התינוקת של החגים: כשפעוטה מוסלמית, מקבלת שם בהשראת חנוכה וכריסטמס חודש דצמבר בחיפה הוא חגיגה של חגים. כשחנוכה וחג המולד נפגשים, האווירה החגיגית מדביקה את כל מי שבא במגע עם התופעה הזו. זה בדיוק מה שקרה לניוין הואש (33), מנהלת מעבדת ציטוגנטיקה ברמב"ם ובעלה ד"ר נאסר הואש (39), רופא מרדים בביה"ח בני-ציון, המתגוררים בכפר ג'דיידה-מכר. השניים ילדו לפני כמה ימים תינוקת חגיגית במיוחד.

כלים
התינוקת של החגים, נולדה הנסיכה המוארת "נור" - צילום: פיוטר פליטר
התינוקת של החגים, נולדה הנסיכה המוארת "נור" - צילום: פיוטר פליטר

בני הזוג הגיעו בשבוע שעבר למחלקת היולדות ברמב"ם, כדי ללדת את בתם השלישית, שיצאה אל אוויר העולם, זמן קצר לפני חג המולד וערב חנוכה. כאשר הם הביטו בבתם הקטנה, הם החליטו לקרוא לה באופן ספונטני "נור" שפירושו אור בערבית. הסיבה: תקופת החגים ואורות החגיגיים שהיו בכל מקום.

"השם הזה בכלל לא היה ברשימה שלנו", אומרת האם הטריה, "אבל האורות סנוורו אותנו", היא צוחקת ומוסיפה, "זה שבוע של חגים. חנוכה וחג המולד. מצאה חן בעיננו האווירה החגיגית, התחושה של התקווה והשמחה, ובגלל זה בחרנו לה את השם הזה. מה שהכי מצחיק זה שאנחנו בכלל מוסלמים. לא חוגגים לא את החג הזה ולא את החג הזה".

ואם כבר חוגים, אז כמו שצריך. בחדר האשפוז שלה במחלקת היולדות שברמב"ם, קיבלה היולדת את המבקרים שהגיעו להכיר את נור הקטנה עם קופסאות שוקולד של סנטה קלאוס וסופגניות. "זה החודש, זו העונה וזו האווירה", מסכמת הואש, "אני מאחלת לבתי הקטנה ולכל בני הדתות והאמונות, שחיינו יתמלאו בשמחה ואור. שיהיו לנו רק סיבות לשמוח".

בתמונה: ההורים הגאים נור הקטנה.