כשאנחנו בונים בית חדש או משפצים בית קיים, ישנם אלמנטים מסוימים שעלינו לבחור לצורך עיצוב וכן לצורך שימוש. מבלי אלמנטים אלו חלקים מסוימים בבית יהיו ריקים, ולא נוכל להשתמש בהם.

כלים

אנחנו נבחר את אותם אלמנטים על פי ההיבט השימושי בהם, אך גם על פי עיצובם. כלומר אנחנו לא נוכל שלא להתייחס לאופן בו הם נראים, מעוצבים וכיצד הם משתלבים בעיצוב הכללי של החדר ושל הבית כולו.

כך למשל כשאנחנו בוחרים חלונות, תריסים, דלתות פנימיות וחיצוניות, צבע לקירות, שיש למטבח וכן קרמיקה לאמבטיה. מדובר באלמנטים שאנחנו צריכים אותם, מאחר ובלעדיהם לא נוכל לסיים את הגימור של הבית החדש או המשופץ, אך גם בגלל שיש להם תפקיד ומשמעות בצד של העיצוב.

הדוגמא הקלאסית היא כמובן קרמיקה לאמבטיה. כשאנחנו נכנסים לחדר אמבטיה, יש מספר נקודות שאנחנו שמים לב אליהן, הגודל של החדר, המבנה, המרחב, היעילות וכן העיצוב. כשאנחנו מתייחסים לעיצוב, אז בראש ובראשונה אנחנו מתייחסים לאריחי קרמיקה, והסיבה היא מאוד פשוטה, הם נמצאים בכל מקום, הם עוטפים את החדר, ולמעשה הם הדבר העיקרי שמעצב אותו. כמובן שיש אמבטיה, כיור, אסלה, ארונות, אך הם פחות משמעותיים, גם בגלל שלרוב המבנה שלהם דומה, וכן השפעתם על העיצוב משתנה.

כשאנחנו מדברים על אריחי קרמיקה לאמבטיה, הרי שיש להם השפעה ניכרת על החדר. החל מהגודל, האם יהיו אלו אריחי קרמיקה גדולים או קטנים, האם יהיו בהירים או כהים, האם יהיו חלקים או בעלי הדפסים וסימנים שונים, כמו כן, האם הם ישלבו בתוכם חומרים שונים, למשל אבן, זכוכית ועוד.

כיצד בוחרים אריחי קרמיקה לאמבטיה

חשוב לומר, שכיום הרבה יותר קל לבחור אריחים לאמבטיה ולו מהסיבה הפשוטה, שיש הרבה מאוד חומר הן על האריחים השונים והן על אופן הבחירה. אנחנו יכולים לקבל מידע מקצועי מחברות, מעצבים וגורמים נוספים. מצד שני, קיים מבחר עצום מאוד של סוגי אריחי קרמיקה לאמבטיה, מבחר שבא לידי ביטוי בסוג האריחים, עיצובם וגודלם.

המבחר העצום שעומד לרשותנו מאפשר לנו להתלבט ולעשות את הבחירה המדויקת מבחינתנו. לשם כך אנחנו צריכים להשתמש במספר כלים:

ראשית, מומלץ להשתמש בתוכנות הדמיה שיעזרו לנו לראות כיצד האריחים "יתלבשו" בחדר. כך אנחנו לא צריכים לדמיין כיצד הם ייראו אחרי שנדביק אותן, אלא נוכל לראות במדויק כיצד הן ייראו.

שנית, חשוב להשתמש ביועצים או מעצבים שיכולים לייעץ ולעזור לנו. לא רק בזמן הבחירה אלא לפני כן, הם יכולים להסביר לנו, על מה להסתכל, מה לבחון, אילו מאפיינים חשוב שניקח בחשבון ועוד.

שלוש, מוטב שנבחר את האריחים על פי העיצוב הכולל ולכן חשוב שניקח אלמנטים מסוימים בצבע דומה לאלה שיופיעו בחדר אמבטיה. כך נוכל לראות כיצד הצבעים ישתלבו בצורה הטובה ביותר.