מדינות ברחבי העולם לומדות מארגון ההצלה הלאומי של ישראל: מד"א בתרגיל אירוע רב נפגעים בפיליפינים - בשבוע שעבר נציגי משלחת מגן דוד אדום הגיעו לפיליפינים במטרה לקיים תרגיל משותף, לחלוק ידע עם אנשי הצלב האדום המקומי וללמוד כיצד הארגון מגיב באירוע רב נפגעים מנכ"ל מד"א, אלי בין: "אני מברך כל פעילות שבה אנשים נתרמים מהידע שנצבר בארגון ושמח על צבירת הניסיון בטיפול מסור באנשים, בארץ ובעולם" אחרי שבחודש אפריל השנה משלחת של מד"א הגיעה לפיליפינים והכשירה את צוותי הצלב האדום במדינה לשפר את מערך האמבולנסים והטיפול באסונות ובעקבות טייפון "הייאן" הצלב האדום הפיליפיני פנה למד"א וביקש את עזרתנו בבניית היכולות שלהם בתחום רפואת החירום הטרום אשפוזית.

כלים
מדינות ברחבי העולם לומדות מארגון ההצלה הלאומי של ישראל: מד"א בתרגיל אירוע רב נפגעים בפיליפינים
מדינות ברחבי העולם לומדות מארגון ההצלה הלאומי של ישראל: מד"א בתרגיל אירוע רב נפגעים בפיליפינים

שני התחומים שזוהו כתחומים בעדיפות לצלב האדום הפיליפיני בהם יש למד"א מומחיות וניסיון הם הכשרת חובשי רפואת חירום (עפ"י תוכנית ההכשרה המקובלת במד"א) והערכות ומענה לאירוע רב נפגעים. במסגרת הפעילות שנתמכה ע"י הג'וינט – JDC (Joint Distribution Committee) הוכשרו במתכונת החדשה חובשי רפואת חירום ומדריכי חובשי רפואת חירום. כמו כן בוצעה סדנא במסגרתה נכתבה טיוטת תורה למענה לאירוע רב נפגעים. תהליכי העבודה בהמשך לסדנא באו לידי ביטוי בתרגיל אירוע רב נפגעים מסכם רחב היקף שהתקיים ברחבת המצעדים שבמנילה בירת הפיליפינים.

התרגיל המסכם המחיש אירוע של תאונה בין אוטובוס מקומי, משאית ורכב. בתרגיל השתתפו 70 נפגמים (נפגעים מדומים), 150 אנשי צוות, 13 אמבולנסים מ-9 סניפים שונים ורכבי כיבוי. כמו כן, התרגיל אשר דימה מצב אמת של אירוע רב נפגעים, כלל מתנדבים מהקהילה ומתנדבים ממועדון האופנוענים של הפיליפינים אשר שימשו כמגיבים ראשונים בזירה.

התרגיל שהיה המורכב מסוגו בצלב האדום, חייב שיתוף פעולה בין עובדים ומתנדבים מסניפים שונים, שזו להם הפעם הראשונה שטיפלו באירוע עפ"י התורה החדשה, כמו גם יחידות שונות במטה הצל"א הפיליפיני, שהשתתפו בכתיבת התורה וכעת במימושה. יו"ר הצלב האדום הפיליפיני, סנטור ריצ'ארד גורדון, הביע תודתו למד"א על הסיוע, וציין כי הסטנדרט שהוצב בתרגיל, הוא המחייב את הצלב האדום במחויבותו לתת מענה לאוכלוסייה בעת אירוע, והתחייב להנחילו בכלל המדינה.

מנכ"ל מד"א, אלי בין: "מגן דוד אדום הוא חלק מארגון הצלב האדום הבינלאומי ותמיד מוכן להושיט יד ולסייע בכל מקום בעולם. הטיפול באסונות עם נפגעים רבים הפך לצערי למומחיות של מד"א במהלך השנים. את הידע והניסיון אנו חולקים בכל מקום בו יש צורך וכוונה להציל חיים. כך, מדינת הפיליפינים זקוקה למערך איתן שיהיה מסוגל לטפל באירועי אסון. אנחנו שמחים לתרום מניסיוננו לשיפור וחיזוק מערך רפואת החירום בפיליפינים ועושים כל שביכולתנו על מנת לסייע לכוחות ההצלה במדינה להתפתח ולרכוש מיומנויות מצילות חיים. אני מברך כל פעילות שבה אנשים נתרמים מהידע שנצבר בארגון ושמח על צבירת הניסיון בטיפול מסור באנשים, בארץ ובעולם".