א.

ח"כ ד"ר יפעת שאשא ביטון: "אני מודה לכל מי שלקח חלק בארגון הביקור הזה. אני מרגישה שהייתה לי הזדמנות אמיתית לראות את הפעילות הרחבה של מד"א ולהבין בצורה מעמיקה יותר את המהות של הארגון הזה. אני מרגישה שהציבור אינו מודע באופן מלא לפעילות של הארגון ואני לוקחת על עצמי להיות השגרירה שלכם שתביא לקדמת הבמה את מה שאתם עושים כדי שאנשים ידעו להבחין בדברים. אני מבטיחה לסייע בקידום פרויקט בנק הדם שהוא פרויקט חשוב מאין כמותו ולסייע בפתרון האתגרים העומדים בפני מד"א. מרבית הציבור אינו יודע כי מד"א אינו מתוקצב מתקציב המדינה וחשוב לי לשנות את המצב הזה, לא הגיוני שמד"א, על תפקידיו הלאומיים המשמעותיים, אינו מתוקצב באופן רשמי "

מנכ"ל מד"א, אלי בין: "אנו מודים לחברת הכנסת על הביקור, על הזמן ועל תשומת הלב שהקדישה לנו. אנו מבקשים להודות גם לשר האוצר מסיעתה של חברת הכנסת על תמיכתו הרבה בארגון. אנו כארגון רואים חשיבות עליונה במתן מענה רפואי הולם לכל אזרחי ישראל בכל רחבי הארץ ופועלים באופן מתמיד לצמצום זמני ההגעה לחולים ולצמצום הפער בין הפריפריה לבין המרכז, תוך הפעלת מלוא המאמץ והקצאת המשאבים הנדרשים".