ראש המועצה האזורית זבולון דב ישורון המוביל את המאבק של המועצה נגד יישומה של התכנית של הועדה למתחמים מועדפים לדיור - הותמ"ל, אירח השבוע את ראש מטה הדיור הלאומי במשרד האוצר אביגדור יצחקי, קיים איתו סיור בכפר ביאליק והציג בפניו את התנגדותה של המועצה ליישומה של התכנית של הועדה למתחמים מועדפים לדיור - הותמ"ל, שתנגוס קרקעות הישובים כפר ביאליק, רמת יוחנן, אושה ו"שטחי ההשבה" של כפר המכבי ואושה, בסדר גודל של כ-6,500 דונם!

כלים
ראש המועצה האזורית זבולון דב ישורון עם ראש מטה הדיור הלאומי אביגדור יצחקי. צילום- גדי נס
ראש המועצה האזורית זבולון דב ישורון עם ראש מטה הדיור הלאומי אביגדור יצחקי. צילום- גדי נס

לא מוותרים על הבית. "הכל תהליך ואנחנו נשתדל לסגור עניינים ולקבל החלטה. נצטרך לבדוק ולמצוא פתרון. טוב שבאתי לכאן", כך סיכם ראש מטה הדיור הלאומי במשרד האוצר אביגדור יצחקי את ביקורו במועצה האזורית זבולון, הנאבקת בותמ"ל, שגיבשה תכנית להרחבת קרית אתא מצפון ומדרום תחת הכותרת ה"מענה להוזלת עלויות הדיור" שתוביל לנגיסת קרקעות הישובים כפר ביאליק, רמת יוחנן, אושה ו"שטחי ההשבה" של כפר המכבי ואושה, בסדר גודל של כ-6,500 דונם!

ראש המועצה האזורית זבולון דב ישורון ומהנדס הוועדה המקומית לתכנון ובנייה במועצה רן ברוקנר, הציגו בפני ראש מטה הדיור הלאומי במשרד האוצר אביגדור יצחקי תכניות חלופיות לתכנית של הועדה למתחמים מועדפים לדיור - הותמ"ל והבהירו כי בכוונתם להמשיך ולהיאבק גם משפטית בהחלטת הוועדה. בפגישה נטלו חלק, חבר מליאת המועצה האזורית זבולון ידיד כהן מכפר ביאליק ונציג רמת יוחנן יורם יבור.

ראש המועצה האזורית זבולון דב ישורון, הציג בפני אביגדור יצחקי את 13 יישובי המועצה וסקר את התכניות המוצעות והמתוכננות העלולות לגרום לפגיעה קשה ובלתי הפיכה בצביון החקלאי של יישובי המועצה ובהם כאמור כפר ביאליק, כפר המכבי, רמת יוחנן, אושה ותוביל לחיסול החקלאות ולקריסת מקורות ההכנסה של התושבים

דב ישורון חזר והדגיש עוד בפני ראש מטה הדיור הלאומי אביגדור יצחקי כפי שעשה זאת גם בפגישה לפני כחודשיים שקיים עם שר האוצר משה כחלון, כי, "אותה החלטה של הממשלה להקים ותמ"ל מתירה ומהירה היא מוטעית, בשל העובדה שהיא מתבססת על כך שהמדובר בשטחי השבה ואין זה כך".

בנוסף, אמר ישורון, "יש לפעול לדחיית הפיכת הריאה הירוקה לגוש בטון ואספלט בראש ובראשונה, כי אין כל הצדקה לכך וכי, לפני שמחסלים שטחים חקלאיים ופתוחים, יש למצות עתודות קרקע בתוך הערים הסמוכות למועצה ולא בשטחים החקלאיים המהווים טווח ומרחב פתוח, העוטפים את העיר".

חבר מליאת המועצה האזורית זבולון ידיד כהן מכפר ביאליק ונציג רמת יוחנן, יורם יבור שהשתתפו בפגישה ובסיור, הציגו בפני אביגדור יצחקי את המצוקה שבה הם נתונים בעקבות הכוונה להפקיע את השטחים החקלאים שבבעלותם והמהווים את מקור פרנסתם כחקלאים.

דב ישורון, הביע שוב את תקוותו בסיום הפגישה עם ראש מטה הדיור הלאומי במשרד האוצר אביגדור יצחקי, כי, "המועצה תצליח למזער את הנזקים הן בצמצום שטחה של המועצה באלפי דונמים והן בפגיעה בפרנסתם של מאות משפחות המתקיימות מחקלאות".