אוהבים את השטח אבל לא יודעים איך לנהוג בו? רוצים לנצל עד הסוף את המפרט המפלצתי של הג'יפ שלכם? הנה כמה טיפים שישדרגו עבורכם את החוויה

jeep
jeep

נהיגת שטח מחייבת רמה גבוהה של מיומנות, מקצועיות וניסיון. הבעיה היא שניתן לצבור את הניסיון רק לאחר מספיק שעות של נהיגה מעשית בתנאי שטח משתנים, אבל רק מעטים עושים זאת בצורה נכונה. בדיוק בגלל זה הכנו לכם מדריך עם 7 טיפים בסיסיים לכל נהג מתחיל:

1. אל תצאו לשטח בלי ציוד מינימאלי

לשטח יוצאים רק עם כמות מספיקה של מים (5 ליטרים לאדם ליום), צמיג חלופי, מגבה, כלי עבודה,ערכת עזרה ראשונה, מפה וערכת חילוץ בסיסית. בתוך ערכת החילוץ צריכים להיות לכם רצועת חילוץ, שתי רצועות חביקה, שאקלים, כפפות, את חפירה ומכפיל כוח לכננת.

2. בדקו את לחץ הצמיגים לחץ הצמיגים

משפיע על היכולת של הג'יפ שלכם בשטח. בדקו את לחץ הצמיגים לפני היציאה לשטח וקראו את ההנחיות המפורטות בספר היצרן. במידת הצורך תוכלו גם להתייעץ עם אנשי מקצוע או עם הנציג בתחנת הדלק. באופן עקרוני, בירידה לשטח יש להוריד את לחץ הצמיגים לבערך 15-20 PSI.

3. התאימו את הג'יפ לתוואי השטח

לא משנה אם יש לכם wrangler jeep או ג'יפ אחר, זכרו שלא כל רכב מסוגל להתמודד עם תנאי שטח מסובכים או מורכבים. התאימו את הג'יפ לתוואי השטח והשתמשו במידע שמופיע באתרי האינטרנט כדי לדעת במה מדובר. בנוסף, נצלו את ההזדמנות כדי לוודא שאתם בעצמכם מסוגלים לנהוג בתנאים הללו.

4. הימנעו מבלימה פתאומית

בלימת פתע מסוכנת מאוד בשטח ועלולה לגרום להתהפכות. הימנעו מבלימה פתאומית וגם מפניות חדות בשטח חולי, כדי לא להגיע למצב של קריעת הצמיג. את הבלימה הפתאומית תוכלו גם למנוע בעזרת שמירת מרחק מהרכב שמולכם, בעיקר אם אתם יוצאים לשטח עם קבוצה של נהגים נוספים.

5. סרקו את השטח לפני עלייה

טיפוס עלייה עם הג'יפ הוא אחת הסיבות העיקריות לכך שמלכתחילה יצאתם לשטח. אבל כדי לעשות זאת בצורה נכונה אתם צריכים לצאת מהרכב, לסרוק את השטח בעיניים, לכבות את המזגן, לשלב ל-4X4 ולהגיע בזווית ישרה לעלייה כדי למנוע התחפרות.

6. סעו לאט

אין סיבה לנסוע מהר בתוך השטח ולכן דווקא נסיעה איטית בקצב קבוע תחסוך הרבה עוגמת נפש. נסו לשמור על לחיצה קבועה על דוושת הגז ואל תחששו ממהמורות קלות.

7. הציבו את הבטיחות בראש סדר העדיפויות

אף מסלול שטח לא שווה תאונת דרכים או נזקים גופניים לנוסעים ברכב שלכם. הציבו את הבטיחות בראש סדר העדיפויות ולא תתחרטו. זכרו שנהיגת שטח ברמה גבוהה דורשת זמן, משאבים והרבה סבלנות. הוכיחו שאתם מסוגלים לעמוד בסטנדרטים הנדרשים ותיהנו מכל רגע.