מפקחי רשות מקרקעי ישראל סיימו לפנות פלישה לאדמות מדינה של בעל תחנת הדלק "צוף אילת" - מפקחי רשות מקרקעי ישראל בסיוע משטרת אילת, השלימו הבוקר את פינוי הפלישה של בעל תחנת דלק צוף אילת, אשר פלש לשטח הצמוד לתחנה באזור התעשייה במבואות אילת והחל להקים עליו עסק בתחום הרכב, ללא היתר ובניגוד לחוק. במסגרת החלק השני והסופי של מבצע אכיפה של מפקחי החטיבה לשמירת קרקע ברשות מקרקעי ישראל, בסיוע משטרת אילת, הושלם פינוי פלישה לאדמות המדינה בצמוד לתחנת הדלק "צוף אילת", באזור התעשייה מבואות אילת.

כלים
פקחי רשות מקרקעי ישראל בסיוע משטרת אילת, השלימו הבוקר את פינוי הפלישה של בעל תחנת דלק צוף אילת. צילום: רשות מקרקעי ישראל
פקחי רשות מקרקעי ישראל בסיוע משטרת אילת, השלימו הבוקר את פינוי הפלישה של בעל תחנת דלק צוף אילת. צילום: רשות מקרקעי ישראל
בעל תחנת הדלק, שהשתלט בניגוד לחוק על שטח פתוח של כ-2,400 מ"ר, הנמצא בצמוד לתחנה שבבעלותו, הרס לפני מספר שבועות את החומה שבנה אך לא פינה מהמקום את הפסולת למרות שהתחייב לכך, והותיר במקום מכולות ורצפת בטון, דבר שעורר אצל מפקחי רשות מקרקעי ישראל חשש מאפשרות של פלישה חוזרת.

מסיג הגבול ניסה להשתלט על הקרקע הציבורית, שייעודה לשמש כשטח ציבורי פתוח לרווחת הציבור, ללא היתר ובניגוד לחוק, ואף יצק על הקרקע משטחי בטון, גידר את השטח בחומת בטון בגובה 2 מטרים ובאורך של כ-100 מטרים, הקים עליה שער חשמלי, אחסן בשטח צמיגי רכב רבים ומכולות והחל להפעיל בשטח עסק בתחום הרכב ומתקן לשטיפת רכבים - כל זאת למרות שהקרקע הציבורית מעולם לא הוקצתה לו.

הפלישה לקרקעות המדינה אותרה ע"י מפקחי רשות מקרקעי ישראל (רמ"י) במסגרת הפעילויות השוטפות שמקיימת החטיבה לשמירת הקרקע ברמ"י לאיתור עבירות מקרקעין ופלישות אל אדמות המדינה.

בעקבות איתור מסיג הגבול מסרו לו מפקחי רמ"י התראה לפיה עליו לפנות את השטח, ובהמשך אף מסרו לו צו פינוי קרקע המודיע לו כי עליו לפנות את הקרקע בתוך 30 יום ולא, יפונה לפי החוק בליווי המשטרה. במקביל, הגישו מפקחי רמ"י תלונה במשטרת אילת כנגד הפולש. התלונה הוגשה בגין הסגת גבול במקרקעי ציבור, עבירה פלילית שדינה שנתיים מאסר בפועל.

כמו כן מפקחי הרשות הודיעו לפולש כי במידה ולא יפנה את השטח כפי שהורו לו, לאחר הפינוי הוא יהיה חשוף לתביעה כספית נגדו, בה יידרש לשלם רטרואקטיבית על דמי השימוש בקרקע ואת עלויות הפינוי שנגרמו לקופת המדינה עקב פלישתו, לרבות שכר המפקחים והשוטרים ועלויות הציוד ההנדסי.

לאחר מספר ניסיונות הידברות עם הפולש הוא אמנם הרס חלק מהחומה שהקים במקום, אך נמנע מלפנות את פלישתו כנדרש, הותיר בשטח חלק גדול מהחומה ואת השער, את המכולות וציוד רב, והמשיך להרחיב במקום את עסקיו בתחום הרכב. לאור זאת, לפני כחודש הגיעו לשטח מפקחי רשות מקרקעי ישראל בליווי כוחות משטרה גדולים ממשטרת אילת ופינו את החומה שהיתה במקום. מסיג הגבול עצמו פינה את צמיגי הרכב הרבים שאחסן במקום, אך בשטח נותרה רצפת בטון גדולה מאוד, על שטח של כ-1,000 מ"ר, וכן מכולות אחסון אשר נקבע כי יפונו בחלק השני של מבצע האכיפה.

השבוע הגיעו כוחות האכיפה להשלים את מבצע האכיפה כנגד הפולש. מפקחי רשות מקרקעי ישראל הרסו את רצפת הבטון, פינו את הפלישה וניקו את הקרקע, הפסולת הועברה להטמנה באתר מורשה. הקרקע הוחזרה לקדמותה ולמאגר הקרקעות הציבורי ע"י מפקחי רשות מקרקעי ישראל, שהציבו במקום שילוט המתריע מפני פלישות חוזרות. השטח אף תוחם על מנת למנוע פלישה חוזרת למגרש.

"כוחות האכיפה השלימו את מבצע הפינוי כנגד הפולש שפלש לשטח גדול השייך לציבור וניסה להשתלט עליו על מנת להרוויח ממון לכיסו הפרטי. מסיג הגבול אף התעלם מאזהרות המפקחים והמשיך להפעיל עסק בלתי חוקי במקום. מפקחי החטיבה לשמירה על הקרקע ברמ"י שאמונים על שמירה על קרקעות המדינה, פעלו בשיתוף פעולה הדוק עם משטרת אילת, פינו אותו מהשטח ותחמו את השטח שהוחזר לבעליו החוקיים – הציבור, מפקחי רמ"י ימשיכו להגן על אדמות המדינה לטובת הציבור כולו ולטובת הדורות הבאים". אומר אילן ישורון, מנהל מרחב דרום בחטיבה לשמירת הקרקע ברשות מקרקעי ישראל.