בצהרי היום, בחלקת גדולי האומה שבהר הרצל, נטמנה היום, כ"ז בחשוון התשע"ז, 28 בנובמבר 2016 , לצד בעלה, מרים אשכול, אשת רה"מ השלישי של מדינת ישראל. ראשון להגיע לטקס הלוויה היה נשיא המדינה ראובן ריבלין, אשר התייחד עם ארונה של מרים והניח עליו את זר בית הנשיא. את המעמד כבדה בנוכחותה גם אשת רה"מ הגב' שרה נתניהו.

טקס הלוויה של מרים אשכול, אשת רה"מ השלישי של מדינת ישראל.
טקס הלוויה של מרים אשכול, אשת רה"מ השלישי של מדינת ישראל.

ח"כ יצחק הרצוג, יו"ר האופוזיציה: "העזר כנגד היא חלק מהמנהיג, סיפוריו וחייו. היא אשת סודו ומקור התמיכה שלו. מרים נשאה דגל של חיבור בן יהודים וערבים. ראתה זאת כשליחות." ​

נשיאת בית המשפט העליון השופטת מרים נאור, חברתה האישית של מרים אמרה: "נהגנו להיפגש מידי שישי. כולנו אהבנו את חברתה ומתגעגעים אליה כבר. בשנים האחרונות כמעט לא יצאה מפתח הבית אולם באה למגוון אירועים סביב בעלה".

סגן השר, ח"כ ד"ר מייקל אורן, נציג הממשלה ספד למרים ואמר: "עוד בימי כהיסטוריון ישבנו בדירתה כמו בועה של שנות ה- 60 . ישבנו במטבח ומרים כבדה אותי בלבישת מעיל הרוח וכומתתו של אשכול. בכיס מצאתי סוכריה משנות ה 60. היה לי המזל והזכות להכיר אישה חזרה חכמה וציונית. בשם ממשלת ישראל ומדינה ועם, בשמי ושם משפחתי אנו מתאבלים עליך. תהה נשמתך צרורה בצרור החיים".

ח"כ יצחק הרצוג, יו"ר האופוזיציה אמר בנאומו: "לא זכיתי להכיר את מרים. זו דמות ממלכתית. העזר כנגד היא חלק מהמנהיג סיפוריו וחייו. באחד ראיונותיה מתארת מה היתה עבור אשכול. אשכול השאיר ירושה של אהבה. היא אשת סודו ומקור התמיכה שלו. היתה דעתנית ועקשנית ברמה האישית. מרים נשאה דגל של חיבור בן יהודים וערבים. ראתה זאת כשליחות. אחרי ניצחון 67 היא ארחה ערבים ופלסטינים אצלה בבית ורבים מהם חזקו אותה ביגונה. אנו הרגשנו כוח עצום במפעל ההנצחה לאחד מגדולי מנהיגנו שלא זכה להערכה מספקת אבל ההיסטוריה עושה לו צדק. הוא כמוה האמין באחווה אחדות ומתינות והגיע להישגים אדירים. הקים ישובים, העלה עצמות ז'בוטינסקי, ייצב את הכלכלה והכין את צהל למלחמת 6 הימים. יזם מהלכים להגיע להסדר. נזכור אותו כאחד מגדולי מנהיגנו ואותה כזו שעמדה לידו ברגעים הגדולים. נוחי בשלום ליד אישך אהובך."

תמה שוחט, ביתו של רה"מ השלישי נאמה לזכר אשת אביה ואמרה: "הכרנו לפני 60 שנה כשהייתי עוד נערה. היא ידידת המשפחה. בין אימי אלישבע, למרים, היתה ידידות. לבסוף נישאה לאבי כרה"מ השלישי ושמשה משענת נאמנה. האדם הנאמן עליו ביותר. לפני, בזמן ואחרי מלחמת 6 הימים. 5 שנות נישואים של מגן אהבה ושמחה. הינו על כך אסירות תודה. מרים היתה אישה אמיצה, דעתנית וידענית. זכה אבי שהיתה עזר כנגדו בנישואים קצרים ומאושרים ובכוח ההתמדה הביאה להקמת יד לוי אשכול ובית אשכול."

רותי אלישר אחייניתה של מרים אמרה: "דעתך חגגה את ניצחון הרוח על הבשר. את נעלבת מהגוף שבגד, אולם רוחך היא המנצחת האמיתית. רוחך איתנו להגן על עקרונותיך ואהבתך למולדת ולעם. אישה משכילה ואינטליגנטית בעלת דעה ברורה המגובה בתעוב כלפי בערות, גסות וחוסר נימוס. בעלת נדיבות טוב לב ונכונות לעזור לכל אדם. ישרה ובלתי מתפשרת דבקת בדעותיך ואמונותיך. היית כמו אם בשבילי. גם כשכעסת ידעתי, שאת החומה הבצורה עליה אסמוך. הגעגוע אליך החל ברגע שהתבשרנו על לכתך."