קורס שני של תכנית 'צמידים', למתנדב­ים המלווים משפחות שלהן ילדים עם צרכים מיוחדים, הסתיים לאחרונה

כלים

תכנית צמידים הפועלת זו השנה השנייה במשגב, הכשירה בחודשים האחרונים קבוצת מתנדבים נוספת לקראת יציאתם להתנדבות עם 'המשפחות המיוחדות' – משפחות שלהן ילדים עם צרכים מיוחדים. בתכנית פועלים כיום כ-25 מתנדבים, הנותנים מענה לצרכים שונים של המשפחות המעוניינות בכך.

ליווי המשפחות מותאם למתנדב/ת ולרצון ובקשת המשפחה. לעיתים מדובר ביצירת קשר אישי עם הילדים עצמם או אחיהם, במקרים אחרים הליווי ממוקד בהורים בהקשרים שונים, מול מוסדות, מול הקהילה וכדומה.

בנוסף לליווי אישי למשפחות, התכנית מפתחת דרכי סיוע נוספות, כגון מתנדבות שלקחו על עצמן את תחום מיצוי הזכויות של המשפחות המיוחדות.

במסגרת הקורס פגשו המתנדבים החדשים נציגים מקרב המשפחות המיוחדות של משגב, שמעו סיפורים מרגשים על התמודדויות יומיומיות ודילמות מורכבות, וכן מרצים, שציידו את המתנדבים בכלים שונים שיסייעו ליצירת קשר משמעותי.

התכנית מובלת על ידי האגף לשירותים חברתיים והיחידה להתנדבות משגב, בשיתוף ארגון קשר ועמותת ניצנים בלב.

אסתי נעלי, מתנדבת התכנית, בעת סיום קורס ההכשרה למתנדבים: "בשם כל חבריי, המון תודה על ההזדמנות שניתנה לנו, להבין ולבחור מה הדרך המתאימה לכל משפחה על פי צרכיה, בפשטות, ללא שיפוט, בענווה ובצניעות ולהמשיך ולהיעזר בקבוצה שנוצרה למעננו ולמען המשפחות..."