במציאות של היום, אנחנו חרדים לכמות הלייקים שלנו בפייסבוק יותר מאשר למינוס בחשבון הבנק, אך כשהרשתות החברתיות חודרות לנו לתוך חיי המשפחה, אנחנו מחוייבים להגן על המשפחה בכלל ועל הזוגיות בפרט מההשפעות שלה.

כלים
עו"ד שירה קופמן:  יותר ויותר זוגות נפרדים על רקע התנהלות מי מהם בפייסבוק
עו"ד שירה קופמן: יותר ויותר זוגות נפרדים על רקע התנהלות מי מהם בפייסבוק

יותר ויותר זוגות נפרדים על רקע התנהלות מי מהם בפייסבוק ומתעוררת השאלה מדוע? ובכן, מבדיקה של עשרות תיקים נלמד כי מדובר בשני תרחישים נפוצים: התרחיש הראשון הוא הקלות שבה בן או בת הזוג נחשפים להצעות זוגיות. אם בעבר בת הזוג נדרשה להתאפר, להתלבש, למצוא בייביסיטר ולארגן ערב נשים רק כדי לצאת לבילוי שייתכן ובבילוי זה מישהו אחד או יותר יתחיל איתה, היום היא פשוט יושבת בבית עם פיגמה ומקבלת הודעות בעלות תוכן מיני - וזה כדבר שבשגרה!

גם אני יכולה להעיד שלפחות פעמיים בשבוע מי מ"חבריי" בפייסבוק יציע לי לצאת לבילוי או מעבר לזה וכל זאת שעה שהסטאטוס שלי מוגדר "כנשואה". כשאתה בוחר להיות חלק מרשת חברתית אתה למעשה חושף את עצמך לפתיחות ובין היתר לפיתויים שיתכן ויפגעו בזוגיות שלך. במסגרת התרחיש השני אתה נחשף לחייהם האישיים של עשרות/מאות אנשים מהעבר ומהווה אשר ברגעי חולשה בזוגיות יתכן ו"תאתר" בקלות את חברת הנעורים שלך שבדיוק "התגרשה" מה שיעורר בך את הצורך "לחדש קשר" או תיחשף לחברים שהתגרשו יחדיו וחווים את משבר גיל ה-40 במסיבת פול מון בתאילנד, מה שיעורר בך את הרצון לארוז תיק קטן ולברוח.

אז מה בעצם עדיף לנו ? להיות מנותקים מהמציאות של היום ולעצום את העיניים מתוך הנחה שהזוגיות שלנו לתפארת או להיחשף לרשתות חברתיות כדי להבין עד כמה הזוגיות שלנו חזקה? מחקרים מעידים שיש קשר ברור בין הפייסבוק לבין עלייה באחוז הגירושין. המחקר האחרון בנושא, פורסם בכתב העת 'מחשבים בהתנהגות האנושית' (Computers in Human Behavior). לפי המחקר, נמצא קשר ישיר בין שימוש מוגבר בפייסבוק לעלייה בשיעורי אחוז הגירושים: "אף שזה נשמע מפתיע שפרופיל בפייסבוק, גורם קטן כל כך בהשוואה למניעים אחרים של ההתנהגות האנושית, יכול להיות בעל השפעה משמעותית על סטטיסטיקות של מערכות יחסים בצורת שיעורי גירושים וחוסר סיפוק בנישואים, זו בכל זאת המציאות".

אם כך לפני שאתם ממהרים להתנתק, כמו בכל התמכרות שימוש סביר לא יפגע בכם. יחד עם זאת תזכרו שככל וקיים משבר בזוגיות ובחרתם לסיים את קשר הנישואין הפייסבוק הוא האוייב הכי גרוע שיהיה להם בהליכי הגירושין. עורכי הדין לענייני משפחה משתמשים בפייסבוק של הצד השני על מנת לקבל כל מידע אפשרי לרבות תמונות שעלולות להתפרש כבגידה, שינוי סטאטוס ל"רווקה" כאשר האישה עודנה נשואה ועוד ועוד, לכן הדבר הראשון שיהיה עליכם לעשות הוא "להתנתק".

-עורכת הדין שירה קופמן הינה מגשרת אשר בהשקפת עולמה פועלת תחילה לסיום המחלוקות באמצעות הסכם, אולם ככל שלא ניתן לגבש הסכם המשרת את טובת הלקוח כי אז פועלת היא בכל הערכאות על מנת לאפשר ללקוח לצאת לפרק ב' בחייו בדרך הטובה ביותר. במסגרת עבודתה הצליחה עורכת הדין שירה קופמן להגיע להישגים המהווים דרך "חדשה" בעולם המשפט. שירה קופמן - עורכת דין ומגשרת | נייד: 052-3493905 משרד: 08-9330930.