ראש העיר ירושלים ניר ברקת גיבש מתווה מוסכם יחד עם הנהגת ההורים של בי"ס ממ"ד הראל ובי"ס החרדי אוהל רחל שיאפשר חיזוק בתי הספר וחיזוק הקהילות בשכונת רמות

במסגרת המתווה יחוזק בית הספר ממ"ד הראל בשנים הקרובות בהשקעה של מיליון וחצי ש"ח בתחומים הפיזיים, הפדגוגים והטכנולוגיים שימשיכו לבסס את בית הספר כעוגן מוביל בשכונה.

במקביל בית הספר אוהל רחל יורחב וייבנה עבורו אגף חדש הכולל 16 כיתות חדשות ומתקדמות ואולם ספורט רב תכליתי.

בשבוע האחרון הוביל ראש העיר ניר ברקת מאמץ עירוני רחב במטרה לאתר פתרונות נרחבים למצוקת הכיתות בשכונת רמות והצליח לגבש מתווה מוסכם על וועדי ההורים.

במסגרת המתווה שתי כיתות יועברו מממ"ד הראל לאוהל רחל לשנתיים בלבד, לצד. כמו כן הוחלט כי החצר תשותף בין שני בתי הספר, והשימוש בה ייעשה בהחלטה משותפת בין וועדי ההורים. 2 כיתות נוספות עבור בית הספר אוהל רחל יוקמו במבנה סמוך בו מתקיימת בשבתות פעילות של חב"ד.

ראש העיר ניר ברקת ציין כי "המתווה שהגענו אליו מוכיח כי גם בנושאים המאתגרים ביותר ניתן להגיע להסכמות רחבות מהן נהנים כלל הצדדים. אני מחוייב להמשך הצלחתו וחיזוקו של בית הספר כפי שאני מחויב להרחבת בית הספר אוהל רחל שלא אחד על חשבון השני. אני מבקש להודות לסגני ראש העיר חגית משה וצביקה כהן ולחבר מועצת העיר משה ליאון, להנהלת המינהל הקהילתי רמות אלון, ליו"ר וועד ההורים המחוזי פז כהן, וכמובן ליו"ר וועד הורי רמות גלעד כהן ולכל וועד ההורים של ממ"ד הראל על הסיוע בקירוב הלבבות וההירתמות המלאה שסייעה להגיע לפתרון הנכון והמוסכם".

ברקת הוסיף "צר לי שגורמים פוליטיים קיצוניים בשני הצדדים ניסו לנצל את המקרה להון פוליטי תוך ליבוי יצרים וניסיון לשסות את המגזרים אלה באלה".

בניגוד לקודמיו בתפקיד, מקפיד ברקת לאורך כל שנות כהונתו לשמור על בתי הספר של המגזר הציוני ובמקביל לצמצם פערים במגזר החרדי כדי שלכל תלמיד בירושלים יהיו קורת גג ומקום ראוי ללמוד בו.

מדובר בפיתרון זמני לשנתיים בלבד שהוא כורח המציאות . בזמן זה יסתיים בינוי בית הספר החרדי שכבר תוכנן ותוקצב ועיריית ירושלים ערבה לכך שהמצב יחזור לקדמותו, בדיוק כפי שהיה במקרים דומים בשנים האחרונות.