חברת הכנסת עאידה תומא סלימאן, יו"ר הוועדה לקידום מעמד האישה ולשוויון מגדרי בכנסת, הגיעה בשבוע שעבר למועצה האזורית נווה מדבר כדי לדון בנושא קידום מעמד הנשים במגזר הבדואי.

כלים
חה"כ עאידה תומא סלימאן בנווה מדבר. צילום יח"צ
חה"כ עאידה תומא סלימאן בנווה מדבר. צילום יח"צ

בשבוע שעבר הגיעה חברת הכנסת עאידה תומא סלימאן לביקור במועצה האזורית נווה מדבר. מטרת הביקור הייתה לקיים דיון של חברי הוועדה לקידום מעמד האישה בישראל ולבחון את מעמד הנשים בחברה הבדואית. בתחילת הדיון אמרה סלימאן: "אנו באנו כדי ללמוד על העשייה בתחום מעמד האישה ולשמוע מהשטח כיצד אפשר לקדם את הנושא".

בתחילת הביקור, הציגו ראש המועצה, רחמים יונה, ומנהל מחלקת הרווחה במועצה, ד"ר מג'יד אלעטאונה את דרכי ההתמודדות של המועצה בנושא שיווין מגדרי. בין היתר, הזכירו השניים את המשאית שתוכננה באופן ייעודי כשלוחת רווחה הניידת, פרי יוזמה של המועצה, הנוסעת בין הישובים השונים ומציעה מגוון פתרונות וייעוץ בנושא זכויות רווחה כמענה לבעיית נגישות השירות לתושב.

לאחר מכן פנתה חברת הכנסת סלימאן לטובה רון, אחראית על תחום קידום הנשים במועצה ומנהלת לשכתו של ראש המועצה, שסיפרה על הפעילויות השונות הנעשות בתחום. "אנו מקוות להביא לפריצת דרך בתחום השוויון המגדרי, שתביא לשינוי בחייהן של הנשים" סיפרה רון. לסיכום דבריה אמרה כי "התחושה היא שנשות המועצה צמאות לפעילויות והן רוצות לצאת, להתפתח, להשכיל ולעבוד".

רחמים יונה, ראש המועצה, מסר לסלימאן מספרים ונתונים על תעסוקת נשים ומצב המועצה: "בתחום אבטלת הנשים אנו עומדים על מספרים גבוהים של בין שמונים לתשעים אחוז. כל עוד נושא הסדרת מעמד האישה לא יטופל, יהיה לנו קשה להתקדם ולהשתפר. אני מאמין שנושא מעמד האישה הוא חשוב וחיוני במטרה להתפתח כקהילה שוויונית ומכבדת ונשמח לשמוע הצעות לייעול וחיזוק בנושא זה בין תושבי המועצה".