עבדתם קשה, חסכתם אגורה אחר אגורה והקמתם עסק משלכם. אתם בוודאי לא רוצים לקום בוקר אחד ולגלות שנופלת עליכם הוצאה גדולה שמאלצת אתכם לוותר עליו או לוותר על חלומות שונים שיש לכם לגביו, אתם בטח לא רוצים להפוך למתוסכלים בגללו. לכן אתם צריכים שיהיה לכם ביטוח עסק.

כלים

הרעיון של ביטוח עסק הוא מאוד פשוט, בעזרת הפוליסה שלכם חברת הביטוח דואגת לבטח כל דבר שקשור לעסק שלכם, כך שהפרנסה שלכם לא תפגע. למעשה ביטוח זה דומה לביטוח רכב או ביטוח דירה, אם במקרים האלו אתם מבטחים את עצמכם מכל זווית אפשרית כך שאם יקרה משהו לרכב או לדירה, אתם מקבלים החזר כספי בשביל שתוכלו להמשיך ולתפקד, כך גם במקרה של העסק. ההבדל הוא, שכאן מדובר על מקור הכנסה, ולכן מדובר על ביטוח יותר מקיף, עמוק, וכן מדובר על ביטוח יותר פרטני וממוקד, במילים אחרות, אתם יכולים לעשות פוליסה שתתאים באופן מדויק לצרכים שלכם.

לפני שנסביר מה צריך לכלול ביטוח עסק, חשוב לומר, כל חברת ביטוח פיתחה פרמטרים וקיטלוגים שונים של ביטוח עסק על פי גודל, סוגים, רמת סיכונים ואלמנטים אחרים. המטרה היא לאפשר את תפקודו של העסק באופן שוטף, כך שהפרנסה של בעליו לא ייפגע.

מה כולל ביטוח עסק

אפשר לחלק את פוליסת הביטוח של העסק למספר רבדים:

הרובד הבסיסי הוא, עצם המבנה. חברת הביטוח מבטחת את המבנה של העסק, לא משנה אם מדובר במשרד, חנות, מפעל או כל מבנה אחר. חשוב להבהיר שהפוליסה מתייחסת למצב של גניבות, פריצות, שריפות, אסונות טבע, פגעי מזג אוויר ועוד.

רובד נוסף מתייחס לציוד של העסק. כן התייחסות היא למלאי של העסק, מכונות, רהיטים, ציוד חשמלי, וכל דבר שעוזר לעסק לתפקד וחשוב לעבודתו. רובד זה מתייחס כמובן לסוגים שונים של עסקים במגוון תחומים.

רובד אחר מתייחס לעצם העבודה, כאן ההתייחסות היא לאחריות מקצועית של העסק, אחריות המוצר שהעסק מספק, ביצוע עבודות בפועל ועוד. חשוב לומר שרובד זה מכיל אלמנטים שונים שמתמקדים בתחומים רבים, למשל, בנייה, ייצור, הייטק ועוד.

בהקשר זה יש לומר, חברות ביטוח נוהגות, כאמור, ליצור פוליסות שמתאימות ספציפית לתחומים שונים. כך אנחנו יכולים למצוא כיום פוליסות שמתאימות ספציפית לחברות הייטק, חברות בנייה, חנויות, משרדים וכן ישנן פוליסות מיוחדות שקשורות אך ורק לתחום הרפואי, ממרפאות, דרך קליניקות, בתי מרקחת ועוד. הסיבה היא שתחום זה הוא הרבה יותר מורכב וכן אחוז התביעות על רשלנות בו הוא גבוה מאשר בתחומים אחרים.

לסיום, אם יש לכם עסק או אתם מתכוונים להקים, אז חובה שיהיה לכם ביטוח עסק, רק כך תוכלו לישון בלילה בשקט ולחלום כיצד אתם לוקחים את העסק שלכם לשלב הבא, בלי לדאוג.