שלושה דורות למען ילדים בסיכון: סבתא, אמא ונכדה - שלוש נשים שמקדישות את חייהן לילדים ממשפחות נזקקות ומעוטות יכולת. הסבתא הקימה לפני 35 שנה את "אגודת יד ביד", הבת מלמדת את הילדים מוסיקה והנכדה עומדת בראש העמותה. לכבוד אירוע ההתרמה של העמותה, שלושתן מסכמות 35 שנות פעילות במהלכן ליוו עשרות אלפי ילדים בישראל לבגרות והצלחה

כלים
שלי חושן, מייסדת "אגודת יד ביד"
שלי חושן, מייסדת "אגודת יד ביד"

לפני 35 שנה הסתובבה שלי חושן ברחובות תל אביב כשלפתע הבחינה בילדים שמחפשים אוכל בפחי אשפה.

מאותו רגע, הבינה את יעודה בחיים והקימה את "אגודת יד ביד" שמטרתה לתת בית חם לילדים נזקקים שמגיעים ממשפחות קשות יום ומעוטות יכולת.

לירון סולומון, נולדה למציאות של סבתה ששאבה אותה פנימה. מגיל צעיר, לירון חוותה את מאמציה של סבתה לטפל בילדים ועוד אז בילדותה, חשה שמורשתה של סבתה תלווה גם אותה. סולומון היא מנכ"לית "יד ביד". בשגרת יומה, עוברת בין עשרה בתים חמים ודואגת למאות ילדים שירגישו את תחושת המשפחתיות, החום, האהבה והאוכל הביתי.

אמה של לירון ובתה של שלי, חשה גם היא את תחושת השליחות שהשרישה אמה. כאשת חינוך שעוסקת במוסיקה, מדי שבוע עוברת בין הבתים החמים של "יד ביד" ברחבי הארץ ומעבירה לילדים שיעורי מוסיקה ויוצרת חיבור בין הילדים לצלילים וכלי הנגינה.

שלושת הנשים מציינות 35 שנות פעילות של אגודת "יד ביד" באירוע התרמה מרגש שיערך ב-21 בנובמבר, בהיכל התרבות שבתל אביב. אירוע ההתרמה יערך בסימן עשור לפטירתו של יוסי בנאי ומחווה למערכונים, לשירים ולשנסונים של האיש בשיתוף מגוון אומנים, ביניהם, חני נחמיאס, אורי בנאי, דביר בנדק, נתן דטנר ועוד רבים אחרים. כל ההכנסות תרומה לילדי הבתים החמים.

לדבריה שלי חושן, "אנו מברכים ומודים לכל אדם שבוחר לצעוד עמנו יד ביד ונרתם למען הילדים. אנו מפעילים בתים חמים ברחבי הארץ ופועלים ללא לאות בכדי לתת לילדים שמגיעים ממשפחות במצב סוציו אקונומי נמוך את כל החום והאהבה לה הם זקוקים, לצד חוגי העשרה, פעילויות חינוכיות, הקניית כלים והרגלים לחיים. נקבל בברכה למשפחת יד ביד כל אדם שיש בידו לסייע".