נתונים סטטיסטיים מהשנים האחרונות מראים כי שלושת הימים הכי שכיחים ללקות בהם בהתקף לב הם ב-24 לדצמבר ערב חג המולד – במקום הראשון, ב-25 בדצמבר ביום חג המולד – במקום השני ובערב השנה החדשה – במקום השלישי.

כלים

ג'ורג' מייקל שנפטר במפתיע מהתקף לב הוא רק חלק מהסטטיסטיקה של חג המולד. מחקרים נוספים מעידים על תקופת החגים כתקופה בעלת סיכון גבוה, במהלך החגים אנשים עולים במשקלם 3-4 קילו, עצבניים יותר, לחוצים יותר וככל הנראה אלו שנמצאים בסיכון לחלות, מגדילים את הסיכויים בתקופת החגים.

רונית דוייב, מנהלת מדעית באבוט ויצרנית אבזורב מסבירה מהן הסיבות המרכזיות לסטטיסטיקת התקפי הלב בחגים: "הסיבות המרכזיות בגינן אנשים רבים לוקים בהתקפי לב בתקופת החגים הן שתיה מוגברת של אלכוהול, התעלמות מסימנים מקדימים ("נטפל אחרי החגים") ושהייה מרובה בחיק המשפחה, מה שמוביל למתחים ולחצים לצד אכילה מוגברת של מזונות שאינם בריאים בהכרח ללב". עוד מוסיפה דוייב על דרכי המניעה: " העצבים יכולים להרוג אותנו, מחקרים מראים כי גברים שמגיבים בכעס סבלו פי 3 יותר ממחלות לב ומסיכוי של פי 5 ללקות בהתקף לב לפני גיל 55.

דווקא בחגים יש לשמור על רוגע על ידי שינה של לפחות 7 שעות בלילה, הכרות עם היסטוריית המחלות המשפחתיות, אי התעלמות מסימנים מקדימים או כאבים, סחרחורות ותסמינים פיזיים שונים. כמו כן, חשוב לשתות לפחות 5 כוסות של מים ביום (40 גר') משום שהמים מדללים את הדם ומפחיתים את הסיכוי לקרישיות בדם".