בשנה, שנתיים האחרונות, יותר ויותר ישראלים המעוניינים להשקיע בנדל"ן בוחרים להתמקד בנכסים בחו"ל, במקום בארץ.

השקעות נדלן בארה"ב הפכה לאפקטיבית הרבה יותר עבור המשקיעים, כזו שמציעה תשואה גבוהה יותר. אולם, לא כל נכס שאותו רוכשים בארצות הברית ייחשב בהכרח להשקעה עם פוטנציאל רב ולכן חשוב לבחון אותו בקפידה וגם לקחת בחשבון את שוק הנדל"ן המקומי. הנה כמה עצות טובות לכל מי שרוצה לבחון נכס להשקעה בחו"ל:

1. היעזרו באתרי אינטרנט – אחד ממקורות המידע הטובים ביותר כיום לבחינת נכסים בחו"ל לצורך השקעה, הם אתרי האינטרנט השונים. מי שמחפש השקעות נדל"ן עם חברת iintoo ורוצה ללמוד מעט על ההשקעות המוצעות לו, יכול למצוא מידע רב ועדכני מאד באתרים אמריקאים שונים. למשל: האתר Zillow.com, אחד האתרים המובילים בתחום המציע מידע חשוב על כל נכס, לרבות מיקומו המדויק, הגודל שלו, באיזו שנה הוא נבנה ועוד. אתר נוסף הוא האתר zipskinny.com, שמומלץ להיעזר בו כדי לבחון פרמטרים נוספים על הנכס, מעבר לערכו, כמו למשל השכנים וסביבת הנכס. האתר מציג ניתוחים ונתונים סוציו-אקונומיים שכדאי לקחת בחשבון, שכן הם אלה שמשפיעים, בין היתר, על ערכו של הנכס הנבחר. אתר Rentometer.com מציג תמונת מצב עדכנית בכל הקשור לגובה שכר הדירה המקובל בכל אזור. כך ניתן לדעת מה צפויה להיות התשואה ולבחון את הנכס שבו מעוניינים לצרכי השקעה.

2. המיסים הכלולים בעסקה – לפני שבוחרים את הנכס, כדאי לבחון גם את גובה המיסים שנדרש בעקבות הרכישה. בכל מדינה בארצות הברית יש חוקים אחרים ומדרגות מס שונות. בכל אחת מהן נדרש גובה אחר של מיסים הן על הרווחים עצמם כתוצאה ממכירת הנדל"ן והן על שכר הדירה. ישנן אפילו מדינות שאינן גובות מיסים על שכר הדירה בעוד שאחרות גובות מיסים הזהים בגובה הזהה לזה שנגבה בארץ. כדאי לקחת זאת בחשבון שכן מדובר בפרמטר שיכול להשפיע על הבחירה ועל מידת האטרקטיביות של הנכס.

3. במי נעזרים – כדי לוודא שבוחרים נכון, מומלץ להיעזר בקרנות השקעות, המתמחות בנדל"ן בארצות הברית. צוותיהן של קרנות אלו מכירים היטב את האפשרויות המוצעות כיום בשוק הנדל"ן המקומי ויודעים לאילו פרמטר להתייחס במסגרת בחינתם. פנייה לחברה כזו עולה אמנם כסף, אולם משתלמת בסופו של דבר, שכן מבטיחה בחירה חכמה הרבה יותר. חברה המתמחה בכך מסייעת למשקיע לבדוק את הנכסים השונים, עוזרת לו להכיר טוב יותר את השוק ויודעת כיצד להתאים לו את הנכס הנכון ביותר עבורו. היא מלווה אותו לאורך כל הדרך ומשתפת אותו במידע אמין ועדכני.

רגע לפני שבוחרים את הנכס, חשוב ללמוד עליו לעומק אך בעיקר – חשוב לעשות זאת עם המקצוענים בתחום. גם משקיעים עם ניסיון בהשקעות נדל"ן, סביר להניח שאינם בקיאים בכל הקשור להשקעות בחו"ל ולכן זקוקים לשירותיו של איש מקצוע על ידע רב והיכרות עם הנושא.