אחד העקרונות החשובים ביותר תהליך של שיפוץ דירה הוא דבקות בדרך וביעדים ששמנו לעצמנו עוד לפני החתימה על חוזה השיפוצים עם הקבלן. אחד הטיפים הכי חשובים שיש לנו להציע לכם כבר בתחילתה של הכתבה, הוא לדעת לסנן את הרעיונות שניתנים לכם ולדבוק בדרך ובטעם האישי שלכם. כמובן שלא מדובר על היבטים מקצועיים כמו בחירת חומרי גלם בתחום החשמל, האינסטלציה או הנגרות אלא בעיקר על בחירת הצבעים, הרהיטים, הסגנון העיצובי, חלוקת החלל וכדומה.

שיפוץ דירה
שיפוץ דירה

למה זה כל כך קשה להישאר נאמנים לעצמנו?

אחת לתקופה יוצאים להם שפע של חידושים, טרנדים ורעיונות מכל מיני סוגים בתחום השיפוץ, הבנייה ועיצוב הבית. אותם חידושים לאו דווקא מתהווים בהרמוניה גם עם הצרכים שלנו שזה למעשה הדבר החשוב בכל תהליך של שיפוץ דירה – להקנות פונקציונאליות לחלל המגורים האישי שלנו ושל משפחתנו. חריגה מהקו המחשבתי הזה יכולה להביא אתכם בקלות למצב שבו שיפוץ הדירה עולה הרבה יותר ממה שחשבתם והתוצאה לא תשרת אתכם נאמנה. אז נכון, אנו מחפשים עיצוב מיוחד, אווירה, הרמוניה יש יאמרו בפשטות - בית יפה ונעים, אך מה זה שווה אם הבית שיצרנו איננו פרקטי בשבילנו ואיננו עונה לצרכים, לפעולות אותן אנו מבצעים ולרצונות שלנו. זכרו! הבית אמור בסופו של יום לשרת אותנו ולא להיפך.

תכנון התקציב לשיפוץ הדירה

מי מאתנו לא שמע בשיחות חולין על אנשים שרצו בסך הכל לשפץ את הבית ובסופו של תהליך נשארו עם חובות כבדים וצרות מסוגים שונים. בתהליך השיפוץ קל מאוד ללכת לאיבוד אחת כמה וכמה למי שאינו מעורה בעולם המסובך הזה שמלא בפיתויים מסוגים שונים שכולם מסתתרים מאחורי המשפט היפה – אם כבר משפצים למה שלא נוסיף כסף לדבר כזה או אחר... על מנת להימנע מהסיטואציה המוכרת והמסוכנת הזאת, עלינו להגדיר את התקציב שאנו מקצים לטובת יפוץ הדירה ולבצע ביקורת מתמשכת כך שבסופו של השיפוץ נעמוד במטרות שהצבנו לעצמנו. מעבר לכך, יש דברים מסוימים שרק אנחנו יכולים לענות עליהם בעיקר כאשר דנים בסוגיית התקציב. יכול להיות שחלק מאותם טרנדים וחידושים אפנתיים יפים ומיוחדים אבל הם לאו דווקא מתאימים לשגרה שלנו. יכול גם להיות שאנחנו מושפעים מבעלי מקצוע, שכנים, בני משפחה וחברים אבל בסופו של דבר ההחלטה היא אך ורק שלכם.

כיצד להגדיר תקציב לשיפוץ דירה?

אם לא בטוחים מחכים

אינכם חייבים לקבל החלטות מתוך לחץ. החלטות מהסוג הזה יהיו במקרים רבים חסרות שיקול דעת, דבר שיביא לבזבוז כסף ובדרך כלל לא לתוצאה שאתם מייחלים לה. עשו שיעורי בית לפני שאתם חותמים על חוזה שיפוצים וחשוב יותר – לפני שאתם שוברים ולו קיר אחד.

סקר שוק

היעזרו במגזינים ואתרי אינטרנט בתחום השיפוצים והעיצוב על מנת לקבל רעיונות וללמוד מה באפשרותכם לעשות בדירה שלכם. מעבר לכך, מומלץ לבחון חנויות המתמחות בעיצוב הבית – לשם כך נוצרו מרכזי העיצוב השונים. נסו להתמקד במספר מצומצם של רעיונות ולא להתפזר מעבר לאותן רעיונות, מדובר באינסטינקט הראשוני שלכם ולכן לרוב הוא הבחירה המנצחת.

תעדו הכל ברשימה

כתבו בדיוק מה אתם באמת צריכים, לאיזו חנות עלינו לגשת ולא פחות חשוב באיזה תקציב. כך גם אם נוצרה סטייה מסוימת בתקציב, לרוב זו תהיה סטייה קטנה ולא משמעותית של עד 15%. רשימה של מה אתם צריכים בדיוק בשילוב עם שאלות מקצועיות והגדרה מדויקת של התקציב תשמור עליכם בשליטה ותסייע לכם להימנע ממצב של גירעון כלכלי. זכרו, בסופו של דבר מדובר בשיפוץ הדירה שלכם. לכן השיפוץ צריך לענות קודם כל לצרכים ולטעם שלכם. אינני אומר שכדאי להתעלם מכל רעיון אך בהחלט צריך לדעת כיצד לסנן רעיונות מסוגים שונים. בשיפוץ דירה, להחלטות הרגשיות שלכם יכולה להיות משמעות כספית מרחיקת לכת ולכן צריך לשמור על רציונליות שתספק לכם את הבית השימושי ביותר ובתקציב שאתם מסוגלים לעמוד בו.