התורם, היזם הטכנולוגי, ויו"ר עמותת "לתת – עתיד" ניסים בר-אל: "כדי להיות יזמיים מובילים אתם צריכים להחזיר לחברה בחזרה"

כלים
פרופ' ידלין נשיא מכללת ספיר בכנס, קרדיט: ערן ליפשטיין
פרופ' ידלין נשיא מכללת ספיר בכנס, קרדיט: ערן ליפשטיין

למעלה מ-100 סטודנטים וסטודנטיות נרשמו לתוכנית החדשה של המרכז ליזמות וחדשנות ע"ש יוסף בן לולו במכללה האקדמית ספיר. התוכנית בראשות ד"ר דן קאופמן ובשיתוף חברת סיסקו, תאפשר לסטודנטים להתמודד עם אתגרים ממשיים מהמציאות של חברות ישראליות ובינלאומיות, להציע פתרונות, לגבש תכניות עסקיות כולל בחינת היתכנות כלכלית וטכנולוגית ואף להתחיל לבנות אבי טיפוס.

נשיא המכללה האקדמית ספיר, פרופ' עמרי ידלין, בירך על פתיחת המרכז: "אנחנו שמחים וגאים להשיק את המרכז החדש. מדובר בתכנית שתאפשר לסטודנטים לפתח את היכולות היזמיות הטמונות בהם, ובסופו של דבר לצאת עם רעיון לסטרט-אפ, ועם מסגרת המסייעת ותומכת כלכלית לממש רעיון זה. במהלך תכנית הלימודים הייחודית יפגשו הסטודנטים עם יזמים, משקיעים ואנשי מפתח מובילים בתחומים רבים".

ניסים בר-אל בנו של יוסף בן לולו ז"ל, יזם טכנולוגי, חברתי ויו"ר עמותת "לתת – עתיד", שתרם תרומה נכבדה להקמת המרכז, בירך את הסטודנטים על הצטרפותם לתוכנית ושיתף אותם במורשת אביו: "הרעיון למרכז יזמות זכה לקבלת פנים חמה, תומכת ומקצועית כאן בספיר. שיתוף הפעולה עם נשיא המכללה, פרופ' עמרי ידלין וענקית הטכנולוגיה סיסקו, הוביל לתוכנית מאתגרת ופורצת דרך בתחומה. הערכים חינוך והשכלה, יזמות וחדשנות ולקיחת אחריות אישית, הם המורשת שאבי קידש והנחיל בי ובאחיי. היום יש לנו הזדמנות לשתף אתכם כדי שמכאן, יצאו יזמים וסטארטאפים מובילים וחדשניים". אמר בר-אל והוסיף: "המטרה שלנו היא לעודד ולתמוך בקבוצה של יזמים שתהיה הבסיס שמימנה יוכלו לצמוח דורות של יזמים טכנולוגים וחברתיים, כדי להצליח באמת, אתם צריכים להחזיר לחברה בחזרה".

זיקה אבו-צוק, סמנכ"ל חברת סיסקו,

"שיתוף הפעולה עם מכללת ספיר הוא צעד ראשון ביצירת סביבה המשלבת מדיה דיגיטלית בנגב. בישראל בכלל ובמכללת ספיר בפרט, קיים פוטנציאל יצירה ויזמות עצום ואנו מאמינים כי השילוב בין אקדמיה והשוק העסקי הדינאמי, המשלב תוכן וטכנולוגיה, יביא לחדשנות ברמה עולמית. כיום מהווה צריכת הוידיאו כ-80% מהתעבורה ברשת ועל כן אנחנו מאמינים כי דווקא בעת הזו, כאשר השוק נמצא בתהליך של שינוי יש מקום נרחב לחדשנות וליצירתיות בתחום ". הרעיון הוא לייצר סינרגיה בין היצירתיות הקיימת במחלקות הלימוד בספיר כמו קולנוע, אנימציה ומדעי המחשב לבין הכלים והטכנולוגיה של סיסקו, ויחד עם הסטודנטים ליצור הסתכלות רחבה יותר על העולם הטכנולוגי, בדגש על פיתוחים בתחום הניו מדיה. המטרה שלנו היא ליצור מרכז חדשנות בנגב שיתרום ליצירת מיזמים חדשניים וימשוך צעירים לאזור".

באירוע ההשקה, זכו הסטודנטים להרצאת אורח של היזם ינקי מרגלית, אחד מאנשי המפתח בשוק היזמות הישראלי והעולמי. בהרצאה שעסקה ב"יזמות וחשיבותה בעולם התעסוקתי העתידי", הציג מרגלית את תפיסתו אודות עולם היזמות והדרך להצלחה: "השאלה האם נולדים יזמים או לומדים להיות יזמים, היא לא רלוונטית" אמר מרגלית, "יזמות היא מצב נפש. עבורי יזם, הוא אדם שנמצא בחוסר מנוחה תמידי, הוא לא מקבל את המציאות כפי שהיא, הוא לא קם בבוקר, הולך לעבודה, חוזר בערב וחיי את הכללים, אם הכללים לא מאפשרים לו לנצח במשחק, הוא משנה את הכללים, הוא ממציא אותם מחדש, הוא יוצר ובונה דברים שלא היו קיימים קודם. הוא מתרגם את החוסר סיפוק שלו ויוצר דברים, זה יכול להיות בפן החברתי או הרווחי".

עדכונים אחרונים

ינו 29, 2024

מקצועות מבוקשים ומתגמלים לשנת 2024

גם על רקע המלחמה, שוק העבודה ממשיך להתפתח ויוצר הזדמנויות חדשות במגזרים שונים. בתקופת…
נוב 30, 2023

שליטה באמנות האנימציה: המשמעות של קורסי אפטר אפקטס במכללות לאנימציה

בתחום כמו אנימציה, חשוב להישאר מעודכנים תמיד. ככל שהתעשייה מתפתחת, כך גם הכלים והטכניקות…
אוק 24, 2023

התפקיד המכריע של ההכנה בתהליך החטיבה: הדרכת תלמידי כיתות ו' מחוננים

להכנה לחלוקה יש תפקיד מכריע בהדרכת תלמידי כיתות ו' המחוננים. תהליך זה חיוני כדי להבטיח…
אוג 03, 2023

מה חשוב ללמוד כשיוצאים לעבודה בהייטק

בעולם הטכנולוגיה המתפתח במהירות, חיוני להישאר בקדמת העקומה ולהצטייד בכישורים ובידע…
מרס 01, 2023

כל מה שחשוב לדעת על לימודי ניהול

תוכנית הלימודים בתואר ראשון בלימודי ניהול עוסקת בתיאוריות ובפרקטיקות של הניהול העסקי.…
ינו 16, 2023

סטודנטים? כך תקלו על עצמכם בתואר

לימודי תואר ראשון הם חוויה מרתקת ומעצימה, אבל גם תובענית מאוד.