עור הגוף שלנו מתחלף ללא הפסקה, כאשר תאי העור מתים ללא הרף ותאים חדשים ורעננים מחליפים אותם. במיוחד באזור רגיש כמו הפנים, החשוף כל הזמן לשמש ולסביבה החיצונית, קיימת תחלופה גבוהה של העור וניתן לזהות פגעים שונים דוגמת פצעונים, כתמים ועור יבש וחסר חיות.

פילינג עמוק
פילינג עמוק

על מנת לסייע לעור להתחלף ולהתחדש באופן מבוקר ומואץ, הומצא טיפול ה"פילינג" ("קילוף" באנגלית). במסגרת טיפול זה זוכה עור הפנים להתרעננות והתחדשות כאשר שכבה חדשה ממנו נחשפת, נקבוביות עור הפנים נפתחות וזרמת הדם משתפרת.

ממצריים העתיקה ועד לשיטות העידן המודרני – הפילינג כמסורת וכחידוש כאחד

טיפול הפילינג אינו דבר חדש בעולמנו. קיימות עדויות לכך שכבר לפני אלפי שנים, במצריים העתיקה, נהגו בני המקום לערוך טיפולי קוסמטיקה מסוג זה על ידי שימוש במרקחות עשבים שונות. נראה, אם כן, כי מדובר במסורת אנושית עתיקת יומין, אשר נשתמרה עד לימינו אנו, כאשר כיום מדובר בטיפול פופולארי ביותר, הנערך באמצעות טכנולוגיה מתקדמת ושיטות חדשניות.

הסיבה לפופולאריות של טיפול הפילינג, ולכך שהוא קיים כבר אלפי שנים בעולם, היא כי מדובר בטיפול יעיל, אשר בריא לעור הפנים והגוף, ובנוסף לכך גם מסייע מבחינה אסתטית – טיפול מסוג זה מסייע ליצור מראה רענן וצעיר יותר בעור הפנים, אשר סוכה להתחדשות מואצת ורצויה. שכבות של עור מת וחסר חיות מוסרות, ושכבות חדשות של עור טבעי, צעיר ורענן נחשפות.

פילינג צמחי, באמצעות חנקן נוזלי ובשימוש בלייזר – שיטות מתקדמות לפילינג יסודי

בעוד במצריים העתיקה נהגו לבצע טיפולי פילינג באמצעות מרקחות צמחים שונות, בעידן המודרני קיימות שיטות שונות וחדשניות ומוצרי קוסמטיקה חדשים המיועדים לפילינג איכותי ויסודי.

גם כיום נערך שימוש בקרמים ומוצרי קוסמטיקה מבוססי צמחים, כאשר תרכובות מתקדמות של צמחים בעלי תכונות מסוימות ביותר מאפשרות לפעולת הקילוף של טיפול הפילינג להיות יעילה יותר. תרכובות צמחים אלו מכילות בחלקן ויטמין A (אשר חיוני לפעולת ההתחדשות של העור), כאשר מדובר ב"מתכונים" אותם פיתחו חוקרים לאחר מחקרים ממושכים במעבדות העוסקות בעור הגוף והפנים.

מוצרי קוסמטיקה חדשניים נוספים המיועדים לביצוע פילינג עמוק ויסודי כוללות שימוש בחומצות עדינות מסוימות, אשר מסייעות לטיפול להיכנס לעומק עור הפנים, וכך להסיר שכבות רבות של עור ישן ועור מת. דוגמה נוספת היא מוצרי פילינג המכילים אבקות עדינות ביותר המופקות מגרגרי אורז ושיבולת שועל, מכילות ויטמין C ומאפשרות ניקוי יעיל ועדים של העור, ללא השארת סימנים.

שיטות נוספות ומתקדמות גם כן לטיפול המקלף את שכבות העור המתות מעור הפנים כוללות למשל טיפול בחנקן נוזלי (טיפול אשר יוצר למעשה כוויות קור ממוקדות אשר גורמות להסרת התאים המתים מעור הפנים) ושימוש בלייזר – טכנולוגיה מתקדמת וממוקדת אשר פותחה רק בעשורים האחרונים.

לסיכום, בעוד פילינג קיים בעולמנו מזה אלפי שנים, כיום ניתן למצוא מוצרים מקטגוריה זו הטומנים בחובם טכנולוגיה מתקדמת ומחקר מעמיק וארוך שנים. כל אלו מספקים תוצאות מצוינות ומסייעים לנשים ולגברים רבים להיראות צעירות ורעננות יותר.